Toon posts:

Kan ik de naam van een device wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een rare kwestie en ik dacht dat hier vast wel iemand een oplossing voor heeft

Ik heb nu namelijk 2 netwerkkaarten in mijn pc zitten, maar nog leuker is , is dat ze allebij dezelfde naam hebben (waren onderdeel van een multigamers pakket van Sitecome)
Nu wil ik 1 kaart gebruiken voor internet
en de andere voor een LAN, maar het installeren van LAN/Internet wil niet lukken omdat het moeilijk is beide kaarten te onderscheiden.. daarom de vraag of het mogelijk is de naam van ethernetkaart 1 iets te wijzigen :)

Enne als je je afvroeg waarom ik 2 dezelfde ethernet kaarten in mijn pc heb zitten...= het is een lang verhaal over een oorsponkelijke netwerk kaart die er voor zorgde dat mijn pc niks meer deed , en voorlopig had ik nog geen goede oplossing hiervoor gevonden (IRQ conflict? addres conflict..)

maar ja , ik ben dus nieuwsgierig......Kan dit? (zie topic)

groeten.

Verwijderd

lijkt me sterk dat dat kan omdat volgens mij ergens op de kaart een "chipie" zit waarin staat welke naam dat ding heeft dus ik denk dat je een probleem hebt maar kan je dan niet die kaart ruilen met iemand uit je buurt ofzo ??

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja hier ben ik ook bang voor, maar misschien een kenner die er meer van weet?? misschien kan ik de kaart installeren alsof het een andere kaart is :) gna gna...

anders... Woont er iemand in mijn buurt die interesse heeft in een goedkope netwerkkaart ? waarde 50 gulden 10/100 ethernet

woont in Castricum :P

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 21:05 schreef Bill_Kinton het volgende:
maar ja , ik ben dus nieuwsgierig......Kan dit? (zie topic)
Jah vast, wel moet je ff met reg edit 'n beetje rond kijken in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI
Als het een beetje meezit kom je 2 devices met dezelfde DeviceDesc tegen, beetje editen naar wens en presto :Y)

Ps dit is de plek waar het onder NT staat, geen idee waar het bij 9x staat.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je zou eens met regedit kunnen klooien ... je kunt daar nl de namen van systeem apparaten veranderen

Ik heb nu alleen ff toegang tot WinXP , daar staat bv in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI
een overzicht van de PCI apparaten (netwerkkaarten e.d. te vinden)

Je zoekt dan ff naar een van de netwerkkaartjes, dan verander je de waarde van de sleutel DeviceDesc in bijvoorbeeld "Netwerkkaart 1" of iets dergelijks ...

Ik weet niet of dit voldoende oplossing is voor je probleem ?

//Edit: Yarvieh had gelijk en was eerder , had verkeerde key... damn :( ;)
//Edit: Ik moet TG helaas ook al gelijk geven, en dan vooral om z'n 2e opmerking :D

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

Het kan prima maar vergt wat werk in het register
en nog meer werk in w2k of xp (beveiligd register :))

/edit
damn ik moet gewoon sneller bepalen of ik reageer :-P :7 :Z

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op woensdag 28 november 2001 21:25 schreef Bill_Kinton het volgende:
hmm ja hier ben ik ook bang voor, maar misschien een kenner die er meer van weet?? misschien kan ik de kaart installeren alsof het een andere kaart is :) gna gna...

anders... Woont er iemand in mijn buurt die interesse heeft in een goedkope netwerkkaart ? waarde 50 gulden 10/100 ethernet

woont in Castricum :P
Ja hier, ik heb hier wel een 10/100 voor je liggen die ik wel wil ruilen]

[nvm] iig castricum woon ik
ICQ me maar ffys

Verwijderd

Topicstarter
WOw!! :) thanks alot dudes..
Ik heb eerst ale een nieuwbie zitten zoeken in mijn REG, omdat de lokatie een beetje afweek met winNT maar met de "SEARCH" optie heb ik toch kunnen vinden waar de naam geving staat :) !
Relaxed..niet alleen kan ik mijn devices nu "betere" namen geven , maar mijn LAN + internet gaat zeker lukken nu!

Enne, fyss :) bedankt voor je aanbod, ik ga toch eerst proberen met mijn eigen kaarten, dan kom ik later eventueel nog langs :P

thanks.. ALOT :)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op woensdag 28 november 2001 21:55 schreef Bill_Kinton het volgende:
ik ga toch eerst proberen met mijn eigen kaarten, dan kom ik later eventueel nog langs :P
Yw..ik hoor het wel van je.

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 16:34

Rickyboy

A.K.A. Lounger

WOW, dit heeft me echt geholpen Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-code.com/forum/images/smiles/icon_eek.gif

Nu kan ik eindelijk al die namen in Device Manager netjes en vet maken.

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Pagina: 1