MSI K7T266 pro2 of Athlon XP 1900+ dood

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Goeiendag ,

Heb nieuw set gekocht maar het wil niet lukken ,
Netjes de Alpha 8045 op de AMD gemonteerd beetje artic silver ertussen alles goed nagekeken,enkel is het niet te zien of de heatsink de core raakt,toen het spul aan gezet maar ik kom met geen mogelijkheid in het bios,toen het hele zootje weer uit elkaar gehaald om te kijken of er toch iets niet goed zat,nou zag aan de Athlon XP 1900 dat ie wat verkleurd was aan de onderkant,is die nu verbrand ?

Of is het mobo dood ? omdat ik niet in het bios kan komen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je geen opstartscherm ziet is ie waarschijnlijk kapot.
Gewoon terug naar de winkel en net doen alsof je er niets van snapt dat ie het niet doet en dan krijg je soms wel eens een nieuwe.
Mijn Athlon was ook zo kapot omdat de koeler blijkbaar te klein was.

Zie je wel een opstartscherm, dan zit misschien je keyboard in je muis-connector en dat reageert er ook niets.

succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je die 8045 op je moederbord zet moet je opletten dat je de juiste plastic ringetjes eronder zet . Je moet de platte hebben en niet die iets hogere. Ik had per ongeluk de verkeerde gebruikt met als resultaat dat ik net wel en soms net niet in de bios kwam . Het staat ook in de beschrijving die bij de Alpha zit .

• Macaco
Op woensdag 28 november 2001 20:36 schreef _bas_ het volgende:
Als je geen opstartscherm ziet is ie waarschijnlijk kapot.
Gewoon terug naar de winkel en net doen alsof je er niets van snapt dat ie het niet doet en dan krijg je soms wel eens een nieuwe.
Mijn Athlon was ook zo kapot omdat de koeler blijkbaar te klein was.

Zie je wel een opstartscherm, dan zit misschien je keyboard in je muis-connector en dat reageert er ook niets.

succes
Ja daar heb ik ook speciall naar gekeken of de connector van het toetsenbord goed zat ,maar ik krijg enkel die letters van mijn monitor te zien van sub-n nogwat en dat verdwijnt dan en ik krijg geen mogelijkheid om middels de Delete toets het bios te betreden.

Ik denk zelf dat de heatsink de core niet goed heeft geraakt
doordat ik de verkeerde WASHER hebt gebruikt.

En ik vind de proc ook stinken

• Macaco
Op woensdag 28 november 2001 20:39 schreef PeeJee het volgende:
Als je die 8045 op je moederbord zet moet je opletten dat je de juiste plastic ringetjes eronder zet . Je moet de platte hebben en niet die iets hogere. Ik had per ongeluk de verkeerde gebruikt met als resultaat dat ik net wel en soms net niet in de bios kwam . Het staat ook in de beschrijving die bij de Alpha zit .
Dat is dus inderdaad het geval ,mijn vraag nu is die proc nu onbruikbaar geworden ?

Verwijderd

Dat bedoel ik dus , de washer . Ik kon niet op de naam komen . Jij hebt de shoulder washer gebruikt ipv de flat washer.

• Macaco
inderdaad

Verwijderd

Dat is dus inderdaad het geval ,mijn vraag nu is die proc nu onbruikbaar geworden ?
Bij mij niet, zowel mijn T-bird 1200 als mijn XP1600 werken nog 100%

• Macaco
Ik vindt hem wel stinken die AMD maar die fan die op de Alpha zit daar zit ook een apart luchtje aan nieuwigheid luchtje.

Anders ga ik het opnieuw proberen als die dan toch kapot is ja wat dan proberen of ik een ander kan krijgen.

Ga wel snel met die dingen zeg

• Macaco
Weer geprobeerd ,maar niks geen opstart scherm voor het bios.wel een hoop onregelmatig gepiep uit mijn speakertje in
de pc kast.

Zou misschien de Artic silver de proc vernielt hebben ?
(vanwege de metaal deeltjes die erin zitten)

Dat was dan een snelle en teleurstellende AMD ervaring.

• Macaco
Ik vraag mij eigenlijk nog iets af! "een moederbord inbouwen" er zitten van die ijzeren afhoudertjes op de backplate van de kast om je mobo er van af te houden nu leg ik dus mijn mobo precies zo dat ik de schoefjes erin kan draaien,maar ik doe er van die speciale ringetjes tussen,maar nu vraag ik mij af moeten er ook niet aan de onderkant tussen mobo en ijzeren WASHER ook zulke ringetjes ?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 22:19 schreef NEWBIE het volgende:
Weer geprobeerd ,maar niks geen opstart scherm voor het bios.wel een hoop onregelmatig gepiep uit mijn speakertje in
de pc kast
.

Zou misschien de Artic silver de proc vernielt hebben ?
(vanwege de metaal deeltjes die erin zitten)

Dat was dan een snelle en teleurstellende AMD ervaring.
DAt klinkt alsof de CPU toch nog wat doet. Aan de hand van de piepjes (lang/kort en volgorde) kun je vaak afleiden WAAROM je systeem niet wil. 4 piepjes b.v. is een niet gevonden vidkaart. Ik dacht dat lang-kort-kort oid een geheugenfout was.

Vertel MEER!!!

• Macaco
DAt klinkt alsof de CPU toch nog wat doet. Aan de hand van de piepjes (lang/kort en volgorde) kun je vaak afleiden WAAROM je systeem niet wil. 4 piepjes b.v. is een niet gevonden vidkaart. Ik dacht dat lang-kort-kort oid een geheugenfout was.
Vertel MEER!!!
Het is niet wat jij bedoelt het is echt onregelmatig geen touw aan vast te knopen het begint ook na een tijdje pas.

Ik vraag me af zou die AMD Athlon XP 1900+ nu vebrand zijn of niet . Het enige wat ik zie is dat ie wat donker gekleurd is aan de onderkant van de proc ,en aan de core zelf is niets te zien.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17
Ik heb ook al een slechte ervaring met zelfbouw van AMD processors. Daarom LAAT ik mijn volgende systeem (met XP processor) ook bouwen, dan weet ik tenminste dat ze me niks kunnen maken als er iets fout gaat...

Ik weet hoe het is, het is gewoon klote als je je nieuwe CPU vernaggelt.

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Wat die processor betreft: de mijne is ook verkleurd, maar ook niet bij de core. Doet alleen ook niks meer...

Zo te horen is ie dus dood, maar ik zou er gewoon mee langs die winkel gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Een beetje verkleuring is vaak niet erg, ga je wel zorgen maken als er een mooie zwarte steekvlam op getekend staat >:) Maar als ik je zo hoor met die piepjes enzo dat klinkt toch eerder als een dood mobo. Die Athlons zijn nou ook weer nie ZO makkelijk te mollen hoor ;) Zeker die XP's nie meer das dan toch echt een typisch geval van user error. (in magnetron gelegd ofzow? 8-) )

Ik zou even teruggaan naar die zaak, als je mobo begint te piepen na een tijdje en dan zonder duidelijke foutcode (toch?) dan heb je meer kans dat daar wat aan vernaggeld is.

gl *D

• Macaco
Ik ga morgen ook terug ,en al zou die doorgebrand zijn dan heb ik gewoon garantie van Wintelco.

Maar Wintelco zegt ook het kan best je mobo wezen of je videokaart of het geheugen in mijn geval Crucial pc 2100 cas 2.5 ongebufferd.

Ik vindt ook dat het heatsinkje op de chipset van het MSI bord behoorlijk warm wordt.Toch maar is bellen naar de technische staff bij Multy pc .

Jonge jonge wat een ellende ff een putertje bouwen ,om nou te gaan blaaten dat intel ruled is ook wat ,heb daar ook dergelijke gein mee meegemaakt PentIII 700 wilde ook niet zat totaal geen leven hardware.nl kreeg hem wel aan de praat gewoon restten totdat je erbij neervalt.

Verwijderd

Geeft de dled op het mobo 4 rooie lampjes aan?
Zo ja dan is de cpu defect.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Nou niet direct de moed opgeven. Haal die plank uit je kast. Haal alles er uit/af.
Leg dat moederbord op de doos waar die in zat. Bouw met beleid en geduld die processor+koeler er weer voorzichtig en op de juiste manier op (met WEINIG koelpasta). Doe er 1 blokje geheugen in. Sluit de voeding aan (zonder dat de stekker in het stopcontact zit), sluit eventueel de powerknop aansluiting aan. Schakel de voeding in (eventueel powerknop erbij gebruiken). Let op de diagnostic LED's, deze mogen pas een fout geven bij de initialisatie van de videokaart. Is het daarvoor al mis, dan kun je dat aan de hand van de LED's afleiden. Niets mis ?? Verder bouwen, eventueel in de kast, videokaart erbij. Ok ?? Stap verder...etc.
Normaal bouw je niet buiten de kast, maar in jouw geval raad ik je dat aan. Om zo weinig mogelijk fouten uit te sluiten. Let wel op dat je anti-statisch werkt, en geen geleidende shit onder je mobo hebt liggen.

• Macaco
Op donderdag 29 november 2001 16:30 schreef ureal het volgende:
Geeft de dled op het mobo 4 rooie lampjes aan?
Zo ja dan is de cpu defect.
`

dled ? ik heb geloof ik enkel die D-bracket ,maar niet aangesloten er zat zoveel van die rommel bij als ik dat allemaal gaat gebruiken kan ik niet eens mijn geluids kaart of ethernet kaartje gebruiken ,maargoed ik kan is kijken wat ie doet de d-bracket.

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem heb ik ook gehad.
Zet de clear bios jumper even om en wacht een tijdje.
Zet hem vervolgens terug en start weer normaal op.
Dat alle 4 de lampjes rood zijn zegt in dit geval niets.

• Denman
Goh, dit doet me denken aan een half jaartje geleden, ik had dus zelf die PC in elkaar geknutseld, CPU begaf het, dus ik terug naar die winkel. Ze gafen garantie, maar ik zei wel tegen ze dat ze het nu zelf moesten doen (om uit te sluiten dat ik genaaid kon worden).

Goed, ik mocht de PC 2 dagen later ophalen, ik sluit um thuis aan, kijk naar de temp: 60 graden idle!!
wow... ik d8: zal wel aan die ASUS mobo liggen, maar na een potje UT was ie al 68 graden. Heb toen een nieuwe fan gekocht. Haal ik die fan eraf die die lui erop hadden gezet, ZAT ER GEWOON GEEN KOELPASTA OP!! sjezus... gewoon metaal op de core. Eikels...

ik begin nu te twijfelen of ik dat nieuwe systeem wel moet laten bouwen ;)

Naar die winkel ga ik iig nooit meer terug *D

Join het GoT Pulse-Team!

• Macaco
Op donderdag 29 november 2001 16:37 schreef EaS het volgende:
Nou niet direct de moed opgeven. Haal die plank uit je kast. Haal alles er uit/af.
Leg dat moederbord op de doos waar die in zat. Bouw met beleid en geduld die processor+koeler er weer voorzichtig en op de juiste manier op (met WEINIG koelpasta). Doe er 1 blokje geheugen in. Sluit de voeding aan (zonder dat de stekker in het stopcontact zit), sluit eventueel de powerknop aansluiting aan. Schakel de voeding in (eventueel powerknop erbij gebruiken). Let op de diagnostic LED's, deze mogen pas een fout geven bij de initialisatie van de videokaart. Is het daarvoor al mis, dan kun je dat aan de hand van de LED's afleiden. Niets mis ?? Verder bouwen, eventueel in de kast, videokaart erbij. Ok ?? Stap verder...etc.
Normaal bouw je niet buiten de kast, maar in jouw geval raad ik je dat aan. Om zo weinig mogelijk fouten uit te sluiten. Let wel op dat je anti-statisch werkt, en geen geleidende shit onder je mobo hebt liggen.
Ok dit is wat ik te zien krijg op de diagnostic leds van de d- bracket als ik de power on knop aan doet.drie rode ledjes en de led die rechts onder zit is 1 seconde of nog geeneens groen,en wordt onmiddelijk rood,en het blijft allemaal rood.betekend volgens mijn MSI handleiding dat de CPU niet in orde is.

Oh ja ik gebruik een Asus V3800 TnT2 Ultra GPU en om iets anders te proberen pak ik een Diamond monster fusion en daarmee bereik ik ook niks.

Maarja het was de bedoeling om een leuk AMD systeempje te bouwen om daarna een leuke Geforce 3 of soort gelijks te kopen,nou dat kan ik voorlopig wel even uit mijn gewei zetten :r

En die C-mos clearen heb ik ook al een aantal keer gedaan,maar niks hoor.

Ik ga er gewoon mee terug

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik denk dus wel een dooie cpu

veel suc6

INVENTARIS

• EaS
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/support/techexpress/images/led.gif

Ik weet niet van welke kan je kijkt, dus of een probleem bij je chipset of toch je videokaart (goed in z'n slot gedouwd ??)

• Macaco
Ik weet niet van welke kan je kijkt, dus of een probleem bij je chipset of toch je videokaart (goed in z'n slot gedouwd ??)
Nee ik heb die D-led's niet,maar de D-bracket die is vierkant met zijn ledjes! plus er zitten twee usb 1.1 aansluitingen aan,dan heb ik nog een soort van bracket maar dat is enkel met twee USB aansluitingen.Wat een zooi krijg je er tegenwoordig toch bij,maar opzich met die ledjes vindt ik wel mooi,alleen zie ik ze liever anders gekleurd dan alles rood.

En wat ik ook zag bij de AGP poort dat er zo'n borg klipje zit nou kan ik wel mijn videokaart erin drukken en proberen of die nog verder wil ,maar als die niet verder wil dan zou die toch goed moeten zitten.

Mot je na gaan dan zitten sommigen gewoon hun XP te unlocken ik heb is gekeken op het ding maar je hebt een vergrootglas nodig om die bruggen te zien das geen werkje voor mij,Eerst maar is kijken wat ze bij de leverancier zeggen.

• Macaco
Hallowa,

Ik heb mijn AMD systeempje draaiende ;) ,kheb nieuwe processor gehad hij was inderdaad verbrand.Hij begon daar nog een keer te stinken was wel lachen er stonden nog een stel mensen bij Wintelco die vrouw zij dat luchtje komt mij bekend voor,hmmm dacht ik :)Wat ook lachen was die mannen hadden nog nooit zo'n Alpha 8045 gezien en toen die aanging was het helemaal dolle pret de papieren vlogen haast door het kantoortje heen ;) en iedereen ging harder praten.

Dus ik ik heb ook gelijk maar een Hercules Prophet III ti 500 ertegen aangegooid,ik was er toch en dacht waarom ook niet.

Maar even wat anders die VIA 4in1 drivers daar heb ik nog nooit mee te maken gehad nu heb ik ze geinstalleerd maar heb eigenlijk het idee dat dat niet goed is gebeurd.Het ging nogal snel ,is dat normaal ? Ik draai dus WindowsXP

En ik heb ook getracht mijn bios via de site van MSI te updaten maar ik krijg niks,nou wil ik het best handmatig doen ,zouden die ms-dos opstart diskettes die je in XP kan maken het ook doen ,om eventueel de laatste bios versie te flashen ?

Verwijderd

Voor handmatig flashen heb je n dos bootflop nodig waarop je t msi bios uitpakt (dus dklik op .exe en A: aanwijzen).

• Macaco
Op vrijdag 30 november 2001 18:50 schreef deGrad het volgende:
Voor handmatig flashen heb je n dos bootflop nodig waarop je t msi bios uitpakt (dus dklik op .exe en A: aanwijzen).
Ok duidelijk ,maar jij hebt toch ook dit board welke bios versie heb jij nu ? bij mij zit 3.1 erin en 3.2 kan je eigenlijk alleen downloaden en handmatig flashen,die wordt dus nog niet vrij gegeven voor Live update.Ik wil ff zekerweten dat die 3.2 ook een goeie is.

En die 4in1 drivers van VIA daarvan heb ik enkel de setup.exe gedraaid totaan dat ik de pc opnieuw moet opstarten is dat verders goed ? Ik vindt het toch een beetje vaag die 4in1 drivers.

Verwijderd

Je hebt 3.2 nodig als je onboard RAID icm met n SCSI kaart/hd wilt gebruiken; voor jou belangrijk geloof ik. Ik draai nu met 3.2 en t werkt prima, net als 3.0 en 3.1 :)

t Livebios gebeuren werkt bij mij (w2000) ook niet. Trouwens, na t flashen kunnen r enge meldingen verschijnen (checksum error ofzoiets) maar n reset (van de pc) doet wonderen. Vergeet ook niet t bios weer in te duiken, 'Setup Defaults' te laden en je fsb op 133 te zetten.

De Via drivers installeren vlot, zeker op zo'n snelle machine.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Op donderdag 29 november 2001 17:50 schreef NEWBIE het volgende:

[..]

En wat ik ook zag bij de AGP poort dat er zo'n borg klipje zit nou kan ik wel mijn videokaart erin drukken en proberen of die nog verder wil ,maar als die niet verder wil dan zou die toch goed moeten zitten.
Je moet hem klem zetten onder dat klipje!
Je videokaart heeft een uitsteeksel die er precies achter past.

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

3.2 doet het hier ook lekker, geen probs gehad bij installeren.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Macaco
Ik heb alleen iets vreemds met het opstarten van de pc .
Ik krijg op een gegeven moment dit te zien:
Client Mac ADDR:00 01 03 BA 08 T3 Guid:0000000-000000-00- enz.
DHCP...../ en die slash draait. Nou heb ik al gekeken of ik dit uit kan zetten in het bios van het MSI bord ,maar ik kan er niks van vinden.Het heeft iets met netwerken te maken lijkt het wel.maar ik ga alles nog ff goed na.

Wat ook heel lastig is dat als de pc even moet rebooten blijft die op het venster hangen met het logo windows 98 daaronder staat windows is bezig met afsluiten.Dan kan je wachten tot je een ons weegt maar het wordt elke keer resetten.Installeren van XP ging een stuk makkelijker.

• Macaco
Wat ook heel lastig is dat als de pc even moet rebooten blijft die op het venster hangen met het logo windows 98 daaronder staat windows is bezig met afsluiten.Dan kan je wachten tot je een ons weegt maar het wordt elke keer resetten.Installeren van XP ging een stuk makkelijker.
Dit probleem is nu uit de wereld nadat ik mijn bios geflashed hebt.

Alleen ik zal ff wat duidelijker zijn wat betrefd het booten met het MSI board.Dit krijg ik op een gegeven moment te zien.

Managed PC Boot Agent (MBA) v4.30
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co . a subsidiary of 3com corporation.

Pre-boot eXecution Enviroment (PXE) v2.20
(c) Copyright 1999 Intel Corporation.
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co. a subsidiary of 3com Corporation.

All rights reserved

CLIENT MAC ADDR :00 01 03 BA 08 F3 GUID: 00000000-0000-0000-0000-000000000000
DHCP...|

Komt iemand dit ook bekend voor ? Vooral wat helemaal onderaanstaat daar gaat veel tijd in zitten.Met mijn 3Com NIC heb ik dit nooit gehad op andere mobo's ,ik heb zitten zoeken in het bios van de MSI K7T 266 Pro2 maar kan niks vinden.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 13:10 schreef NEWBIE het volgende:

[..]

Dit probleem is nu uit de wereld nadat ik mijn bios geflashed hebt.

Alleen ik zal ff wat duidelijker zijn wat betrefd het booten met het MSI board.Dit krijg ik op een gegeven moment te zien.

Managed PC Boot Agent (MBA) v4.30
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co . a subsidiary of 3com corporation.

Pre-boot eXecution Enviroment (PXE) v2.20
(c) Copyright 1999 Intel Corporation.
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co. a subsidiary of 3com Corporation.

All rights reserved

CLIENT MAC ADDR :00 01 03 BA 08 F3 GUID: 00000000-0000-0000-0000-000000000000
DHCP...|

Komt iemand dit ook bekend voor ? Vooral wat helemaal onderaanstaat daar gaat veel tijd in zitten.Met mijn 3Com NIC heb ik dit nooit gehad op andere mobo's ,ik heb zitten zoeken in het bios van de MSI K7T 266 Pro2 maar kan niks vinden.
BOOTPROM van je 3COM NIC uitzetten. dit kan dmv een tooltje op één van de 3com drivers diskettes genaamd 3c90xcfg.exe

dit programma opstarten vanuit DOS en in één van de menu's (volgens mij configure NIC) kun je de BOOTPROM disablen, moet lukken toch...

• Macaco
Ben er een tijd mee bezig geweest maar het is niet gelukt ,toen heb ik maar van 3com nic gewisseld en nu heb ik die vevelende meldingen niet meer tijdens het booten.
Pagina: 1