Toon posts:

Nieuwe PC met oude HDD boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al wel vermoedde (inmiddels niet meer want hij is gewijzigd..:)) ben ik afgelopen weekend met een flinke buidel de stands van de HCC afgestruind op zoek naar een mooie nieuwe bak.. Het is het volgende geworden:

AMD Athlon 1600+ XP
ASUS A7V 266-E DDR
512 MB DDR werkgeheugen
GeForce 2 TI 64 MB DDR
Creative SoundBlaster Live 5.1
Big (en eigenlijk nog bigger..) Tower 350 Watt
LiteOn DVD-rom

30 Gig HD en een Floppydisk had ik nog liggen in m'n oude PC..

Dus ik lekker op m'n vrije zondagmiddagje ff aan de slag.. Netjes in elkaar gezet.. en gelijk diezelfde middag maar proberen.. Warempel.. hij deed het in ene keer..
In de BIOS kon hij alles vinden.. van mijn nieuwe DVD.. tot aan de 'oude' HD.. Heb geloof ik maar 1 ding veranderd.. Ik kon hem draaien op 1050 Mhz.. of op 1400.. Nou ja.. Koos uiteraard voor de laatste.. Wanneer het iets te hoog was gegrepen (wat ik me niet kon voorstellen) zou hij misschien zo nu en dan een keer vast kunnen lopen..
BIOS afgesloten en bewaard.. en hij begon W98 op te starten (OS van mijn oude PC.. en dus aanwezig op die HD). Ik wilde mijn password invullen.. maar dat lukte niet.. sloeg gelijk vast.. deed nix meer.. Ik d8.. dat is snel.. maar ja.. ff resetten.. Vervolgens komt er na het opnieuw opstarten geen windows tevoorschijn.. maar bovenaan het scherm een stuk of 5 regels met gekleurde letters.. Toen de stroom met letters voorbij waren en hij stil stond gebeurde er idd vrij weinig.. hmmz.. ff van het stroom afhalen d8 ik.. Dat was dus het laatste wat ik sindsdien gezien heb op mijn monitor.. :(
Wanneer ik hem nu aanzet doen alleen de fans en de leds het.. voor de rest geen beep of wat dan ook.. Dus geen mogelijkheid om in de BIOS te komen..
Heb al verschillende dingen geprobeerd.. maar het haalt allemaal nix uit..
Nu heb ik die PC niet alleen maar voor de spellekes op m'n kamer staan.. maar ook voor school.. dus ik had een werkende bak nodig.. Ik heb vervolgens de HD en floppy er weer uitgetrokken en in mijn oude kast gepropt.. om iig door te kunnen gaan met werken.. Wat bleek.. precies hetzelfde probleem..! Ik snapte er helemaal geen snars van.. want ik had er dus alleen maar m'n HD en DD ff uitgehaald en weer teruggestopt..
Deze oplossingen heb ik inmiddels al gehad..:
- Geen BIOS draaien maar regelen met jumpers op mobo
- Kijken of het aan HD ligt.. Heb hem gestart zonder HD maar geeft geen foutmelding.. leest hem dus idd niet..
- Processor te heet geworden? Lijkt me stug.. want had goede cooler er op de goede manier opgedaan.. Maar ok.. kan.. maar waarom doet mijn oude PC het dan ook niet meer.?
- Mobo aan gort..? Euh cha.. zelfde als met processor.. kan wel.. maar dan zou het erg toevallig zijn dat het ook bij m'n oude PC mis is..
- Alles eruit en er weer in.. geen verandering..
- Andere monitor.. noppes..

- BIOS Flashen.. nog niet gedaan.. nog geen idee hoe ik dat ga doen..
- Compzaak er naar laten kijken.. Cha..
- Andere onderdelen van goedlopende PC proberen.. Ken niemand met zelfde processor of mobo..

Als je dit leest..: Bedankt.. je hebt m'n hele verhaal doorgespit.. :) Maar iemand van jullie nog een ander idee.. of is dit toch echt kwestie van een kaduuke mobo en/of processor in allebei mijn PC's..? :?

Dit zal misschien niet de eerste post over zulk soort dingen zijn.. excuses hiervoor.. maar zou het anders eiglijk niet weten..

SuicideSquad..

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
voedingkje?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:52
Zelfde probleem heb ik ook gehad. De oplossing was echter best simpel: De voeding maakte geen goed contact met het moederbord, een nieuwe voeding loste alle problemen op.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
beide kapot?, lijkt me heel toevallig. Meer iets van HD verkeerd aangesloten en heeft een optater gekregen of slechte kabels waardoor een stroompiek de boel heeft gesloopt. Check je HD kabels, zijn die wel goed (80pins bij ata100) succes

signature

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
ik heb toen ooit ook zo iets gehad dat die niks meer deed, alles eruit gehaald en toen ding voor ding erin gedaan en telkens ff opgestart (ook al werk je systee niet), maar toen alles erin zat liep die weer als een tiet

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat Windows het zo leuk vind als ie opeens een ander systeem te verduren krijgt. Je zal toch echt opnieuw moeten installeren op een nieuw systeem. En nu terugstoppen gaat ook niet goed omdat Windows trachte nieuwe drivers te installeren (voor het nieuwe systeem). Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat je de HD maar eens moet formatteren, via bootdisk is wel handig.

Dat is zo'n beetje alles wat ik uit je verhaal kan opmaken. Het is mij niet duidelijk of je wel beeld krijgt of dat je gewoon je OS niet op kan starten. In het eerste geval zou ik je VGA kabel eens nakijken.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 17:41

charrel

Cortisol4life..

Inderdaad kan je niet gewoon je hardeschijven over zetten op een ander moederbord met een andere processor, dit gaat niet werken aangezien windows een aantal "bruggen" moet installeren die op je oude moederbord niet zitten! Dan loopt ie dus ook vast op je oude systeem omdat ie ze daar wel weer ziet> en windows is gewoon niet slim :)
Dat ie je xp1600 als 1400mhz ziet dat klopt> een xp1600 is een 1,4ghz processor alleen que snelheid is ie sneller dan een gelijke P4 daarom noemen ze ze die amd's nu xp1600 om de "gelijke" waarde aam te geven met een P4 en om dat het natuurlijk beter staat xp1600 dan 1400,
sterkte (ook met je school werk,was wsl. verloren is) |:(

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:40 schreef charrel het volgende:
Inderdaad kan je niet gewoon je hardeschijven over zetten op een ander moederbord met een andere processor, dit gaat niet werken aangezien windows een aantal "bruggen" moet installeren die op je oude moederbord niet zitten! Dan loopt ie dus ook vast op je oude systeem omdat ie ze daar wel weer ziet> en windows is gewoon niet slim :)
Dat ie je xp1600 als 1400mhz ziet dat klopt> een xp1600 is een 1,4ghz processor alleen que snelheid is ie sneller dan een gelijke P4 daarom noemen ze ze die amd's nu xp1600 om de "gelijke" waarde aam te geven met een P4 en om dat het natuurlijk beter staat xp1600 dan 1400,
sterkte (ook met je school werk,was wsl. verloren is) |:(
dit is niet helemaal waar die athlon xp 1600 is niet een vergelijk met p4 maar met amd athlon thunderbird(axia core)
hij is nog sneller als een p4(+/- p4 1800)
om maar de harde waarheid over eind te houden

greetz marsyl

Verwijderd

Daar heb je het weer!
Opnieuw een reden om niets van hardware te kopen op een beurs.
Fijn he? lekker een paar gulden besparen en alleen maar gez**k en ellende met nieuwe spullen!

Enne.. toeval bestaat niet dus er zal inderdaad wel wat verrot zijn gegaan en natuurlijk moet je 5 uur rijden voordat je bij de winkel bent etc. etc.

Windows loopt inderdaad slecht op een ander mobo maar start WEL op!, al is het in de safe mode!
Zie je helemaal niets is gewoon je PC verrot!!!

Toch nog Suc6

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Appetoe denkt dat je je harddisk hebt opgeblazen op de een of andere manier, probeer eens een andere

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
dat van dat biosflashen is geen probleem als ie de diskette wel controleert, gewoon opstartflop met bios erin. meestal begint ie vanzelf

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

wat ik zo typisch vind, dat er onwijs veel topics zijn van mensen die eigenlijk een kat in de zak hebben gekocht op de HHC dagen

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Terwijl inkopen via de pricewatch van t.net soms nog goedkoper is... :?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:12 schreef -KOD- het volgende:
wat ik zo typisch vind, dat er onwijs veel topics zijn van mensen die eigenlijk een kat in de zak hebben gekocht op de HHC dagen
Ja, als alles goed werkt, dan zullen ze het vaak ook niet posten he?

Verwijderd

Ja precies ik begrijp dat ook niet voor mij reden genoeg om niet naar de HCC dagen te gaan, net alsof je kleding op de markt koopt zo voelt dat aan ;)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19

Freak187

geen

Geheugen aan gort? Want dan geven computers de meest uiteenlopende errors.

Kia Niro-EV 2024

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel ff aangepast.
Late we proberen om deze persoon te helpen met het vinden van een oplossing van zijn probleem, ipv te zeggen dat alle hardware die je op willekeurig welke beurs waar dan ook ter wereld koopt kapot is.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:38 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Titel ff aangepast.
Late we proberen om deze persoon te helpen met het vinden van een oplossing van zijn probleem, ipv te zeggen dat alle hardware die je op willekeurig welke beurs waar dan ook ter wereld koopt kapot is.
dat zei ik niet maar dat is goed

Verwijderd

Hmz ok nog ff snel doorgelezen... klinkt alsof het doorgefikt is.

Wat je beter dus ff kan doen, pak een werkend systeem, en test elke onderdeel op dat systeem, niet alles in 1 keer.

DUs HD, Grafische kaart, CD rom, DVD, floppy drive... etc...

ALs die allemaal werken, dat zit het probleem in je MOBO of voeding, zo niet dan merk je snel genoeg wat er kapot is, wat nog niet uitlsuit dat het ook nog om een brakke voeding gaat of MOBO

Verwijderd

Ook geen voedingkabels per ongeluk er verkeerd om in gedaan, (soms gebeurt dat ja...) net als stekker in het stopcontact laten zitten terwijl je onderdelen verandert

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Videokaart eruit. (evt andere) Videokaart erin. Geluidskaart eruit, en eruit laten. Netwerk eruit.

Harddisk/cd eruit

Alleen floppy erin.

Alle settings nakijken op je bord.
Bios resetten.

Testen.

Ik denk dat je videokaart een tikje heeft gehad, en niet meer optimaal in het slot zit. Of je voeding is niet goed. Heb je gewoon een 'merkloze' of 'BUDget' kast? Koop een Aopen. Duur maar degelijk.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:48 schreef sebastius het volgende:
Videokaart eruit. (evt andere) Videokaart erin. Geluidskaart eruit, en eruit laten. Netwerk eruit.

Harddisk/cd eruit

Alleen floppy erin.

Alle settings nakijken op je bord.
Bios resetten.

Testen.

Ik denk dat je videokaart een tikje heeft gehad, en niet meer optimaal in het slot zit. Of je voeding is niet goed. Heb je gewoon een 'merkloze' of 'BUDget' kast? Koop een Aopen. Duur maar degelijk.
ok maar hij heeft toch ook nu iets vaags met zijn oude HD in zijn oude systeem nu... klinkt allemaal als een flinke kortsluiting

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou me aansluiten bij tweaker zoveel en sjarrel. en je kan altijd ff je bios 'resetten' (staat in de handleding van je mobo, waarschijnlijk jumpertje ff omzetten ennweer terug)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eerst ff iedereen bedanken die geprobeerd mij hebben te helpen met hun reply.. (Diegene die mij met hun reply niet hebben helpen.. nah.. ook bedankt.. zorgde er toch voor dat hij bovenaan kwam te staan.. ;))

ff voor de duidelijkheid.. Beeld heb ik zoiezo niet.. de zogenaamde 'opstartpiep' ook niet.. en voor de rest checkt hij eiglijk helemaal nix.. Dus in de BIOS komen gaat niet.. maar ook met een opstartdiskette (of andere HD) bereik ik nix.. omdat ie ze gewoonweg niet langsgaat..

Bij de oude PC daarentegen checkt ie WEL ff de HD.. en ook de (oude) CD-ROM krijgt iig voeding en kan ik open en dicht doen.. (bij nieuwe kast dus niet..) Alleen de floppy checkt ie niet.. en die heb dan eiglijk zo'n beetje nodig om hem op te starten.. Weer ff voor de duidelijkheid.. ook bij deze oude PC.. geen beeld.. geen piep..

Begin onderhand zelf idd ook een beetje te neigen naar een kortsluiting of wat dan ook.. Misschien moet ik dan toch maar eens naar een testbank en alles los gaan proberen ofzo.. kijken welke onderdelen de klap hebben overleefd..??

Grtzz Dirco, alias SuicideSquad
Pagina: 1