Toon posts:

plaatjes verkleinen in kb :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we zijn net een nieuwe site begonnenn en hadden de eerste dag al beida een halve gb aan dataverkeer :(
nu is onze site best groot qua plaatjes! een header is vooral de boosdoener 66 kb :(

maar ik kan we plaatjes kleiner maken maar alleen in jpg (met picavieuw)
is er een progie waarmee ik hele mappen kan verkleinen? ongeacht de extensie (zitten gifs en jpg's in:)
iemand een progie of methode om 127 files in 1 keer te doen en welke opties voor het keinste leiden enzo??

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

photoshop, windowsxp met tweakxp, paintshop pro, acdsee, ulead etc etc etc etc.

Zoekt en gij zult vinden. Ik snap niet waar je webdesigntechnisch mee bezig bent als je je eigen vraag noet weet te beantwoorden.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

Misschien dat je eens moet kijken naar ACDSee. Ik weet niet of die het per map kan omzetten, ongeacht extentie. Ik heb het wel eens gedaan met een hele bups jpg's

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks! maar met windows xp???

ik weet wel dat het kan in psp en fireworks enzomaar het gaat om een hele map tegelijk:)

zijn trouwens alleen maar gif's

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je zult gifs en jpgs uit moeten splitsen. Maar gebruik photoshop daar zit een batch functie in waarmee je een hele dir in een keer kunt veranderen.

Zou voor de belangrijkste graphs toch handmatig te werk gaan. Bij gifs zo min mogelijk kleuren gebruiken en bij jpgs de quality slider zo laag zetten dat het resultaat nog acceptabel is.

Maar doe es een link naar de site.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Leuk voor wat extra dataverkeer!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 28 november 2001 19:59 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Leuk voor wat extra dataverkeer!
Ja een link posten op GoT=DOS (Denial Of Service), vooral als de site van de poster ingedeeld moet worden in de duistere (=Warez/P0rn0) afdelingen van het internet.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Duister? daar straalt voor mij het licht... :P

euh. nou ja lama :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 19:58 schreef cutter het volgende:
Je zult gifs en jpgs uit moeten splitsen. Maar gebruik photoshop daar zit een batch functie in waarmee je een hele dir in een keer kunt veranderen.

Zou voor de belangrijkste graphs toch handmatig te werk gaan. Bij gifs zo min mogelijk kleuren gebruiken en bij jpgs de quality slider zo laag zetten dat het resultaat nog acceptabel is.

Maar doe es een link naar de site.
thanks: www.down4free.com (geen spam dit! en geen warez site of wat dan ook :( )

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik vind hem erg netjes. Ik zou die cd covers thumbnailen, want dat vreet bandbreedte (300k per cover). Kun je doen met winxp. Gewoon tweakxp installen. Images selecteren right click resize images custom en kies een klein formaat (100x100) Handigste is natuurlijk een batch bij photoshop maken.

Je zou iets meer met stylesheets kunnen werken.

Erg slim dat je de images van je freebee server downed, scheelt een hoop bandbreedte bij protagonist.
Pagina: 1