Toon posts:

Ik wil een adsl modem voor twee computers, hoe???

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mxstream aan gaan schaffen, maar nu wil ik het voor twee computers hebben zonder een netwerk aan te leggen, bestaan er ook modem, die je op twee computers aan kan sluiten?

alvast bedankt,

bas

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
jah
maar een netwerkkabeltje is net zo makkelijk, je moet sowieso dan toch vanaf allebei de computers een kabel trekken,. kan je net zogoed een netwerkje aanleggen :)

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een wireless netwerk aanleggen, hoef je ook geen kabels te trekken. ;)

Verwijderd

Nee, volgens mij niet.
Tenmibste nog nooit gezien en nog nooit iets van gehoord.
Koop een kant en klare router.
Hiermee bedoel ik geen computer als router of zo.
Dan heb je alleen nog 2 netwerkkaarten nodig en twee
utp kabeltjes nodig.

Verwijderd

Ik denk dat je dat kunt vergeten. Gewoon een routertje ertussen proppen. Zo'n edimax schijnt goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk maar ik wil geen netwerk want mijn vader wil geen virussen, en dus wil ik gewoon een directe verbinding alleen met de modem, bestaat er een speciale modem?
bas

Verwijderd

In zo'n router zit ook een firewall en dan kan je
alle poorten uitzetten behalve http en ftp.
En als je dan nog een virus krijgt dan moet je voor je vader een paar hersenen kopen want die lui die virussen krijgen zijn meestal dom bezig.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 20:09 schreef bastiantjes het volgende:
ja kijk maar ik wil geen netwerk want mijn vader wil geen virussen, en dus wil ik gewoon een directe verbinding alleen met de modem, bestaat er een speciale modem?
bas
Begroeting onder posts & replies

en hij hoort ook niet in hardware algemeen, maar meer richting NT ofzo :)

Verwijderd

Of je nou wel of geen netwerk hebt. Als een computer aangesloten is aan het internet, is er altijd kans op virussen. Dus dat wat je vader zegt heeft geen nut.

Gewoon een netwerk aanleggen, is de makkelijkste weg.

En een goede virusscanner installeren, heb je ook geen last van virussen. ;)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
bas
Ik zou je vader eens uit gaan leggen hoe dat nu zit met virussen :)

En dan gaan voor een netwerkje, daar kan je meer mee dan alleen internet delen :)

Verwijderd

Gewoon je ADSL-modem even tweaken, hubje er tussen en klaar!! Het leven is zo simpel ,als je de spelregels maar weet :7

Verwijderd

bas
1.BS
2. Zo'n modem bestaat niet.

En als zo'n modem nou wel bestond? Zouden dan de pc van jou en je pa allebei aan dat modem hangen? Als dat het geval is hoe komt hij (of jij, ik weet het niet) er dan bij dat je met een netwerk wel virussen zou krijgen en op deze manier niet? 1 e-mail is genoeg hoor.. 1 visrusscanner ook trouwens.. :z
Conclusie: Maakt geen bal uit of je nou wel of geen netwerk hebt..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo een modem bestaat wel!! >:)

gewoon je ADSL modem tweaken (hoe dat moet kan je hier vinden> http://www.google.com

Daar zet je er een splitter achter(wij nomen dat een HUB/SWITCH)
En je kan onafhankelijk internetten.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:25 schreef jadjong het volgende:
Zo een modem bestaat wel!! >:)

gewoon je ADSL modem tweaken (hoe dat moet kan je hier vinden> http://www.google.com

Daar zet je er een splitter achter(wij nomen dat een HUB/SWITCH)
En je kan onafhankelijk internetten.
[miereneukmode]
Bestaat dus niet, want je moet em eerst tweaken.
[/miereneukmode]

>:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

1. Hoort niet in HA
2. FAQ vraag in NT

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.