[ADSL] netwerkkaart wil niet gezien worden

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik moet zo even bij een vriend z'n adsl verbinding aan de praat zien te krijgen. D8 eerst dattie zo'n standaard groen ding had maar hij blijkt een netwerkkaart en zwarte vierkante modem te hebben itt mezelf...

En verrek, ik kreeg die netwerkkaart niet gedetecteerd.
Dus ga het zo weer proberen, pleur er windows ME op, heb gehoord dat ik ff in de bios plug&play operating system aan moet zetten, dan in systeem de netwerk kaart verwijderen en dan opnieuw detecten met F5...

Iemand anders nog tips?

Note: Tis dringend want die hele familie is in rep en roer omdat ze geen inet hebben. Vandaar deze post. |:(

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Sommige netwerkkaarten moeten m.b.v. een config-programma op floppy geschikt worden gemaakt voor Plug&Pray.

Misschien dat dat het is?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Victorio
Ja hij heeft ook een floppy met drivers ofzo? Maar wanneer moet die erin? Want gister detecteerde hij helemaal niets.

Dus hoop dat dat plug & play in bios aanzetten werkt (als dat al niet aanstaat...) en dat hij die kaart ziet...

Wie heeft trouwens de exacte naam van die netwerkkaart zoals die in systeem wordt weergeven? Dan kan ik hem altijd nog handmatig installen? :?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Meestal moet je vanuit DOS een install/setup-programma draaien. Ik weet niet of dat ook op die flop staat?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Geef anders ff de precieze specs van het beestje... ff goed loeren op het kaartje.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Victorio
Op woensdag 28 november 2001 19:00 schreef havana het volgende:
Geef anders ff de precieze specs van het beestje... ff goed loeren op het kaartje.
Uhmmm, nou daar wil ik eerlijk gezegd niet aan beginnen daar. Het is een vage Dell pc, zo'n design ding.

* Had iedereen maar een gewone 'tweaker case'...

Edit: Ben terug en het is gelukt. Thnx!
Pagina: 1