Toon posts:

Geen L2 geheugen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb nét een programma gedownload die de snelheid van je fans regelt (Speedfan). Hierin bekeek ik de details van mijn processor enzovoorts. Toen zag ik dit:
code:
1
2
3
1 processor(s)
AMD K7 Athlon (0.25-0.18 µm) family 6 model 4 stepping 4 1202 MHz (128KB level 1 - 0KB level 2)
Running at 1202 MHz (1000)

Ik heb een AMD Athlon van 1400 MHz. Er staat dus bij: 0KB level 2. Dit betekent volgens mij dat ik géén L2 cache geheugen heb. Kunnen jullie mij helpen om ervoor te zorgen dat ik wél weer L2 cachegeheugen heb?
Ik heb namelijk al wat problemen met mn cpu en ik denk dat het hierdoor komt.
Als jullie meer details willen of wat dan ook, wil ik ze meer dan graag geven.

Verwijderd

Moet je ff aanzetten in je BIOS

Verwijderd

Topicstarter
thx, ga ik gelijk proberen

Verwijderd

Heb je ook met een ander progje gekeken voor alle zekerheid ? (wcpu bijv.)

Verwijderd

laat ff weten als het gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mn BIOS gekeken, het enige dat ik daar was (onder Advanced Chipset Defaults) was: Video Cachable, was Disabled heb ik nu op Enabled gezet, en System hole 15m-16m, was op Disabled heb ik nu op Enabled gezet en, System BIOS Cachable, van Disabled naar Enabled

waarschijnlijk zijn dit niet de juiste namen, maar dat stond er ongeveer in het BIOS. Ik heb weer Speedfan aangezet en weer ziet hij die 0 KB Level 2. Het rare is dat wanneer ik mn computer opstart, dat er tijdens het opstarten gewoon staat bij L1: 128 KB en bij L2:256 KB, dit klopt. Bij Speedfan staat er bij L1 ook 128 KB...

Any ideas?

En oh ja... waar kan ik wcpu downloaden? Ik heb bij google gezocht, maar vond het adres niet.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als je PC bij het opstarten netjes aangeeft dat je 256k l2 hebt, dan heeft dat andere programma het fout.
Je kunt die memory hole weer op disabled zetten, want dat kost je 1M aan geheugen. Was voor oude insteekkaarten die in dat megabyteje hun gedeelde geheugen mapten.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit belangrijke info is.
Als ik mn FSB op 133 zet, dan start hij niet op. Maar dit heb ik al heel lang, dus zet ik hem altijd gewoon op 100, waardoor ik 1,2 GHz heb.
Net probeerde ik het weer met 133 Mhz, toen kreeg ik in de stopfout van winxp:
code:
1
BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

(misschien dat de woorden op een andere volgorde moeten ofzo)

Zou dat er iets mee te maken hebben. Misschien dat het BIOS verkeerde info doorgeeft aan Windows?? Misschien dat ik onzin praat, maar toch, kan dat het zijn?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je L2 cache uitgeschakeld is dan wordt je pc echt zo ongelofijk traag dat je beter een pentium 60 kunt gaan draaien. Als je nu gewoon kunt gamen, divx kijken etc. dan is er niks aan de hand. Je merkt het echt wel als de L2 uitstaat.
Pagina: 1