Mijn 20gb IBM 7200 toeren harddisk word na een "low-level format" (dom) word bij het opstarten als een LRG inplaats van LBA hardeschijf gezien. Ik weet niet precies wat dit betekend en in windows heb ik ook nog gewoon 19571mb. Maar met sisoft sandra scoorde ik maar 9000 met mijn harddisk. En vroeger was dit veel hoger. Wie weet er wat er precies is en hoe ik dit oplos?
Als je wilt dat het als een LBA wordt gezien, dan kun je dat in je BIOS aangeven
maar dan boot hij niet meer
en in de bios staat alles op auto
Heb je het volgende gedaan?
- Harde schijf laten detecteren door BIOS
- Vervolgens: AUTO veranderen in 'user' (o.i.d.) en dan kun je als ik het goed uit m'n hoofd zeg LRG in LBA veranderen.
Of heb je het al zo geprobeerd en start-ie dan niet meer op? Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen
- Harde schijf laten detecteren door BIOS
- Vervolgens: AUTO veranderen in 'user' (o.i.d.) en dan kun je als ik het goed uit m'n hoofd zeg LRG in LBA veranderen.
Of heb je het al zo geprobeerd en start-ie dan niet meer op? Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen
moet ik dan eerst helemaal leeg maken (met fdisk) en dan op lba en dan weer opnieuw instaleeren?
Als wat ik hierboven beschreef niet lukt, dan ben ik bang dat je je harde schijf inderdaad opnieuw moet partitioneren NADAT je de instellingen in je BIOS goed hebt gezet (dus op LBA).
Maar ik weet dat helaaas niet 100% zeker, dus hopenlijk kan iemand anders raad geven...
Maar ik weet dat helaaas niet 100% zeker, dus hopenlijk kan iemand anders raad geven...
Ik heb het net nogmaals geprobeerd om hem op lba te zetten in plaats van op auto. Zodra hij wil gaan booten hangt ie. Als ik hem op lba zet en ik start van diskette kan ik met fdisk wel mijn partities zien.
OK, hier een quote uit m'n MoBo-handleiding:
NOTE: After the IDE hard disk drive information has been entered into BIOS, new IDE hard disk drives must be partioned (such as with FDISK) and then formatted before data can be read from and write on. (...)
Ik DENK dus dat je eerst de juiste BIOS-instellingen moet doen en vervolgens opnieuw moet partitioneren en formatteren (alhoewel het in jouw geval wellicht niet om een nieuwe harde schijf gaat die sowieso eerst moet worden gepartitioneerd en geformatteerd. Maar ik denk dat de BIOS-instellingen (bijv. LBA of LRG) ertoe leiden dat de schijf op een andere manier geformatteerd wordt).
Succes ermee! (Maar het is wel je eigen verantwoordelijkheid
)
NOTE: After the IDE hard disk drive information has been entered into BIOS, new IDE hard disk drives must be partioned (such as with FDISK) and then formatted before data can be read from and write on. (...)
Ik DENK dus dat je eerst de juiste BIOS-instellingen moet doen en vervolgens opnieuw moet partitioneren en formatteren (alhoewel het in jouw geval wellicht niet om een nieuwe harde schijf gaat die sowieso eerst moet worden gepartitioneerd en geformatteerd. Maar ik denk dat de BIOS-instellingen (bijv. LBA of LRG) ertoe leiden dat de schijf op een andere manier geformatteerd wordt).
Succes ermee! (Maar het is wel je eigen verantwoordelijkheid
Het eenigste wat gebeurd is dat ik al mijn data niet meer heb??? Misschien kan ik dat eerst naar een andere hd kopieren! Bedankt iedereen
Ja, dat lijkt mij wel verstandigOp woensdag 28 november 2001 21:30 schreef wij het volgende:
Het eenigste wat gebeurd is dat ik al mijn data niet meer heb??? Misschien kan ik dat eerst naar een andere hd kopieren!
Pagina: 1