Verwijderd
zorg dat je NAT internet share proggie heb draaien op windows 98 server en dat de dhcp een gateway ip (ip van win98 server) meegeeft. (zorg ook dat je linuxbak bij dns server kan)
Verwijderd
is het zo dat je op je windhoos bak internet connection sharing heb draaien, zoja joepie. zo nee doe dat dan. ow ja op je linuxbak gateway instellen (ip nmr van je windhoos bak dus) en desgewenst(ja uds) ook een dns..dat van je provider dus..>:)
nee, als ik een ip adres intik heb je dus geen DNS nodig en dan werkt het nog niet en mijn server heeft dns forwarding, deze krijgt ook de aanvraag wel van de linuxbak
Verwijderd
winroute pro regelt de dns forward zelf dus wat je moet doen is bij de linux server instellen dat hij bij dns server het ip van de windows98 server krijgt en stel ook de gateway in op rehatbak met het ip van de windows98 server.
(je kan ook de windows98 server instellen dat hij die automatisch meegeeft net zoals het ip address)
(je kan ook de windows98 server instellen dat hij die automatisch meegeeft net zoals het ip address)
dat doet ie ook, hij geeft alles mee, want bij andere windowsbakken hoef is ook geen instelling van DNS of Gateway nodig
En zie ik post nu het berichtje met de linuxbak
Pagina: 1