SuSE 7.3 Volmaakt??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net effe SuSE Linux 7.3 geinstalleerd maar ik moet echt zeggen dat dit PERFECT is....

De installatie is echt fantastisch en het opstartgedoe met frame buffer ook.

Ik ben al een paar jaar SuSE fan, maar dit overtreft mijn verwachtingen.

SuSE Gefeliciteerd!!

Allemaal met mij eens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

ik vin Debian perfect :)

maarja, gefeliciteerd anyweej met SuSe :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik heb helaas geen gebruik kunnen maken van de Yast2 installatie, (FTP install) maar ik vind em ook erg lekker...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm, vertel mij eens wat er zo geweldig is aan SuSe? Ik heb ooit een 6.0 versie geinstalleerd maar toen wist ik nog helemaaaaal niks van Linux en was er dan ook heel, heel snel op uitgekeken..

Nu kan ik er een beetje mee overweg, gebruik Slackware 8 op m'n server en heb het ook (als pruts/uitprobeer OS) op m'n desktop staan, naast Windows..

Als SuSe nou zo interessant is, dan wil ik het wel es proberen..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En hoe kun je er nou legaal aan komen? Alleen door het in de winkel te kopen?

Verwijderd

je kan toch alleen maar de evaluatie versie van SuSe downloaden ? of vergis ik mij hier ? Ik heb niet echt goed gezocht destijds, want er zijn meer distro's >:)

Verwijderd

Is deze versie 7.3 van suse dan niet vrij te downloaden via een FTP site >:) of ben je nu al verplicht om deze te kopen :'( in een winkel.

• monkel
  • Laatst online: 12-09 22:28
ik ken iemand die had m gekocht

-hee ik heb geen dvd speler, moet jij de dvd hebben?

-ok

:)

ik heb alleen m'n webcam nog niet aan de praat gekregen
toucam pro
voor de rest, perfect

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 29 november 2001 09:07 schreef banaan-X het volgende:
En hoe kun je er nou legaal aan komen? Alleen door het in de winkel te kopen?
Op Linuxiso.org bieden ze allerlei ISO bestanden ter download aan, onder andere de evaluatie van SuSe 7.3.

SuSe is volgens mij een van de weinige distributies waarvoor je moet betalen, toch?

Verwijderd

je kan em gewoon (legaal) vanaf FTP installeren of geheel van de FTP downloaden en vanaf je HD installeren...

SuSE geeft alleen geen iSO's meer uit....

Verwijderd

hoe gaat dat in ze werk dan van ftp downloaden kun je niet alle bestanden downloaden en dan op een cd branden?

Verwijderd

ja dat kan wel, ware het niet dat o een cd maar 700 MB past en de totale grote van de gedownloade bestanden meer dan 3 gieg is (als je de sourcecode niet hebt gedownload, anders meer dan 5gb)

Maar als je de gelukkige bezitter bent van een DVD branden kan je ze het ook op DVD zetten ;)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:57 schreef tomazzz het volgende:
hoe gaat dat in ze werk dan van ftp downloaden kun je niet alle bestanden downloaden en dan op een cd branden?
FTP install: SuSE bootdisk erin, netwerkkaart modules laden, zeggen dat je em van FTP wilt installeren, ftp mirror kiezen, paar uurtjes wachten...

HD Install: alle bestanden downloaden, bootdisk erin, zeggen dat je em vanaf HD wilt installen, locatie opgeven (bijv /dev/hda5/suse) en installeren maar...

ik kies altijd voor de laatste methode, heb een aparte suse partitie waarop ik zegmaar de bestanden van de SuSE FTP voor FTP installatie gemirrord heb :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kan je dan de download niet op een partitie op de harde schijf zetten en van daar af instaleren?

En oh ja, ik ben al heel tevreden met SUSE 7.1. En 7.3 is dan nog beter *D

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

maar dan moet ik duz wel die gedownloade files op een linux partitie zetten of niet?
en dat van die ftp gaat dat makkelijk met een @home verbinding?

Verwijderd

nee hoor je kan die gedownloade files gewoon op een windows partitie zetten....

bij mij staat windows bijvoorbeeld op /dev/hda
de suse partitie is /dev/hda5

al die files staan in de map suse op /dev/hda5

dus zeg ik dat ie moet installeren vanaf /dev/hda5/suse

ik weet niet waarom het met @home niet zou werken...daarmee kan je toch gewoon downloaden neem ik aan *D

Verwijderd

ja maar met die speciale id die je krijgt van @home
en die hda5 staat voor een partitie duz maar ik heb nu al 2 partities + een alvast gemaakte linux partitie welke hda zou ik dan moeten in vullen?

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 11:24

im_ik

dat ben ik dus

bijna draait lekker op me dual 166 :)

Maar ik kwam niet verder dan het boot-schrem op me duron800.
vanaf cd1/cd2/floppy's :(

Heeft iemand dat ook gehad..?

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Op donderdag 29 november 2001 11:28 schreef tomazzz het volgende:
ja maar met die speciale id die je krijgt van @home
en die hda5 staat voor een partitie duz maar ik heb nu al 2 partities + een alvast gemaakte linux partitie welke hda zou ik dan moeten in vullen?
ik weet dat @home er niet echt blij mee is, maar als je in linux handmatig je ip instelt en de goede dns, gaat het ook... je kan deze gegevens zien via ipconfig /all onder een dos-prompt... het mag eiglijk wel niet :'(

If it ain't broke, fix it till it is...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 08:58 schreef TripleM het volgende:
Hmm, vertel mij eens wat er zo geweldig is aan SuSe? Ik heb ooit een 6.0 versie geinstalleerd maar toen wist ik nog helemaaaaal niks van Linux en was er dan ook heel, heel snel op uitgekeken..

Nu kan ik er een beetje mee overweg, gebruik Slackware 8 op m'n server en heb het ook (als pruts/uitprobeer OS) op m'n desktop staan, naast Windows..

Als SuSe nou zo interessant is, dan wil ik het wel es proberen..
hehe, voor mij was dat SuSE 5.2 ofzo (RG welke versie was 't?), pas een jaar (of meer) later met slackware begonnen
en dat is voor mij nog steeds dé distro

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 28 november 2001 21:12 schreef Markiedam het volgende:
Ik heb net effe SuSE Linux 7.3 geinstalleerd maar ik moet echt zeggen dat dit PERFECT is....
De installatie is echt fantastisch en het opstartgedoe met frame buffer ook.
Allemaal met mij eens??
Nee, toch niet helemaal...aangezien ik zelf geen SuSE draai (ik ben een meer dan tevreden Debian-gebruiker) kan ik niet erg veel inzichtvolle kritiek geven, maar twee punten wil ik toch wel noemen:
• Er zijn geen downloadable ISO's verkrijgbaar van hun nieuwe distributies (die Evaluation telt natuurlijk niet).

• Naar ik tot nog toe heb begrepen zet SuSE sommige (veel?) bestanden op nogal onlogische plekken neer. Dan krijg je dus van die overvolle /opt-directories (of waar het ook terechtkomt). Wel eens geprobeerd om met zo'n niet-standaard distro goed te partitioneren bij de install?

Naast deze problemen vind ik het idee van een volledig uit free software bestaande distributie nogal aangenaam, SuSE valt hier niet onder (de CD's in ieder geval niet).

[Idee: wanneer laat een nieuwe distro *eindelijk* een keer zien hoeveel hij op elke partitie (of eigenlijk mountpoint) gaat zetten die je hebt aangemaakt? Dus gewoon eerst packages selecteren, vervolgens partitioneren waarbij je grafisch in beeld krijgt hoeveel ruimte je over zult hebben op elk van je partities. Of doen nieuwe distributies dit al? Ik heb al een hele tijd geen nieuwe install hoeven doen, dus ik ben er niet helemaal zeker van, heb er gewoon nog nooit van gehoord.]

* odysseus gaat weer verder aan zijn Wiskunde B2 - alles leren over bewijzen uit het ongerijmde en de stelling van Ceva...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

wat is dat voor versie ? die evaluatie ofzo? dat iz toch een iso? wat is daar anders aan ?

Twitter

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Op donderdag 29 november 2001 16:52 schreef odysseus het volgende:
• Naar ik tot nog toe heb begrepen zet SuSE sommige (veel?) bestanden op nogal onlogische plekken neer. Dan krijg je dus van die overvolle /opt-directories (of waar het ook terechtkomt). Wel eens geprobeerd om met zo'n niet-standaard distro goed te partitioneren bij de install?
Umm, mag ik je er even op wijzen dat suse zich als een van de weinige distro's houdt aan de FHS (filesystem hierachy standard)....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Heb jij 7.2 ook gehad ?
Want als jij vindt dan 7.3 VEEL beter is dan 7.3 koop ik deze. Ik heb 6.1,6.2,7.0,7.1,7.2 gekocht, maar 7.3 lijkt niet verkrijgbaar in Belgie, en online bestellen doe ik enkel in noodgevallen.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade heeft 7.3 gekocht op de HCC (de prof versie).

Ben er erg tevreden over, vooral dingen als bijvoorbeeld de online update functie van yast(2). De nieuwe drivers voor mijn Geforce2 werden keurig gedownload, en na een herstart kon ik probleemloos UT en Q3 spelen. Verder kun je eindelijk vanuit Yast2 je partities beheren. Door dit soort dingen ben ik uiteindelijk toch overgestapt op versie 7.3, en ik heb er nog geen spijt van gehad :)

[---------------------------]
Er zijn ISO's beschikbaar, dit zijn slechts trial versies die vanaf de cd draaien.

Suse geeft de complete (dus geen trial) ISO's vrij nadat er een nieuwe versie uit is gekomen (7.3 komt uit -> 7.2 ISO's vallen te downen, etc..).

De nieuwste ISO's zijn niet te downen omdat er ook niet geheel copyrightvrije software op de cd's staat.
[---------------------------]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 16:52 schreef odysseus het volgende:

* odysseus gaat weer verder aan zijn Wiskunde B2 - alles leren over bewijzen uit het ongerijmde en de stelling van Ceva...
Dat mag ik over een weekje gaan leren :( Maar Ceva hoeven wij niet :P

Voor de mensen die nog een bootdisk voor de ftp install zochten: hier

En als je dan moet zeggen waar de ftp is, moet je dan dit opgeven: ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse/i386/7.3/suse/
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe zit het dan als de bootdisk je netwerkkaart niet kan vinden en zo niet met internet kan connecten.
waar kan ik die netwerk drivers halen ?
ik heb een standaard @home ethernet kaart van intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een al een tijdje een SuSe fan. Nu draai nu SuSe7.1, en dit bevalt me uitstekend. Heb wel begrepen dat de ide branders beter ondersteunt worden in SuSe 7.3. Dus dat is de volgende versie die we aanschaffen.

:) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 30 november 2001 10:53 schreef tomazzz het volgende:
en hoe zit het dan als de bootdisk je netwerkkaart niet kan vinden en zo niet met internet kan connecten.
Dan heb je een probleem, maar dan krijg je het sowieso lastig, want die ftp-install disks ondersteunen waarschijnlijk bijna alle netwerkkaarten die GNU/Linux uberhaupt ondersteunt. (In Debian is dit iig zo)
ik heb een standaard @home ethernet kaart van intel
Daar verwacht ik eigenlijk weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 17-09 09:27
Op donderdag 29 november 2001 16:58 schreef Goten het volgende:
wat is dat voor versie ? die evaluatie ofzo? dat iz toch een iso? wat is daar anders aan ?
die evaluatie versie is anders omdat het een voorganger is van de officiële release. Evaluatie versie is een soort probeer versie. een soort beta om zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op vrijdag 30 november 2001 21:24 schreef deadinspace het volgende:

Daar verwacht ik eigenlijk weinig problemen mee.
Niks mee aan de hand hoor, ik heb ook een standaard intel
@home kaartje. No problemo, haalt mooi 600 kb/s in konqueror met een snelle mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
ik heb suse 7.3 al, gedownload natuurlijk, maar dan valt ie wel tegen in vergelijking met wat jij zegt. Dat kan ook komen door de yast1 installatie die ik gebruikt heb. Dat lijkt mij eerder het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
* sebas gebruikt ook SuSE (6.2 en 7.2) en is er tevreden mee.

Toen ik met Linux begon was het SuSE en ik moet zeggen dat ik het gevoel kreeg dat dit voor een newbie nog redelijk te doen was. Ook nu ik er langer mee bezig ben vind ik het fijn werken, de tooltjes die ze erbij leveren zijn gewoojn goed en redelijk volwassen zou ik maar zeggen (denk aan yast bijvoorbeeld). Het softwarepakket wat je erbij krijgt is eigenlijk wel compleet, dus je hoeft niet eens veel kennis te hebben om een systeem te installeren waar alle benodigde software op geinstalleerd staat. Als je denkt dat je basis config klaar is kun je het ook nog opslaan en je bent er.

Prima systeem. Helemaal als je er geld voor neerlegt, 5 boeken, 7 cdroms en een dvd voor 130,- hfl ... dat wil ik nog wel eens iemand na zien doen. Het is absoluut het geld waard.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:05
Kan iemand mij vertellen of Suse 7.3 beter is dan Mandrake8.1? Mandrake ben ik namelijk nu aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.distrowatch.com/ staat een overzicht van een groot aantal distro's met de verschillen.
Pagina: 1