Ik heb net mijn stereo overgezet in een nieuwe auto. Ik ben echter niet helemaal tevreden met de sound die hij er nu uit blaast. Niet echt vette bas enzo (Misschien ligt het ook wel aan mij, die stereo heeft bijna een maand in de kast gelegen). Alle instellingen op de radio en versterker zijn echter nog steeds hetzelfde. Nou vertelde iemand mij dat er wel op moet letten dat alle + en - van speakerkabels goed moeten zitten en niet halverwege omgedraaid. Als dit goed zit zou dat de geluidskwaliteit alleen maar ten goede komen.
1. Is dit echt zo of een fabeltje?
2. Op een speaker zit een brede en smalle plug, welke is nou + en welke -?
3. Veel kabels hebben een rood-wit of rood-zwart aansluiting. Wat is nou + en wat -?
4. Is er een manier om er achter te komen wat + en wat - is. Ik heb namelijk alles al ingebouwd en kan dus niet meer de aansluitingen (breed of smal) zien op de speakers. Heb ook weinig zin om alles weer open te halen
Het zijn een hoop vragen, ik weet het. Is er iemand die hier allemaal antwoord op weet?
1. Is dit echt zo of een fabeltje?
2. Op een speaker zit een brede en smalle plug, welke is nou + en welke -?
3. Veel kabels hebben een rood-wit of rood-zwart aansluiting. Wat is nou + en wat -?
4. Is er een manier om er achter te komen wat + en wat - is. Ik heb namelijk alles al ingebouwd en kan dus niet meer de aansluitingen (breed of smal) zien op de speakers. Heb ook weinig zin om alles weer open te halen
Het zijn een hoop vragen, ik weet het. Is er iemand die hier allemaal antwoord op weet?