Resultaat Kabels rounden (Temp)

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik heb recentelijk mijn kabels geround. Mijn kast draait 3x10K Scsi schijven in Coolermaster Alu koellichamen en een front intake en 2 rear outtakes (80mm onder Voeding en 60mm boven voeding voor outtake HDD warmte)

En ik draaide altijd 34 graden met mijn floppy, ide, scsi en u2w/lvd kabels los in mijn kast... Nu heb ik de u2w/lvd kabel langs een (mij nooit eerder opgevallen) inham in de zijkant van de kast lopen, waardoor die uit de airflow is, en de rest van de kabel geround tot de 1e connector, ofwel, alles rond het mobo is nu airflow-friendly(TM) :-)

Ik draai nu gewoon na 12 uur intesief computeren nog steeds de 24 graad waarmee ik ook opstart...

10graden vooruitgang... Echt een aanradre dus!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tjah, als je je kabels gewoon goed opvouwd uit de luchtstroom bereik je dat ook al. Dan zijn je ide kabels ook niet zo gevoelig voor storingen enzo :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

hm, ik heb hier vanmiddag ook twee normale kabeltjes vervangen door rounded kabeltjes, maar hier maakte het nix uit voor de temperatuur. Het blijft 31 graden in m'n kast. Nou is dit ook een Aopen HQ45 waarbij de voedingsfan ook nog eens vervangen is door een Papst 8412NG @ 7 volt zodat er werkelijk vrijwel geen airflow is. Die kabeltjes waren ook meer om m'n nieuwe kast mooi compleet te maken. Maar die staat hier nog naast me, klaar om dit weekend gemod te worden waarna ik m'n systeem pas inbouw. En in die kast waar wel weer een goede airflow is weet ik strax een eventueel verschil tussen rounded/flat kabeltjes niet :)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Bij mij maakte het ongeveer 5 graden uit...

En overspraak in de kabel merk ik niets van, de doorvoersnelheden zijn gemeten en gelijk gebleven...

B-)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers