Toon posts:

Na tweaken Alcatel Modem hapert ADSL verbindin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Alacatel Speed Touch modem getweaked en nu 2 pc's via een hub op mijn 'modem' aangesloten. De ene werkt prima maar de andere heeft een haperende verbinding. Om te beginnen duurt het al pakweg 3 min. nadat de pc aanstaat voordat de internetverbinding er daadwerkelijk is en als er dan eindelijk verbinding is stopt deze er na een minuutje weer mee om vervolgens weer enkele minuten plat te zijn enz. enz.
Behoorlijk irritant iig..
Kheb een Compaq SFF P733 waar win98 op draait.
Kan iemand me helpen???

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aantal vragen:

1. Welke software versie zit in t modem?
2. Welke ip adressen gebruik je?
3. Gebruik je NAT, of DHCP_Spoof?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
1. Welke software versie zit in t modem?
Hoe kan ik dat zien??

2. Welke ip adressen gebruik je?
10.0.0.150 en 151. De pc waar het niet lekker gaat is 151

3. Gebruik je NAT, of DHCP_Spoof?
Nee...

Op de een of andere vage manier kan ik wel gewoon door blijven msn-en en icq-en hoewel die deze er soms ook uitgooit.
Telnetten naar 10.0.0.138 (modem) gaat ook niet

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je firmwareversie zou normaal gesproken geen problemen moeten geven, tenzij je een heel nieuw modem hebt.....die kans is minimaal, aangezien je tweak wel is gelukt. Op je ene pc gaat het wel goed en op de ander niet. Logischerwijs lijkt het probleem dan dus lokaal. Geef je instellingen van je pc waar het fout op gaat eens....werk je met dhcp??? wat is je os??? effetjes wat meer info hierover graag

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows98 en ik gebruik geen dhcp server.
Gewoon zoals het in die tweak manual ergens beschreven staat is mijn modem nu een router die vast aan het internet hangt.
Een vast ip adres (10.0.0.151) en mn gateway is 10.0.0.138 (ip-adres van de modem) en mn dns server zijn die van xs4all.

Maar op de andere pc staat alles precies hetzelfde en die doet het wel ok.. (draait wel onder 2000)
veel meer spannends kan ik er niet over vertellen eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee???? :'(

Verwijderd

een vraag van een leek op het gebied van tweaken v/h modem: wat levert het op? Helaas lees ik vaak problemen, maar ik heb er geen kijk op.
Pagina: 1