Veel mp3s op veel cd's

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 12:21
Ik heb thuis zo'n 10 gb aan mp3's op m'n HD staan. Nu wil ik deze allemaal naar zo'n 15 cdtjes wegschrijven. Ik kan natuurlijk 15 mappen van ongeveer 700 mb aanmaken, maar zijn er geen betere manieren, zoals het alle nummers in een keer in een nero lijst stoppen dat hij alles automatisch op verschillende cd's wegschrijft (net als diskspanning van winzip???).

Misschien hoort deze vraag niet in Opslagmedia & I/O controllers thuis, maar misschien kan een modje 'm dan verplaatsen???

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult toch images moeten maken van die spullen, anders gaat het echt niet werken.

Verwijderd

Heppie een wisselaar dan?
Tis wel een hoop moeite om ze in een mappie van 700mB te pleuruh :?

• jonggoud.nl
Denk dat ik het dan maar toch in mappen van 700 mb moet doen. Heb geen wisselaar nee, maar wil er best naast blijven zitten hoor ;)

Tja dat wordt :? lang :Z waarna ik waarschijnlijk niet echt :) met het resultaat ben.... :z

Verwijderd

misschien niet echt belangrijk maar als je veel mp3z hebt is het misschien handig (ik doe het toch zo) om
albums
compilations
singles
livemixes
op aparte cd's te schrijven en te indexeren met bijv. WhereIsIt! Zo vind je snel je mp3z terug....

(10gig, wie spreekt daar nu over? :) )

Verwijderd

Hm, interessant draadje! Ik wil zelf m'n mp3-verzameling (30GB) backuppen en ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik had er zelf aan gedacht om iets met winrar/ace/zip ofzo te doen met een hele lage compressie (mp3 wil toch niet comprimeren) voor de snelheid. Vroeger had je tenminste ook multiple disc spanning voor diskette's en als ik me niet vergis kan je ook erges invoeren hoe groot de delen dan moeten worden. Ik kan het vanaf deze computer alleen niet controleren want hier zit ff geen winrar op.

Verder moet je trouwes ook erop letten dat je niet een methode neemt die bij het uitpakken gelijk vastloopt als hij een foutje tegenkomt... Dat doet ghost bijvoorbeeld wel, die geeft dan gewoon een 'unexpected end of file' en zeg maar dag tegen je backup. Hij moet eigenlijk gewoon doorgaan, of er een paar bitjes fout zijn of niet.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 13:14
volgens mij gaat het niet lukken. En comprimeren heeft ook geen zin. Alleen maar een hoop tijd en werk, moet ze gewoon in mapjes plaatsen en dan maar een goeie lijst er bij maken om ze terug te vinden.

• jonggoud.nl
Bestaat er zoiets als een 'virtuele directory'. Die je dus aanmaakt en waar je ogenschijnlijk files inzet, terwijl ze eigenlijk nog op de oude plek staan?

• pret|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-12-2009

pret|IA

I live in an anummene!

Op donderdag 29 november 2001 11:35 schreef jonggoud.nl het volgende:
Bestaat er zoiets als een 'virtuele directory'. Die je dus aanmaakt en waar je ogenschijnlijk files inzet, terwijl ze eigenlijk nog op de oude plek staan?
Dat noemen ze Shortcut/Snelkoppeling onder Windows, of Symbolic Link onder *nix.

=> Ja dus

http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"

• jonggoud.nl
Ik bedoel

je hebt map a b c d e En f

nu maar je map g aan. Het lijkt alsof b c en f daar instaan, maar eigenlijk staan ze nog gewoon waar ze stonden. Dit is toch geen shortcut?

• pret|IA
  • Laatst online: 07-12-2009

pret|IA

I live in an anummene!

Op donderdag 29 november 2001 11:48 schreef jonggoud.nl het volgende:
Ik bedoel

je hebt map a b c d e En f

nu maar je map g aan. Het lijkt alsof b c en f daar instaan, maar eigenlijk staan ze nog gewoon waar ze stonden. Dit is toch geen shortcut?
1 - Maak een map X aan
2 - Selecteer je files in map B, C en F
3 - Ga naar map X
4 - Rechter muisknop
5 - Optie: Paste as shortcut

Clear ???? (bent een Windoos user neem ik maar aan)

http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"

Verwijderd

Een mapping bedoel je?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 11:52 schreef pret het volgende:

[..]

1 - Maak een map X aan
2 - Selecteer je files in map B, C en F
3 - Ga naar map X
4 - Rechter muisknop
5 - Optie: Paste as shortcut

Clear ???? (bent een Windoos user neem ik maar aan)
Heh, ik denk dat ik wel weet waar de topicstarter naartoe wil. En aan een map met snelkoppelingen heb je natuurlijk nix :+

Maar ik zou ook niet weten ofzoiets mogelijk is... Tsja, kopieren, maar dan moet je wel 10GB vrij hebben en dat duurt ook wel ff.

• jonggoud.nl
Op donderdag 29 november 2001 12:27 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Heh, ik denk dat ik wel weet waar de topicstarter naartoe wil. En aan een map met snelkoppelingen heb je natuurlijk nix :+

Maar ik zou ook niet weten ofzoiets mogelijk is... Tsja, kopieren, maar dan moet je wel 10GB vrij hebben en dat duurt ook wel ff.
Het volgende heb ik maar gedaan:

In nero 9 cd's aangemaakt, en opgeslagen als nri. Dit is misschien de enige manier hoe ik dit kan doen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Schrijf een scriptje dat de mp3's bijmekaar zoekt die ongeveer 700Mb zijn... Is niet moeilijk. Stop het geheel in een MySQL-dbtje en je weet welke mp3 je al op cd hebt...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30
Download het proggie shuffleplay daar zit een media wizard in die je mp3's in playlists van cd groote gooit (dus al je mp3's indeelt in playlistcd's en daarna kan je ze met dit proggie makkelijk kopieren naar directory's ..
of je moet een burn proggie hebben die playlists leest.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heheh...ik heb hier zo'n 80CD's met trance & techno MP3's. Allemaal zo rond de 630~650Mb groot...en gecatalogiseerd met Where Is It...perfect proggie daarvoor.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik kan meepraten met DynaMikey, ik gebruik ook whereisit en vind het een prima progje. Als je steeds meer mp3 cd's hebt werkt de zoek functie nog steeds erg snel

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 29 november 2001 00:38 schreef Vani0n het volgende:
misschien niet echt belangrijk maar als je veel mp3z hebt is het misschien handig (ik doe het toch zo) om
albums
compilations
singles
livemixes
op aparte cd's te schrijven en te indexeren met bijv. WhereIsIt! Zo vind je snel je mp3z terug....

(10gig, wie spreekt daar nu over? :) )
Ik heb nu 55cd's gelabeld en nog een stuk of 8 in de wachtrij.

rockshit
oldies
80&90
funny
hc
trance
random
blaat
....

Verwijderd

Beetje late reactie, maar met MusicMatch Jukebox kun je mp3tjes indelen op genre, playlists maken en deze branden of je stopt je hele verzameling in de playlist, geef aan dat je hier een cd van wilt branden en dan kun je aangeven hoe groot de cd's zijn en dan verdeelt MusicMatch de totale MP3's over de cd's desgewenst op genre of artiest. Hiervan kun je dan weer een lijstje printen. Superhandig!

• wij
  • Laatst online: 15:29

wij

Met winace kun je je mp3 ongecomprimeerd in .ace bestanden van 650mb wegschrijven. Die bestanden kun je heel makkelijkl branden.

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Daar zijn programma's voor gewoon even zoeken op download.com

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 07:42
Mwoah, programma's... ik heb hier ook 300 cd's met MP3's.. gewoon zelf gevuld. Is minder werk dan het lijkt.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het gewoon zo gedaan:
CD A#1 (staat 696mb op)
CD A#2 (staat iets van 400 mb op)
CD B#1 (staat iets van 500 mb op)
CD C#1 (staat iets van 80 mb op)
Enzovoort enzovoorts....

Verwijderd

ik zit nu zo op ceedeetje 250 :P

en alles met Whereisit gecatalogiseerd (of hoe zeg je dat)... echt een supergoed proggie..kan ik iedereen aanraden..!!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

omdat je mp3 verzameling toch blijft groeien, is het niet echt handig om op eerste letter ofzo te gaan branden. Iedere indeling raakt sowiezo snel outdated. Daarom raad ik je aan een "catalog" progje te bouwen/zoeken (er zijn zelfs excelsheets die dat voor je kunnen doen).

Zelf gebruik ik "cd catalog for windows" en ondanks dat het heel erg suf klintk, bevalt het me erg goed. Het is een enorm simpel progje, dat alles wat ik wou kan. Maar goed, er zijn ook vele alternatieven die ook allemaal goed werken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1