Ben ik nou zo goed in het vern*uken van hds?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi all,
Heb een jaartje terug heel blij een Maxtor 20.4 gig gekocht, alles oke enz. Op een maandje of 5 terug. Allemal tikjes maken, meer dan 100(!) bad cluster, enz enz helemaal gaar dus.
Dus ik denk, die ga ik opsturen naar maxtor en voor de tussentijd koop ik maar een nieuwe maxtor erbij omdat 20 gig een beetje aan de krappe kant was.
Nu wel heb ik die Maxtor 1 maand en vanochtend start ik windows98 op en ja hoor: gegevensfout bij lezen station C. Dat is precies hetzelfde wat ik ook heb gehad bij die oude Maxtor!! Huppa formatteren die hap en hij doet het weer prima! Dat was bij de oude ook zo. Maar bij deze Maxtor zitten alweer 5 bad clusters op! Terwijl hij nog geen maand oud is!

Daarom: Ben ik nou zo goed in het vern*uken van hds?
Waar kan dit in godsnaam door komen? Ik snap het echt niet mer hoor... Is maxtor nou zo slecht? heb ik toevallig slechte hd's gekregen? Ik heb echt de neiging om IBM's te gaan kopen!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
I guess

Verwijderd

En met de IBM zijn de laatste tijd ook wat al aardig problemen zo lees ik hier en daar..

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of je bent een ster in verneuken, of gewoon bad luck. Ik houd het op het laatste.

Verwijderd

Yep waarschijnlijk wel

Verwijderd

De les die we hier uit leren : Stick to Seagate or Western Digital ....

• Y0ur1
  • Niet online
Hmz, wat zou ik doen dan? Ik smijt ze niet op de grond, sla niet tegen me pc doe er geen rare dingen mee...

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-04 20:03
Of je hebt een probleem met je moederbord (controller), kabels of voeding...
Of je bent mijn buurman :)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 21:46 schreef vandijk het volgende:
Zou dat zoveel bad clusters veroorzaken? lijkt me heel sterk...

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 21:46 schreef vandijk het volgende:
nee je buurvrouw |:( |:( |:(

Verwijderd

/me vind het :r :r :r dat YT-Croc 2 keer achter elkaar reageert :(

edit:
Ik edit me post maar (zodat ik niet meer posts krijg ;)
(zie onderstaande 2 posts)
Hmm wie is er nu meerdere posts aan het maken onder het mom van "oops quote ipv edit" ;)
/me wil niet flamen en gaat verder ook niet meer reageren :P

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 22:15 schreef Spaceknarf het volgende:
fspraakman vind het :r :r :r dat Spaceknarf zo moeilijk doet en alleen reageert om z'n posts op te hogen.

Over die hdd's ik denk dat je gewoon geen geluk hebt, koop ipv ibm een seagate, die zijn namelijk super stabiel en ik heb er nog nooit problemen mee gehad!

Verwijderd

Oops, dubbel post Big Sorry!! Verkeerde knopje (ipv edit quote gedaan ;) )

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 22:15 schreef Spaceknarf het volgende:

edit:
Ik edit me post maar (zodat ik niet meer posts krijg ;)
(zie onderstaande 2 posts)
Hmm wie is er nu meerdere posts aan het maken onder het mom van "oops quote ipv edit" ;)
/me wil niet flamen en gaat verder ook niet meer reageren :P
Idd waar maak jij je druk om, ik maar me helemaal niet druk om "hoeveel posts ik heb" vind ik totaal niet interessant, jij blijkbaar wel...

• Y0ur1
  • Niet online
en ik doe het lekker nog een keer :P
Maruh back on topic!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
misschien eens nieuwe kabels aanschaffen?

Of een betere voeding? Weet nie of je huidige voeding een stabiele spanning levert?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 22:43 schreef Tampie2000 het volgende:
misschien eens nieuwe kabels aanschaffen?

Of een betere voeding? Weet nie of je huidige voeding een stabiele spanning levert?
Is een nieuwe ATA100 kabel die bij me mobo zat... En me voedig is ook nog niet zo oud, condensatoren gaan niet zo snel kapoere denk ik...

Verwijderd

JA, zo te horen hebben we hier te maken met iemand die zŽn hd hard verneukt, of gewoon heel veel pech heeft...

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 22:44 schreef kwweetnix het volgende:
JA, zo te horen hebben we hier te maken met iemand die zŽn hd hard verneukt, of gewoon heel veel pech heeft...
Of de pc verneukt me hd... Ik zelf echt niet hoor :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/pcalert3.gif

downloaden/installeren/starten whatever

en dan ff de onderste grafiekjes checken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Y0ur1
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thielen/brbbrb.JPG
Die 12 volt is niet echt gezond of wel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien zit de connector van de stroom er niet helemaal goed in (zit een van de vier kabeltjes een beetje schuin en krijg je hierdoor constant kortsluiting).

En anders gewoon een Seagate kopen.
Die nieuwe Barracuda IV is echt om te :9~

• Y0ur1
  • Niet online
s
c
h
o
p

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 21:21

mvds

Totally awesome!

Je kan gewoon pech hebben, maar het kan ook door andere dingen veroorzaakt worden hoor. Bijvoorbeeld te weinig geheugen in je PC. (bijv. XP willen draaien met 32 MB ram) Dan staat ie de hele tijd te swappen wat ook niet echt goed is voor je HD. Of een te hoge temp. Je HD's ingebouwd zonder koeling... Dat is ook een goede manier om je HD om zeep te helpen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ffies over IBm mensen die zeggen dat ie slecht is...Nou Het is bewezen en IBM heeft hetzelf gezegt dat er in een bepaalde serie (75GPX en DTLA) fouten zitten Waarom je ziet dat er zoveel uitval is omdat er veel mensen die hd's veel gekocht hebben...want duur vind ik ze niet heb zelf de 60GPX en is supersnel en superstil en heb dus S.M.A.R.T draaien en die heeft nog geen enkel probleem en ken meer mensen met deze versie heb die hebben allemaal de in juli gemaakte hd's en daar kom ik tot mijn conclusie dat heel weinig uitval is in deze Serie...maarja

ontopic :) Je ken kijken of je computer ken aarden want het kan zijn dat jouw computer veel stroom op ze chassis heeft staan of een cooler en/of een Luidspreekertje die magnetisme afgeeft...kijk eens als je die hd ergens anders neerlegt...op de bodem maakt het uit zolang je ervoor zorgt dat ie het chassis niet raakt en neit in de buurt ligt van dingen die magnetisme veroorzaakt. Wat je ook ken proberen is ervoor zorgen, als je dat hebt, de hardeschijven een beetje "ruimte" te geven...maarja mischien gelul..maar probeer gewoon...>:)

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 11:14 schreef obsidian het volgende:
Je kan gewoon pech hebben, maar het kan ook door andere dingen veroorzaakt worden hoor. Bijvoorbeeld te weinig geheugen in je PC. (bijv. XP willen draaien met 32 MB ram) Dan staat ie de hele tijd te swappen wat ook niet echt goed is voor je HD. Of een te hoge temp. Je HD's ingebouwd zonder koeling... Dat is ook een goede manier om je HD om zeep te helpen.
Check me sig, 256 ka het probleem niet zijn :) Temp zie je iets omhoog CPU: 43 Chassis 27 graden, das prima dus. En een harde schijf zou het moeten doen zonder cooling hoor :).
Misschien me pc aarden....

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 11:15 schreef ThaNetRunner het volgende:
ffies over IBm mensen die zeggen dat ie slecht is...Nou Het is bewezen en IBM heeft hetzelf gezegt dat er in een bepaalde serie (75GPX en DTLA) fouten zitten
Waar/wanneer heeft IBM dat gezegd dan? Ze hebben dan wel een rechtzaak aan hun broek hangen, maar ze hebben voor zover ik weet nog nix toegegeven. De 75GXP is trouwes DTLA (de serie heet 75GXP en DTLA is een gedeelte van het typenummer voor een hd uit die serie).
Waarom je ziet dat er zoveel uitval is omdat er veel mensen die hd's veel gekocht hebben...want duur vind ik ze niet heb zelf de 60GPX en is supersnel en superstil en heb dus S.M.A.R.T draaien en die heeft nog geen enkel probleem en ken meer mensen met deze versie heb die hebben allemaal de in juli gemaakte hd's en daar kom ik tot mijn conclusie dat heel weinig uitval is in deze Serie...maarja
60GXP is idd imho ook niet slechter dan elke andere hd om dezelfde reden die jij ook noemt. Als er echter problemen mee zijn heb je ook nix aan SMART, want ik ben nog niemand tegengekomen waarbij SMART voortijdig voor een crash waarschuwde bij een IBM (including me... smart had helemaal nix door toen m'n dtla-307045 dood ging).

• Y0ur1
  • Niet online
Maaruh die IBM interesseren me niet zo eigenlijk :) Ik moet gewoon weten wat er nou aan de hand is, want ik wordt gek

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 29 november 2001 11:45 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Check me sig, 256 ka het probleem niet zijn :) Temp zie je iets omhoog CPU: 43 Chassis 27 graden, das prima dus. En een harde schijf zou het moeten doen zonder cooling hoor :).
Misschien me pc aarden....
Je HD hoeft helemaal niet gegarandeerd goed te werken zonder koeling. En je CPU en je kast temp heeft niets te maken met de temp die je HD is hoor. Als je HD tussen twee drives inzit zal ie nooit zijn warmte kwijt kunnen. Dus zal ook je kast niet warmer worden, en je CPU zeker niet. Maar je HD gaat er wel aan. En voor veel 7200rpm schijven is koeling aanbevolen...

Verwijderd

Vette subwoofer vlak naast de pc staan? Had de buurman ook, hdd's gingen erg vlot kapot!

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 12:42 schreef Sepans het volgende:
Vette subwoofer vlak naast de pc staan? Had de buurman ook, hdd's gingen erg vlot kapot!
Em me speaker staat op de pc en me versterker staat naast me pc...

• tiguan
  • Laatst online: 08:42
Op donderdag 29 november 2001 12:50 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Em me speaker staat op de pc en me versterker staat naast me pc...
We have a winner :)

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 12:55 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

We have a winner :)
Zou dat het echt zijn?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 29 november 2001 13:00 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Zou dat het echt zijn?
Het kan best ja. Als jij je muziek vaak hard hebt staan en je hebt een sterke bass erin zitten.

• tiguan
Zeker weten, speakers hebben een krachtige magnetische spoel, aan de binnenkant. Zet er maar es een naast je monitor of tv, dan zie je het beeld helemaal verkleuren enzo. Je harde schijf kan absoluut niet tegen magnetische velden, vandaar dat ie langzaamaan kapot gaat. Een versterker zal waarschijnlijk ook een klein effect hebben.

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 13:02 schreef obsidian het volgende:

[..]

Het kan best ja. Als jij je muziek vaak hard hebt staan en je hebt een sterke bass erin zitten.
Nou vaak normaal, maar als me moeder er niet is wil ik hem vaak wel es ff heel hard zetten :).
Nou ik heb nu alles van me pc gezet, hopen dat het nu bij die 5 bad clusters blijft!!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 29 november 2001 13:03 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Nou vaak normaal, maar als me moeder er niet is wil ik hem vaak wel es ff heel hard zetten :).
Nou ik heb nu alles van me pc gezet, hopen dat het nu bij die 5 bad clusters blijft!!
Even teruggaan, je hebt nog garantie en je kan beter geen bad sectors hebben dan "maar" 5.

Verwijderd

[b]

Ja blijkbaar he

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 13:07 schreef obsidian het volgende:

[..]

Even teruggaan, je hebt nog garantie en je kan beter geen bad sectors hebben dan "maar" 5.
Ja das waar... Ik ga zo nog eens kijken of het meer is geworden is...
Maar ik heb een serieus probleem als ik nieuwe hd er in moet zetten. Heb namelijk te veel mp3z en spellen die ik niet kwijt wil, en als ik dat allemaal moet gaan branden dan ben ik 10 jaar bezig

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 13:09 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

Ja blijkbaar he
Ja grappenmaker, zon opmerking hadden we al gehad

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 28 november 2001 21:36 schreef YT-Croc het volgende:
Hi all,
Heb een jaartje terug heel blij een Maxtor 20.4 gig gekocht, alles oke enz. Op een maandje of 5 terug. Allemal tikjes maken, meer dan 100(!) bad cluster, enz enz helemaal gaar dus.
Dus ik denk, die ga ik opsturen naar maxtor en voor de tussentijd koop ik maar een nieuwe maxtor erbij omdat 20 gig een beetje aan de krappe kant was.
Nu wel heb ik die Maxtor 1 maand en vanochtend start ik windows98 op en ja hoor: gegevensfout bij lezen station C. Dat is precies hetzelfde wat ik ook heb gehad bij die oude Maxtor!! Huppa formatteren die hap en hij doet het weer prima! Dat was bij de oude ook zo. Maar bij deze Maxtor zitten alweer 5 bad clusters op! Terwijl hij nog geen maand oud is!

Waar kan dit in godsnaam door komen? Ik snap het echt niet mer hoor... Is maxtor nou zo slecht? heb ik toevallig slechte hd's gekregen? Ik heb echt de neiging om IBM's te gaan kopen!
Toch niet per ongeluk de zijkant van de hdisk beschadigd?
als je in het midden (aan de zijkant) die folie beschadigd is je disk niet meer stofvrij n.l. Daarom zal ik absoluut geen Maxtor nemen.Normaal is alles via metaal gesloten, bij een aantal Maxtor`s die ik gezien heb zit er aan de zijkant op de sluitkant van de 2 diskhelften een zilvertape geplakt.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 18:10 schreef Gem1e het volgende:

[..]

als je in het midden (aan de zijkant) die folie beschadigd is je disk niet meer stofvrij n.l. Daarom zal ik absoluut geen Maxtor nemen.Normaal is alles via metaal gesloten, bij een aantal Maxtor`s die ik gezien heb zit er aan de zijkant op de sluitkant van de 2 diskhelften een zilvertape geplakt.
Is dat niet gewoon een zegel dat je die schijf niet zelf open hebt gemaakt? Kan me haast niet voorstellen dat het werkelijk zou zijn om de schijf stofvrij af te sluiten...

• Y0ur1
  • Niet online

[..]

Die is nog helemaal goed :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

[..]

Tussen de onderkant en die klep die op de disk geschroeft zit, zit een prachtige rubber rand die de boel afsluit.
Dat heeft echt elke disk.
Ik heb Nu zelf 2 maxtors en daarvoor altijd quantum gehad maar ik heb nog nooit tape op de zijkant gezien :?
Ik denk eerder dat het iets met je voeding of mobo is.
Bij mij is echt nog nooit een disk gesneuveld. (ff afkoppe ;) )

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 18:53 schreef sjuk het volgende:

[..]

Tussen de onderkant en die klep die op de disk geschroeft zit, zit een prachtige rubber rand die de boel afsluit.
Ik heb Nu zelf 2 maxtors en daarvoor altijd quantum gehad maar ik heb nog nooit tape op de zijkant gezien :?
Hm deze hd heeft het toch niet! Toen ik laatst keek waren er 5 bad clusters, nu heb ik geen meer!! das mooi :)
En tja die andere zou wel kapot kunnen zijn gegaan door me speaker en me versterker misschien.

• tiguan
Op donderdag 29 november 2001 18:53 schreef sjuk het volgende:

[..]

Nou dat dacht ik dus ook. Mijn Western Digital Caviar 6GB schijfje is door mijn nieuwsgierigheid dus mooi overleden. Daar zit rondom de hele schijf zo'n leuk plakbandje :r Ik snap niet dat ze een harde schijf afsluiten met zo'n prutselplaksel gevalletje. Ik trok een klein stukje van het tape er af, en probeerde naar binnen te kijken, en ik zag volgens mij toch echt een plattertje. Die harde schijf werkte sindsdien niet helemaal jofel meer, en na een week was ie echt gewoon kapot. Hij spinde niet eens meer. Dus het is geen grapje over die tape.

Het verlies was niet zo groot, want ik had al een tijdje een IBM 75GXP erbij gekocht, en die WDC gebruikte ik nog amper. Hij ligt hier nog steeds, na 1 jaar geen dienst doen. Ik ga dus echt nooit meer tapejes ergens vanaf trekken he :P

Zodoende leert men...

Verwijderd

Heb het zelf ooit ook gehad, vond het wel een mooie plek om m'n versterker neer te zetten. Op z'n kant tegen de kast aan, het duurde nog geen dag of ik had bad sectors. Snapte er niets van, gloednieuwe schijf, totdat ik m'n versterker zag staan....

Keertje geformatteerd en hij is weer goed. Bad sectors hoort een ide schijf namelijk helemaal niet te laten zien. Je hebt er dan gewoon wat minder na een format.
Pagina: 1