Zou dit werken zoals bij de ata66 en ata100 ide controllers van promise; brugje leggen, bios flashen en weerstandjes solderen?
Verwijderd
Was het toendertijd niet zo dat ze ata100 raid controllers hadden gedowngrade omdat ze dan goedkoper uitwaren omdat ze maar 1 chipsoort dan bakten ofzoiets?
Dus het waren al ata100 chips, en de downgrade werd ongedaan gemaakt.
verder zijn ata66 en ata100 volgens mij hetzelfde, op de snelheid na. Dus MOGELIJK dat het inderdaad ata66 chipjes waren de ze sneller lieten werken.
Nu heb je het over ATA100 chips die ATA133 meotengaan draaien. Buiten de kloksnelheid is er ook een verschil in adresseerbitjes, dus mijn "gok" is.. op geen manier dat het zo gaat lukken.
TENZIJ ze natuurlijk op den duur ata133 chipjes op een ata100 raid controllertje zetten en downklokken
verder zijn ata66 en ata100 volgens mij hetzelfde, op de snelheid na. Dus MOGELIJK dat het inderdaad ata66 chipjes waren de ze sneller lieten werken.
Nu heb je het over ATA100 chips die ATA133 meotengaan draaien. Buiten de kloksnelheid is er ook een verschil in adresseerbitjes, dus mijn "gok" is.. op geen manier dat het zo gaat lukken.
TENZIJ ze natuurlijk op den duur ata133 chipjes op een ata100 raid controllertje zetten en downklokken
Hij bedoelt het ombouwen van udma-133 naar RAID controllerOp donderdag 29 november 2001 15:03 schreef E.Wuister het volgende:
Was het toendertijd niet zo dat ze ata100 raid controllers hadden gedowngrade omdat ze dan goedkoper uitwaren omdat ze maar 1 chipsoort dan bakten ofzoiets?
Wuister, als jij mij een url kunt geven van een artikel waar ze een (Promise) udma66-controller omtoveren in een udma100 zou je mijn dag maken
Waarom trouwens geld uitgeven aan een pci-controller die theoretisch 133Mb/s haalt terwijl in de praktijk hier slechts fracties van gehaald worden (lees: niet sneller is dan z'n oude udma-100 variant)? Als 'ie nou standaard op een mobo zit, dan is het nog enigzins interessant.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Aha, kzal dus moeten kijken voor de vorige versie waarop zo'n bios chip zit?Op donderdag 29 november 2001 16:24 schreef ---X2--- het volgende:
Nee, dat kan al vanaf de Ultra100 TX2 niet meer. 100% sure
Verwijderd
Kijk maar eens op www.tweakhardware.com
Daar staat in het forum beschreven dat het mogelijk is om een Promise Ultra100 TX2 (non-raid) om te bouwen naar een RAID versie, die je daarna ook nog kan flashen naar een ATA133 versie!!
Dus je koopt een ATA100 IDE controller, en mod hem naar een ATA133 RAID controller
Daar staat in het forum beschreven dat het mogelijk is om een Promise Ultra100 TX2 (non-raid) om te bouwen naar een RAID versie, die je daarna ook nog kan flashen naar een ATA133 versie!!
Dus je koopt een ATA100 IDE controller, en mod hem naar een ATA133 RAID controller
Pagina: 1