Ik heb van mijn stagebegeleider de opdracht gekregen om een Video conferencing server te gaan bouwen. We zijn op dit moment nog aan het orienteren over wat voor systeem we gaan bouwen. Nou ben ik benieuwd of een van jullie ooit een dergelijk systeem op heeft moeten zetten. Ik heb al wel wat dingen gevonden aan software maar ik heb nog een paar dingen niet kunnen vinden. Wanneer gebruik je nu alleen een MCU en wanneer zet je er een Gatekeeper naast (en kan je dat ook door de zelfde machine laten doen? En bestaat er ook software waarmee je je login en dergelijke kan koppelen aan een LDAP gebruikersdatabase? En heb je ooit zo'n systeem moeten bouwen dan zijn natuurlijk alle goed bedoelde adviezen en waarschuwingen van harte welkom
*Moet* het perse via een 'server' ??
Wij gebruiken allemaal settop sets van tandberg, icm ISDN lijnen.
Kan ook wel via ethernet/IP maar dat kan wel je 'ring erui drukken'
Wij gebruiken allemaal settop sets van tandberg, icm ISDN lijnen.
Kan ook wel via ethernet/IP maar dat kan wel je 'ring erui drukken'
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Hee dat heb ik al eens gedaan.
NT 4.0 en ILS.
easy als het maar kan.
en met netmeeting kun je zien wie er allemaal online zijn en kun je dan een gesprek opzetten zoals voiceconference of videoconference of prgramma's delen...
etc.
etc.
etc.
groetjes RKM
NT 4.0 en ILS.
easy als het maar kan.
en met netmeeting kun je zien wie er allemaal online zijn en kun je dan een gesprek opzetten zoals voiceconference of videoconference of prgramma's delen...
etc.
etc.
etc.
groetjes RKM
no offence .. maar bij 'videoconference' en 'MCU' enzo, denk ik nu niet echt meteen aan 'NetMeeting'.
BTW:
Snakeeye/RKM: quote uit de FAQ :[quote]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
[/quote]
BTW:
Snakeeye/RKM: quote uit de FAQ :[quote]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
[/quote]
Tijd voor een nieuwe sig..
Het is niet de bedoeling om het point to point te doen. Het is de bedoeling dat per sessie 4 tot 10 gebruikers inloggen. Verder willen ze graag wat extra functie's die bijvoorbeeld netmeeting niet heeft gebruiken (whyteboard bijvoorbeeld). En dan schijnt het het handigst te zijn om een server te gebruiken. Op een server kan namelijk iedereen inloggen, of je nou netmeeting gebruikt of niet :-). Plus dat er verscheidene protocols zijn die niet rechtsstreeks met elkaar kunnen communiceren, maar die wel allebei in kunnen loggen op zo'n server (als ik het tenminste goed heb begrepen vanmiddag)