bladeren met dhtml in een table

Pagina: 1
Acties:

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48
Ik heb een table cell van bijv. 250 bij 250 pixels...

Nu wil ik daarin een tekstje + plaatje + 'lees meer'-knopje inzetten... Nu is het de bedoeling dat de inhoud van deze cell dan naar links wegschuift (of gewoon verdwijnt, ook goed) en dat er dan (evt. vanaf rechts) een volgende 'pagina' (gewoon nieuwe cellinhoud dus) komt te staan. En eventueel NOG een volgende pagina, maar terug-'bladeren' is ook nodig...

DHTML is hiervoor volgens mij het juiste gereedschap, maar echt bekend ben ik er niet mee en in de Search kon ik ook niet echt iets betekenisvols vinden... Please help me out! :Y)

Verwijderd

Het kan op heel veel manieren:

iframes
innerHTML
visibility: hidden;

ik zou voor een <div> gaan, kun je ook leuk laten bewegen enzo.

• Galoptic
En aan wat voor soort stukjes (d)html moet ik dan gaan denken? 't Is nl. errug belangrijk dat het niet met een scrollbalk werkt... Laat heel dat inschuiven ook maar zitten: bottomline is >>

Ik heb een cell en daarvoor bijv. 3 cellinhouden: hoe switch ik tussen die cellinhouden?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 28 november 2001 22:02 schreef Galoptic het volgende:
En aan wat voor soort stukjes (d)html moet ik dan gaan denken? 't Is nl. errug belangrijk dat het niet met een scrollbalk werkt... Laat heel dat inschuiven ook maar zitten: bottomline is >>

Ik heb een cell en daarvoor bijv. 3 cellinhouden: hoe switch ik tussen die cellinhouden?
3 divs/layers op elkaar en met een onclick scriptje 2 divs hiden en eentje showen.

[topic=34665/1/25]

• Galoptic
Okay, 'k heb het al een beetje door allemaal...

kijk hier voor m'n geprul

Wanneer je echter doorklikt naar 'webdesign', dan verspringen soms die icoontjes (3 stuks)!? Geen idee waarom :?

Verder: hij ververst de div'jes wel netjes, maar niet als ik 'terugblader'... Wat doe ik toch zo zo fout?

Thanx

Verwijderd

Met deze melding is het lastig te zien wat je fout doet,
Forbidden
You don't have permission to access /chidero/ on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.19 Server at www.peernet.nl Port 80
[edit]
en ik was te snel, kzie dat hij het al doet :)

Verwijderd

het moet iig zijn:
style="visibility: hidden;"
en niet
style="visibility=hidden"

• Galoptic
[edit] en ik was te snel, kzie dat hij het al doet :)
Hij's online nu ja. Maar 't probleempje is dus: die icoontjes verspringen bij het herladen (terwijl ze toch in een cell zitten...). En terugbladeren werkt niet echt... Hoe maak ik alle andere layers onzichtbaar op die ene (die je wil lezen) na?

Verwijderd

vergeet je niet gewoon om als je terug bladert de andere paginas weer op hidden te zetten?? bij elk cijfer laat je dus de andere 6 hidden worden,

zoals hier:
code:
1
<a href="#" onClick="layer( 'pagina_3', true ); layer( 'pagina_2', false ); return false;">3</a>&nbsp; ·

hier zeg je dus alleen dat 2 hidden wordt, blader je nu van 3 naar 2 dan heb je dit:
code:
1
<a href="#" onClick="layer( 'pagina_2', true ); layer( 'pagina_1', false ); return false;">2</a>

daar zou je dan dus ook 3 hidden moeten maken

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 00:10 schreef Necromancy het volgende:
vergeet je niet gewoon om als je terug bladert de andere paginas weer op hidden te zetten?? bij elk cijfer laat je dus de andere 6 hidden worden,
denk idd. dat dat 't probleem is, aangezien er meerdere pagina's doormekaar gaan lopen als ik van bijvoorbeeld 3 naar 2 ga.

• Galoptic
Op donderdag 29 november 2001 00:10 schreef Necromancy het volgende:
Yes, dat snap ik, maar hoe zet ik dat zo economisch mogelijk neer?
<a href="#" onClick="layer( 'pagina_1', true ); layer( 'pagina_2', false ); return false;">1</a>
In dit regeltje moet ik dus pagina_1 t/m pagina_7 hidden maken... Hoe doe ik dat zo slim mogelijk? Is er geen functie in de zin van hidden: all ofzo?

Verwijderd

kzou zeggen probeer het, anders je kun je er gewoon 6 hidden maken. Is nog niet zo'n heel erg groot stuk code wat je dan nodig hebt, maar jah, moet toch altijd zo min mogelijk he :9

• Galoptic
Op donderdag 29 november 2001 00:21 schreef Necromancy het volgende:
kzou zeggen probeer het, anders je kun je er gewoon 6 hidden maken. Is nog niet zo'n heel erg groot stuk code wat je dan nodig hebt, maar jah, moet toch altijd zo min mogelijk he :9
Waarvan akte: kijk maar!

Verwijderd

dus toch ff alles gewoon uitgezet :), werkt goed, site ziet er trouwens wel goed uit,

• Galoptic
Op vrijdag 30 november 2001 15:45 schreef Necromancy het volgende:
dus toch ff alles gewoon uitgezet :), werkt goed, site ziet er trouwens wel goed uit,
yep, Alles op false gezet... Maarre
offtopic:
strakke site heb je!
Pagina: 1