Dataverkeer bij serverscripts

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een eigen servertje op te gaan zetten voor banners. Dit alles draait met een script. Nu is mijn vraag: hoe zit dat met het dataverkeer bij zo'n script. En wat is de definietie van dataverkeer. Het totale scriptje moet je ongeveer rekenen op 400 Kb, en dit groeit naarmate er meer banners komen. Laten we als voorbeeld nemen dat er 50 banners in draaien. Als men een banner aanroept gaat dit door middel van een url maar het script, geen includes ofzo. VRAAG: hoeveel dataverkeer kost dit me zegge per banneropvraag?

De server zal het drukker hebben met het verwerken van de code dan met het versturen van de data, maar het werk van de server wordt toch niet gezien als dataverkeer?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Het enige wat er aan dataverkeer gegenereerd wordt is gelijk aan de grootte van het plaatje per banner...

Theoretisch gezien...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 21:50 schreef Escobar het volgende:
Het enige wat er aan dataverkeer gegenereerd wordt is gelijk aan de grootte van het plaatje per banner...

Theoretisch gezien...
De plaatjes zet ik op een freehost... dus dat betekend dat ik helemaal geen dataverkeer veroorzaak? >:) :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

als het om een redirect gaat, is je enige dataverkeer de http request en -replies , dus max 50-100 bytes per banneropvraag

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 21:57 schreef Duracell het volgende:
als het om een redirect gaat, is je enige dataverkeer de http request en -replies , dus max 50-100 bytes per banneropvraag
Dus als ik je goed begrijp wordt het werk dat de server heeft niet als dataverkeer gezien? Enkel en alleen de "uitslag" van het scriptje dat verstuurd wordt? Right?

Verwijderd

Lijkt me logisch dat als die banners op je eigen server (lees: eigen comp) staan, dat het gewoon bij je eigen dataverkeer wordt opgeteld + die stuk of wat bytes voor de request...

als je alleen maar linkt naar een andere server waar de plaatjes op staan zeg maar, dan wordt alleen die request als dataverkeer gerekent

lijkt me logisch tenminste..als ik het fout heb mag je het zeggen

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 23:23 schreef isdnsux het volgende:
Lijkt me logisch dat als die banners op je eigen server (lees: eigen comp) staan, dat het gewoon bij je eigen dataverkeer wordt opgeteld + die stuk of wat bytes voor de request...

als je alleen maar linkt naar een andere server waar de plaatjes op staan zeg maar, dan wordt alleen die request als dataverkeer gerekent

lijkt me logisch tenminste..als ik het fout heb mag je het zeggen
Ik weet niet of je het fout hebt. Ik zit zelf met die vraag. De server heeft heel veel rekenwerk aan het script, dus vroeg ik me af of dit ook enigsinds als dataverkeer geteld wordt.

Pagina: 1