Toon posts:

Alcatel is instellingen kwijt na uit- en aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke digitale genius ( 8-) of (8> ) kan mij vertellen waarom mijn inbelgegevens onder PPP op een gehackte Alcatel SpeedTouch (Firmware 2.70) weg zijn nadat het modem (of liever router) uit en weer aan is gezet?

Instellingen zijn binnen een minuut wel weer ingevoerd, da's het probleem niet. En natuurlijk doe ik na apply ook een save all.

Maar dit is natuurlijk behoorlijk k*t met appels, begrijpt u? :(

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
* Steven heeft het probleem ook. Save all heeft ook geen nut btw

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 21:35 schreef Steven_NL het volgende:
/me heeft het probleem ook. Save all heeft ook geen nut btw
Peach is blij dat Peach niet de enige is met dit achterlijke probleem... :)

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Vreemd, nog nooit last van gehad. Pas nog de stekker eruit getrokken en internetten gaat nog als voorheen... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 22:06 schreef Tigertje het volgende:
Vreemd, nog nooit last van gehad. Pas nog de stekker eruit getrokken en internetten gaat nog als voorheen... >:)
Hmmm... :? Kun je in t kort jouw instellingen hier neerzetten (zonder logindata natuurlijk en in telegramstijl)? Dan kunnen Steven en ik eens vergelijken... :)

Verwijderd

Heb ik ook gehad, je moet echt op elke pagina waar je instellingen doet,bovenaan de pagina op save drukken.
Als je alle instellingen gedaan hebt kun je daarna voor de zekerheid nog eens op save all drukken.
Bij mij pakte hij om de een of andere reden ook de save all optie niet maar moest ik dus alle instellingen per tabblad saven.Suc6

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Kan het soms wezen dat wanneer jullie de settings aan het aanpassen waren dat toen de modem online was (verbonden met internet bedoel ik daar mee). Ik kan zelf nog niet vertellen of ik daar last van heb maar als dat zo is dan zou ik dat flink &@$#%^@@ vinden.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 10:18 schreef klaasbram het volgende:
Kan het soms wezen dat wanneer jullie de settings aan het aanpassen waren dat toen de modem online was (verbonden met internet bedoel ik daar mee). Ik kan zelf nog niet vertellen of ik daar last van heb maar als dat zo is dan zou ik dat flink &@$#%^@@ vinden.
De PPP settings kun je niet wijzigen als je "up" bent; dat staat dan met }:O e-letters in het rood op je scherm.

Kortom: dat is dus niet het geval! :) :) :)

Ik zal de tip van Mig (iedere aanpassing "save" kiezen en later pas een "save all") vanavond eens proberen... Thanx. ;)

Verwijderd

Dat was bij mij de oplossing,trouwens ik neem gewoon aan dat je je modem met de browser aanspreekt?
Je kunt het ook met telnetten doen maar denk niet dat dat veel uitmaakt.

• Tigertje
Wat bedoel je precies Peach? Ik heb meteen nadat ik de spullen had gekregen de zaak getweaked en daarna heb ik er niets meer mee gedaan, behalve dan een wachtwoord erop zetten zodat de modem niet van buitenaf kan worden benaderd.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:09 schreef Tigertje het volgende:
Wat bedoel je precies Peach? Ik heb meteen nadat ik de spullen had gekregen de zaak getweaked en daarna heb ik er niets meer mee gedaan, behalve dan een wachtwoord erop zetten zodat de modem niet van buitenaf kan worden benaderd.
Ik bedoel wat er staat: dat mijn inbelgegevens onder "config" bij PPP weg zijn als het modem uit is geweest (en nou niet zeggen dat dat niet hoeft, dat weet ik :P . Maar dat gebeurt nou eenmaal als je een vrouw hebt die haar haar föhnen belangrijker vindt |:( ).

En dat wachtwoord, dat had ik ook gezet maar daarmee bereik ik alleen maar dat er eerst om een ww gevraagd wordt voordat ik kan internetten... Iemand daar een oplossing voor weten? :?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Is een bekend probleem.... heb t op 3 verschillende modems al gezien. probeer even een lagere firmwareversie.......dat heeft bij mij aldoor de problemen opgelost...

iRacing Profiel

• Tigertje
Peach, ik begrijp dat je je gegevens verliest maar wat ik niet begrijp is wat dat te maken kan hebben met wat je invoert onder PPP. Ik moet wel zeggen dat ik de keer dat ik de stekker eruit trok eerst keurig de modem heb uitgezet en daarna de stekker er pas uit heb getrokken. Misschien maakt dat wat uit.
En wat dat wachtwoord betreft: dat doet alleen wat als ik naar de instellingen van het modem wil gaan kijken. Als ik wil internetten hoef ik geen wachtwoord in te voeren.
Geef me anders je email even, dat praat makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 18:43 schreef Tigertje het volgende:
Peach, ik begrijp dat je je gegevens verliest maar wat ik niet begrijp is wat dat te maken kan hebben met wat je invoert onder PPP. Ik moet wel zeggen dat ik de keer dat ik de stekker eruit trok eerst keurig de modem heb uitgezet en daarna de stekker er pas uit heb getrokken. Misschien maakt dat wat uit.
En wat dat wachtwoord betreft: dat doet alleen wat als ik naar de instellingen van het modem wil gaan kijken. Als ik wil internetten hoef ik geen wachtwoord in te voeren.
Geef me anders je email even, dat praat makkelijker.
Heb net mn stekker in een andere doos gedaan, zodat dat gedoe met die föhn tenminste geen kwaad meer kan.

Maar dat terzijde, ook als ik eerst modem uitzet en dan stekker eruit (wat dus geen verschil maakt), komt dit verschijnsel voor.

Email staat in mn profiel (zometeen :P), ICQ ook. Echter niet zo vaak online... :Z :z :Z :z :Z

Verwijderd

De reden waarom alcatel zijn setting niet saved is omdat er hoogst waarschijnlijk ergens iets fout gaat in je config.

Dit is niet op jouw van toepassing denk ik, maar ff een algemene alcatel post.

Bijvoorbeeld,
Bij je NAT instellingen moet je als outside addr
0.0.0.0 opgeven iets anders ziet hij als _FOUT_

Met telnet je config veranderen vind ik zowiezo makkelijker
als je klaar bent:
save
exit
system
save
exit
^C

en alles is gesaved. (bij de getweakte versie iig ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 12:00 schreef dynom het volgende:
De reden waarom alcatel zijn setting niet saved is omdat er hoogst waarschijnlijk ergens iets fout gaat in je config.

Dit is niet op jouw van toepassing denk ik, maar ff een algemene alcatel post.

Bijvoorbeeld,
Bij je NAT instellingen moet je als outside addr
0.0.0.0 opgeven iets anders ziet hij als _FOUT_

Met telnet je config veranderen vind ik zowiezo makkelijker
als je klaar bent:
save
exit
system
save
exit
^C

en alles is gesaved. (bij de getweakte versie iig ;))
Thanx Dynom. Dit gaan we proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Speciaal voor Tigertje: het verhaal van de firmware.

Tweaken, leuk! :)
Handleiding van I'net, handig! :D
Tweak gaat goed. :7
Hee, I'net doet t niet... :?
(ik had op dit moment nog verzuimd DNS in te vullen omdat dat volgens HCC niet vereist is bij hun. Dom dom dom |:( ).
Maar goed, terug naar normale instellingen dan maar. ;(
mxstream-script: jammer joh, dit is een Pro. Ik doet ut niet. :? *zweet*
Nieuwe firmware dan maar, pots270.exe... ;)
pots270: jammer joh, dit is een Pro. Ik doet ut niet. :? *zweet zweet* :'(
Nachtje over slapen... :Z
Nextmorning nog es pots270... Hee! Werkt! :? en :D
Nog eens tweaken :7
Nu natuurlijk wel DNS en dat soort onzin. Werken! *D

Maar goed, nog altijd... juist. Zie topic. :(

Ik heb echter nog altijd hoop dat t goed komt. :) :) :)

Verwijderd

als je nog wil tweaken ik heb de bruring.net versie hier staan:

http://alcatel.dynom.ath.cx

en link naar een script wat je EXPERT wachtwoord achterhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 12:52 schreef dynom het volgende:
als je nog wil tweaken ik heb de bruring.net versie hier staan:

http://alcatel.dynom.ath.cx

en link naar een script wat je EXPERT wachtwoord achterhaalt.
Modem is al getweaked, maar toch bedankt... ;)

Verwijderd

Ik heb dus ook het probleem van het verdwijnen van de gegevens bij ppp als het modem zonder spanning is geweest.
Is er al een oplossing voor heb net alle instellingen nog een keer uitgevoerd volgens de tweak handleiding.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 30 november 2001 12:28 schreef Peach98 het volgende:
Speciaal voor Tigertje: het verhaal van de firmware.

Tweaken, leuk! :)
Handleiding van I'net, handig! :D
Tweak gaat goed. :7
Hee, I'net doet t niet... :?
(ik had op dit moment nog verzuimd DNS in te vullen omdat dat volgens HCC niet vereist is bij hun. Dom dom dom |:( ).
Maar goed, terug naar normale instellingen dan maar. ;(
mxstream-script: jammer joh, dit is een Pro. Ik doet ut niet. :? *zweet*
Nieuwe firmware dan maar, pots270.exe... ;)
pots270: jammer joh, dit is een Pro. Ik doet ut niet. :? *zweet zweet* :'(
Nachtje over slapen... :Z
Nextmorning nog es pots270... Hee! Werkt! :? en :D
Nog eens tweaken :7
Nu natuurlijk wel DNS en dat soort onzin. Werken! *D

Maar goed, nog altijd... juist. Zie topic. :(

Ik heb echter nog altijd hoop dat t goed komt. :) :) :)
erm....als ik t goed begrijp heb je firmware 2.70, en heb je hier dus opnieuw firmware 2.70 overheen gezet......da's niet downgraden...je moet een LAGERE versie dan 2.70 nemen.....de kunst is alleen om zo'n lagere versie nog te vinden......maar met een beetje goeie wil lukt dat wel... :) suc6 ermee

iRacing Profiel

Pagina: 1