Begin september heb ik een nieuw systeem samengesteld. De 1e keer Windows 98 installeren ging perfect, maar toen ik Windows xp wilde installeren kreeg ik allemaal foutmeldingen tijdens de installatie. Wilde ik weer terug naar windows 98 kreeg ik daar ook in 1 keer allemaal foutmeldingen (ook tijdens het herinstalleren). Zelfde verhaal voor Red Hat 7.1 en Debian (segmentation faults tijdens de installatie of vlak daarna).
Na lang klooien uiteindelijk windows 98 er weer op gekregen, en toen met Norton utilities systeem gescand en erachter gekomen dat het geheugen niet goed werkte. Ik heb 2x 256 mb SDRAM. Na veel testen met o.a. memtest ben ik erachter gekomen dat als ik 1 256 mb dimm in socket 0 stop de pc wel werkt, maar dat zodra ik die verplaats (naar socket 1 of 2) of er een ander dimmetje bij in zet geeft de boel problemen gaat en vindt memtest allemaal errors in socket 1 en 2.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Kapot mobo? verkeerd geheugen?
mijn systeem (begin september gekocht):
Abit kt7a mobo
Athlon TB 1200@1200
2 x 256 SDRAM
asus 7100 videokaart
Maxtor 40 gb + IBM 40 gb 7200 rpm HD
Na lang klooien uiteindelijk windows 98 er weer op gekregen, en toen met Norton utilities systeem gescand en erachter gekomen dat het geheugen niet goed werkte. Ik heb 2x 256 mb SDRAM. Na veel testen met o.a. memtest ben ik erachter gekomen dat als ik 1 256 mb dimm in socket 0 stop de pc wel werkt, maar dat zodra ik die verplaats (naar socket 1 of 2) of er een ander dimmetje bij in zet geeft de boel problemen gaat en vindt memtest allemaal errors in socket 1 en 2.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Kapot mobo? verkeerd geheugen?
mijn systeem (begin september gekocht):
Abit kt7a mobo
Athlon TB 1200@1200
2 x 256 SDRAM
asus 7100 videokaart
Maxtor 40 gb + IBM 40 gb 7200 rpm HD