Toon posts:

Netwerkkaart pakt stuurpgramma niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een P166 met Win95. Vandaag Windows opnieuw erop gezet(wederom 95, 98 paktie niet :( ) Nu heb ik hardware gadd, daarbij pakt hij wel mijn netwerkkaart, maar als ik stuurpragramma's insalleer zijn ze er vervolgens niet meer en dus doet mn internet het niet :(

Iemand enig idee wara het aan zou kunnen liggen?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou misschien helpen als je wat meer info gaf, welke regio zit je ... welke netwerkkaart zit er in je pc (merk/isa/pci) ... heb je wel de goeie drivers voor die specifieke netwerkkaart. Als je geen stuurprogramma's kan installeren heb je 9 van de 10x niet de goeie stuurprogramma's te pakken ...
Dus als er nog een andere op de cd / diskette staat ... probeer die eens..

Verwijderd

Topicstarter
owkee, dosisi info:

Unex ND01X Ehternet/Fast Etehrnet PCI Bus Adapter
Hij zat dus in Windows 95 goed geinstallerd met behulp van meegeleverde diskette. Kast is niet open geweest, dus zit de kaart er lijkt me goed in. Hardware detection pakt hem niet en als ik dan zelf ga toevoegen dan staatie wel onder apparaatbeheer, maar met een ! in een geel rondje. Er zit dan geen stuurprogramma aan gekoppeld. En als i kdat ga doen moet ik opnieuw opstarten en dan zittie er nog neit aan.

/me wordt er een beetje GEK van :(

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb je wellus met win95 inderdaad. Die herkent nl. 9 van de 10x niet autom. dattie een irq moet sharen ...
wat hoogst waarschijnlijk het geval is is dat ie een 'conflict' heeft met een ander apparaat in je computer.
Wat je het beste kan doen is EERST de netwerkkaart installeren, en daarna de rest van de kaarten (dus je haalt of alle kaarten eruit of je schakelt alle kaarten uit in je apparaatbeheer en verwijder je ze nadat die netwerkkaart opnieuw is geinstalleert en goed werkt, zodra je nl. die andere apparaten weer installeert zal die ook een IRQ Holder of iets dergelijks erbij zetten, dat houdt dus in dattie een irq kan delen met bv. de geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het is het proberen waard :)

Report volgt vanmiddag :)