Toon posts:

Mijn waterkoeling van 72°C naar 41°C

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou nu is het dan zover, ik heb mijn waterkoeling af, nu moet ik nog gaan casemodden :). Dus voor de snuggeren die zeggen van ja, ziet er niet zo mooi uit, die hebben het fout. Het ziet er namelijk NOG niet zo mooi uit. Liggies en window zijn on the way >:)

hier een linkie naar mijn site waar alles op staat.

Mijn site

>:) >:) >:) >:) >:) >:) :o :o :o :o :o :o :o :o :o 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

van newbie naar master. B-)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mooi gedaan, maar lat je nu altijd je kast opene of is het de bedoeling dat je alles nog netjes verwerkt?

39

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik ga nog casemodden. het is de bedoeling dat mijn slangen aan de achterkant binnenkomen. Ik wil me diskdrive in een andere bay stoppen en dan de metalen delen aan de bovenzijde waarnu mijn diskettestation in zit verbuigen zodat mijn radiateur naar voren kan en de kap er wee op kan. Slangen dus aan de achterkant eruit en weer erin en dan aan de zijkant een raam, met verlichting erin. Aan de voorzijde een 12cm fan met een groot gat, inplaats van de standaard HQ08 oplossing. Maar dit duurt nog wel effe. :)

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Mooi stukje werk! Dit lijkt me een watercooling projectje dat voor niet al te veel geld is uit te voeren.
Zou je wat meer specificaties kunnen geven waar je de spullen hebt gehaald, wat het kost en info over de waterpomp? En de hoeveelheid tijd die het gekost heeft?
Alvast bedankt.
Grts Leon

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hm het lijkt wel alsof er een knik in je slang zit precies bij de aansluitingen op het reservoir..

is niet erg bevordelijk voor de waterflow..

maar dat heb je natuurlijk al verbeterd :)

Verwijderd

Topicstarter
Die kink zit erin, maar mijn temmp is goed, dus mij hoor je niet >:). Verder mijn specs van mijn waterkoeling.

buis met lijm ± fl 20,-
koelblok is zelf gemaakt en heb ik gekregen dus kostte niks nada noppes.
Slang was alleen per 20m |:( en kostte fl 30,- :)
radiateur is een nieuwe van een vw golg kostte fl 105,-
popmie 70,- is een sicce idra 1400 liter per uur. Hij maakt geen geluid en koelt harstikke goed. (voor de wijsneus die zegt dat een pomp niet koelt, dat doet ie wel want als ik hem uitzet stijgt mijn temp heel gard :9~ )
Koppelingen heb ik ook gekregen kostten dus ook niks. Dus een totaal van zo'n 230,00 (naar beneden afgerond) Ik heb nog wel wat additionele dingen gekocht die erbij komen vandaar die 220. Lijm, tape, teflontape, slangenklemmen, verloopstukjes.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

[mierenneuk mode]

<title>Untitled Document</title>

[/mierenneuk mode]
Newbie :D

verderz ben ik erg benieuwd naar je casemod

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Is mijn eerste internetsite. cp ik had eerder waterkoeling dan icq, so bug off. Ga hem nog wel verbeteren, maar alles op zijn tijd.

met de vriendelijke groetjes van mij. :p

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de verhoudingen van de site iets aangepast. Kreeg kommentaar van me vriendin dat ze moest scrollen. ALs er nog iets veranderd moet worden buiten de naam, dan hoor ik het graag.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

:) Welcome to the club!

Verwijderd

Topicstarter
bedant

Verwijderd

yupz... welkom bij de waterkoelerclub :+

ik had alleen ff wat mooiere slangen gehaald. bij de formido hebben ze best flexibele en transparante slangen.... die zien er erg mooi uit.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doorzichtige buisjes en dan gekleurd water :9~

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:38 schreef Matthijsje het volgende:
doorzichtige buisjes en dan gekleurd water :9~
Maar waar haal je dat gekleurde water :?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon normaal water (liefst demi overigens, heb ik nu ook) en dan gewoon kleurstof halen bij bijvoorbeeld blokker of waterwetter bij oc-shop werkt ook als kleurmiddel en moet je water natter maken. :? Nou ja, als het in regen zat kwam je echt zeik nat thuis. ;-)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
heb ik deze al niet eerder langs zien komen? hij lijkt verdomd veel op iets wat ik al eerder gezien heb met die radiator achterop... maargoed boeieh :)mijn kast is net zoals de jouwe, functioneel, maar oh zo messy :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Ik persoonlijk zou ervoor zorgen dat alles aan de binnenkant van je kast komt te zitten, dat was mijn doel van waterkoeling, geen shitzooi aan de buitenkant maar wel een fluisterstille functionele waterkoeling.

Voor de rest erhmm Join the club, koelt beter/stiller denk??

Misschien heb je de mijne al eens gezien, check mijn sig maar als je interresse hebt.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:35
foei toch, op die site van jou van boven naar beneden klikkende krijg je eerst je computer, dan je huis, en dan je vriendin
dat zal ze leuk vinden :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook de bedoeling dat alles op termijn aan de binnenkant komt te zitten, maar ik moest het eerst effe werkende hebben. 72°C vond ik niet tof. Dit was niet constant natuurlijk, maar heb ik wel een keer piek meegemaakt en toen steeg ie nog, nu heb ik hem aan zeer zware testen onderworpen en niet boven 41°C op 1,4 Ghz en 42°C op 1500 >:)

Mijn vriendin is gewoon lief en die begrijpt dat wel. :+

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel mensen hebben er in nederland eigenlijk waterkoeling? (ongeveer0

Verwijderd

Is het niet verstandiger om bij je casemod ook blowholes te maken bovenin en je fans bovenop je radiator te leggen ? als ze eronder liggen lijkt het me niet dat er echt frisse lucht bij komt..

Je hebt op die manier ook kans dat t zaakje nog iets koeler wordt.(correct me if i`m wrong)

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, maar op deze manier voel ik echt dat er lucht doorheen wordt geblazen en het werkt echt goed zo. Bovendien is 41 graden stressed wel netjes. Zouden heel wat mensen blij mee zijn, zelfs mensen met waterkoeling. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil aandacht. vandaar dat ik effe iets post, dan word ik weer rood (kwa mapje) :o.

Verwijderd

Topicstarter
vanaf hoe laat is het hier weer druk. Ik wil een beetje verkeer genereren op mijn iste. Dat vind zeelandnet niet leuk. :p

Verwijderd

Ik ga ook eens moeten beginnen aan m'n waterkoeling .

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 10:24
Ik dus ook

maar ik ben daar niet zo goed ben bang dat me systeem straks een sloot wordt :D

zeer netjes gedaan man

IK WIL HULP BIJ HET MAKEN VAN H20 KOELING!! wie kan mij please helpen omgeving amsterdam :D

INVENTARIS

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Hoeveel mensen in NL hebben waterkoeling:

Geen idee, ik schat een 200-250, maar het kunnen er ook meer zijn.

Hulp oin omgeving Adam: Post dat ook even op het waterkoeling forum, krijg je geheid reactie.

Leuke vriendin. Oja, je had ook nog waterkoeling.... :P

Mooi blok geworden. Persoonlijk had ik het reservoir wat kleiner gemaakt, om het makkelijker in te passen.

Wat me vooral opvalt, voornamelijk aan de radiator, is dat je een waanzinnige preciesie hebt ontwikkeld.... :P:P:P

Nu weer normaal: Ziet er goed uit!

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Ik ben ook druk bezig, met bouwen/ontwerp, maar die radiateur van jou is erg mooi, hoe kom je daar aan????

Ik wil er ook wel 2

Verwijderd

Topicstarter
Effe antwoorden op een aantal reacties. Allereerst. Het is heel belangrijk je systeem te testen voordat je het in je pc hangt. Ik wilde dat eerst niet doen, wilde het meteen hebben natuurlijk >:) maar lekte, dus was wel blij dat ik het had getest, daarna gaat alles van een lije dakkie zeg maar.

Over mijn vriendin, jah, was ik ook wel tevrede mee.

Over mijn reservoir. Ik wil juist een grotere. je moet rekening houden met het water wat in de radiateur zit en dan kan je wel eens water horen als het in je reservoir wat leger word. (is dus een kwestie van goed vullen. :Y) )

Over mijn precisie van mijn radiateur kan ik maar 1 ding zeggen (8> nou ja twee dan zo doet een echte tweaker dat *d

Over mijn radiateur. Die komt gewoon van een auto onderdelen shop en kostte 105,- nieuw. Is van een vw golf (ik denk type 2) En werkt perfect. Ik draaide eerst zonder radiateur maar binnen een paar uur was mijn cpu meer dan 55°C net als mijn water trouwens :7 Dus moet je wel hebben.

greetz

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het reservoir van BYM ok wel tof. is net iets groter dan het mijne denk.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Hmm... Vind dit niet zo mooi eigenlijk :)
Ik heb dus ook een HQ-08 kast hier en waterkoeling is in de maak met ook een PVC buis onderin als reservoir etc. Gaat er dus redelijk het zelfde uitzien... Nu maar hopen dat jij je kast heel anders gaat modden dan ik ;)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op donderdag 29 november 2001 19:17 schreef Herman het volgende:
Hoeveel mensen in NL hebben waterkoeling:

Geen idee, ik schat een 200-250, maar het kunnen er ook meer zijn.
...
Ik denk echt dat er dat veel meer zullen zijn.
Denk eerder rond 1000. Zullen ook wel mensen met waterkoeling zijn die nooit van GoT enzo gehoord hebben.

Verwijderd

Ik haal nu 35 graden full load met mn CPU 1GHz @ 1,55GHz 1,85 Vcore, videokaart 110/166 @ 180/230 en chipset in serie. Meestal rond de 22 graden. Niet slecht voor een 55% overgeklokte AMD TB lijkt me.......

met andere woorden.... WATERKOELING ROELT!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb net zo'n radiateur, maar dan helemaal van koper.
is van een golf(3 en/of 4), audi a4, skoda nogwat.
ook bij de lokale autoshop weg. kost 100 piek.
waarom bouw je de radiateur niet voorin de kast?
is veel netter toch, alles in de kast?

check maar eens op http://www.mnnanninga.tmfweb.nl/h2o_koelproject.htm

zijn wel ouwe foto's. kast is al weer zwaar onder handen geweest.
fannetje 8*8 onder de voeding outtake en een 8*8 intake voor de radiateur door een 12*12 vervangen.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op vrijdag 30 november 2001 00:04 schreef irmscher het volgende:
ik heb net zo'n radiateur, maar dan helemaal van koper.
is van een golf(3 en/of 4), audi a4, skoda nogwat.
ook bij de lokale autoshop weg. kost 100 piek.
waarom bouw je de radiateur niet voorin de kast?
is veel netter toch, alles in de kast?

check maar eens op http://www.mnnanninga.tmfweb.nl/h2o_koelproject.htm

zijn wel ouwe foto's. kast is al weer zwaar onder handen geweest.
fannetje 8*8 onder de voeding outtake en een 8*8 intake voor de radiateur door een 12*12 vervangen.
NETJES!

Blaat

• Bollebout
  • Laatst online: 24-01 07:28
Echt gaaf gedaan,,hoe meer ik er over zie en lees,,des te meer zit ik er ook over te denken! Gaaf man,,en zo mooi stil dan he,,(Veel muziek luister ik n.l.)

Verwijderd

Even een tip voor de slangen.

Iedereen die waterslangen gebruikt kent het wel dat ze gaan knikken... hele dure slang wat minder hard dan de goedkope.

MAAAAR je moet ook geen waterslang vragen, maar LUCHTSLANG!!!! Compressorslang! je kan ZEER krappe bochten nemen en het knikt niet!!!!
1 nadeel het rekt niet zover op als je een te grote slangaansluiting neemt gaat het dus niet!

Verder ziet het er netjes uit.....

Ga zo door

(Ps mijn waterkoeling draait nu ook lekker XP1600+@1630Mhz op 43graden vanavond gaan we verder overclocken)

Nog iets,

alles leuk die mooie koppelingen die je los kan halen, alleen hoe ga je dat doen??? Het wordt 1 grote pestbende als je 1 loskoppelt!!! zet er kraantjes tussen! Kan je delen afsluiten.
En hoe vul je bij?? Ik heb er een gardena koppelstuk in zitten...dan kan ik hem zo bijvullen

• petervandamned
  • Laatst online: 28-03 09:15
welkom bij de club :)
een woord WATER WETTER !!!!

dit scheelt echt veel

cul8rpeter

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Nog een tip die ik er bij kan voegen, als je hoekjes wilt gaan maken van 90' graden dan kun je het beste bij de automaterialenhandel even van die hoekjes halen van het merk Gates (nee niet onze $Bill), deze zijn namenlijk nogal weersbestendig omdat ze worden toegepast in de koelsystemen van verbrandingsmotoren.

edit:

Op mijn site zie je ze nog in het groen maar ik heb ze inmiddels in het zwart van Gates, de groene werden poreus op een gegeven moment resultaat -> lekkage

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Leuke vriendin :+
Oh ja je waterkoeling ruled ook, netjes gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb specifiek mijn radiateur bovenop. hij komt daar onder een kap te zitten dan ziet het er ook netjes uit en zit ie in mijn kast, maar dan gaat wel de warme lucht UIT mijn kast, wat de temp weer ten goed komt. Die slangen moet ik inderdaad nog wel vervangen, maar ik heb dan een probleem met de aansluiting. De aansluitingen op de koppelingen zijn veel kleiner dan die van de radiateur. Nu passen ze om de koppelingen en in de radiateur. Moet ik nog iets op vinden, maar ik mod lekker verder. 8-)

Verwijderd

ksnap nie dat sommige zo zeiken :+
kvind t zeer geslaagd.
het ziet er netjes uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie allen bedanken voor de positieve reacties en tips. Degene die negatief reageerden dus niet bedankt. Ik doe ook mijn best hoor. Geef ik pics om jullie op de hoogte te houden en te inspireren en dan is het weer niet goed. Voor de rest allen, ik hou jullie op de hoogte. :+

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 03 december 2001 00:08 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Ik wil jullie allen bedanken voor de positieve reacties en tips. Degene die negatief reageerden dus niet bedankt. Ik doe ook mijn best hoor. Geef ik pics om jullie op de hoogte te houden en te inspireren en dan is het weer niet goed. Voor de rest allen, ik hou jullie op de hoogte. :+
hoe ziet Uwen blok er van binnenuit he? Da willen we ook weten he!

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Nou, da wor lastig. Hij is al dichtgesoldeert en ik heb er van tevoren geen foto van gemaakt. (was al dichtgesoldeerd door die vriend van me die hem heeft gemaakt.) Het is een maze. dus begin in het midden en dan als het waren als een slakkenhuis naar de buitenzijde. Is wel helemaal glad, dus niet allemaal gaatjes naast elkaar geboord, is profissioneel gedaan. ;)

• 911GT2
  • Laatst online: 02-03 12:12
Ziet er goed uit man...
Ik wil ook wel effe weten hoe je je case gaat mdden....ik moet het ook nog steeds doen maar durf nog steeds niet echt :'(!

Bovendien met gewonen koeling zit ik ongeveer op dezelde temp als jij met water dus is het wel nodig?

Verder moet je je site nog een beetje opvrolijken! Nice girly trouwens :P
Pagina: 1