Toon posts:

volgorde HD, DVDrom/brander ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu de goede volgorde van deze hardware ???
Een collega zei HD & brander op 80 aderige (primary)
en DVD-rom op 40 aderige (secondary)
Ik dacht HD op 80 aderige (primary) en DVD-rom & brander op
40 aderige (secondary)

Wie helpt mij uit de brand ?!?

O`ja ik heb nu een IBM DLTA-305040 40 GB, 5400 tpm, 512 kb cache HD en wil een nieuwe, de een zegt IBM dextar en de andere Western digital caviar

Alvast bedankt ! :?

Verwijderd

Ik zou gewoon je HD alleen laten staan.

En als je opzoek bet naar een nieuwe snelle HD, dan zou ik voor de nieuwe seagate barricudeIV 7200rpm gaan of de IBM 7200rpm 60GXP.

Vriend van me heeft die Barricuda en die is errug snel, zelf heb ik een raid0 opstelling met 2 maxtors 7200rpm en een losse IBM 60GXP 7200rpm en die raid 0 is maar 20 procent sneller ofzo.

Laat je niet wijsmaken dat IBM's van slechte kwaliteit zijn want ik ken zat mensen met IBM's die nergens nooit problemen mee hebben. En ik heb nog niemand ontmoet waarbij dat ding sneller dan normaal gaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip !!!

Verwijderd

Graag gedaan :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IBM heeft laatst een beetje pech gehad met een brakke serie.
Ik zelf ben een Seagate fan en heb tot nu toe alleen maar Seagate's gehad (en een Fujitsi hdd in mijn notebook).

Maar weer even ontopic.
Als je maar 2 connectors hebt dan zou ik het zo doen.

prim master - HDD
prim slave - evt 2e HDD
sec master - CDRW
Sec slave - DVD.

als je vier aparte connectors hebt zou ik ieder apparaat zijn eigen connector geven.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:20
Op woensdag 28 november 2001 23:15 schreef terw_dan het volgende:
IBM heeft laatst een beetje pech gehad met een brakke serie.
Dat merk ik ja. Ik ben al ruim zeven weken aan het wachten op mijn HD. Hij had een beetje erg veel last van een headcrash. Ik heb mijn hd nu nog altijd niet terug...... :(
Pagina: 1