Op woensdag 28 november 2001 21:12 schreef Markiedam het volgende:
Ik heb net effe SuSE Linux 7.3 geinstalleerd maar ik moet echt zeggen dat dit PERFECT is....
De installatie is echt fantastisch en het opstartgedoe met frame buffer ook.
Allemaal met mij eens??
Nee, toch niet helemaal...aangezien ik zelf geen SuSE draai (ik ben een meer dan tevreden Debian-gebruiker) kan ik niet erg veel inzichtvolle kritiek geven, maar twee punten wil ik toch wel noemen:
• Er zijn geen downloadable ISO's verkrijgbaar van hun nieuwe distributies (die Evaluation telt natuurlijk niet).
• Naar ik tot nog toe heb begrepen zet SuSE sommige (veel?) bestanden op nogal onlogische plekken neer. Dan krijg je dus van die overvolle /opt-directories (of waar het ook terechtkomt). Wel eens geprobeerd om met zo'n niet-standaard distro goed te partitioneren bij de install?
Naast deze problemen vind ik het idee van een volledig uit free software bestaande distributie nogal aangenaam, SuSE valt hier niet onder (de CD's in ieder geval niet).
[Idee: wanneer laat een nieuwe distro *eindelijk* een keer zien hoeveel hij op elke partitie (of eigenlijk mountpoint) gaat zetten die je hebt aangemaakt? Dus gewoon eerst packages selecteren, vervolgens partitioneren waarbij je grafisch in beeld krijgt hoeveel ruimte je over zult hebben op elk van je partities. Of doen nieuwe distributies dit al? Ik heb al een hele tijd geen nieuwe install hoeven doen, dus ik ben er niet helemaal zeker van, heb er gewoon nog nooit van gehoord.]
* odysseus gaat weer verder aan zijn Wiskunde B2 - alles leren over bewijzen uit het ongerijmde en de stelling van Ceva...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.