Toon posts:

vnc voor linux installen

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net linux geinstalleerd (mandrake 8.1)
en wil nu VNC installen zodat ik vanuit windows op me bak kan komen.
nu heb ik al gedaan wat er in de readme staat maar ik snap het niet meer.. hoe kan ik nu die VNCserver laten runnen?

dus dat ik dan password etc kan instellen

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 17:21

Fido

C:\> park

Je kunt toch gewoon telnetten naar je linux machine?

Verwijderd

start rpmdrake zoek naar vnc en installeer de bende.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
hmm zit er in mandrake 8.1 niet standaard al VNC ? Bij de redhat distro's namelijk wel. daar is het simpel:

opstarten door "vncserver" in te typen .. en dan via een browser op een ander computer inloggen. als het sessie 1 is poort 5801 gebruiken. dus http://ip:5801.. of gewoon een vncviewer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
k thanx

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 02:10
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen:

Ik heb VNCserver op mijn linux bak geinstalleerd. Ik moet vanuit mijn windows bak een wachtwoord opgeven voor toegang (bij de vnc viewer), dan krijg ik de blauwe achtergrond van mandrake met het klokje als muisaanwijzer... verder gaat hij niet.. moet ik dan nog iets instellen? Ik kan er dus helemaal niets mee...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Juist. Een topic uit 2001 kicken lijkt me niet handig. Als je een nieuw topic maakt met een topicstart die aan de Policy voldoet, dan kan je een nieuw topic hierover openen. Houd er echter wel rekening mee dat ik zelf denk dat dit wel op Internet gevonden moet kunnen worden en je dus goed aangeeft waar het probleem zit, wat je al gedaan hebt etc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.