KT7 Geeft boot problemen: ROM error

Pagina: 1
Acties:

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hoi allemaal...

ik heb nou al een flinke tijd een pctje met een Abit KT7(V) (weet ik niet helemaal zeker meer) en een Athlon 1Ghz drin. Het probleem is een beetje dit: als ik boot is er nix aan de hand, lekker vlot, bak loopt als een zonnetje. Als ik dan probeer te rebooten dan krijg ik een melding: Boot ROM checksum error... zeg maar wat je krijgt als je je bios reset, maar dan niet van het RAM gedeelte, maar van het ROM gedeelte.

Flashen haalt niets uit, heb ik al met 2 verschillende versies geprobeerd, maar dan blijft hij het geven. Als ik mijn pc dan een paar minuten uit laat staan dan doet hij het weer gewoon, en als ik mijn stroom er een half uurtje afhaal dan kan ik weer een paar keer rebooten, tot hij weer met die error komt.... :? snap er nix van...

Verder zit er 256 MB geheugen in, een Adaptec SCSI kaart, 3 HDD's (waarvan één SCSI), een SCSI writer, een IDE writer, een Geforce 2 MX, een Pinnacle studio kaartje, een SBlive 5.1 player en een netwerkkaart...

Hope someone can help...

tnx alvast.

Permanent wintericon!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien is dan toch dat rommetje een tikkie defect aan het gaan, maar wel vaag dattie het bij de eerste keer starten niet doet.

Misschien ff kijken sinds wanneer je het probleem hebt, en dan ff denken of er niks aan hardware is bijgekomen.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
nou, ik heb ook al eens een paar kaarten eruit getrokken (waaronder de SCSI kaart) om te kijken of dat het was, maar dat hielp ook niet....

en eigenlijk heb ik het al vanaf het dat ik heb bord heb, alleen heb ik er nooit last van, ik reboot nooit, maar nu wordt het toch wel lastig, nieuwe windows erop zetten enzo...is toch wel regelmatig rebooten...

Maar inderdaad is het vage dat hij het alleen bij een REboot doet, en bij een gewone boot niet.

Zit het ROM trouwens in de bios chip of op het mobo ingebakken?? anders kan ik altijd gewoon een nieuw chippie bestellen...

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Ik heb net ff de search gebruikt, en daar heb ik in gevonden dat het heel vaak de proc is die deze problemen geeft....dat ga ik eerst maar es ff nakijken....

Permanent wintericon!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Aan dit probleem is weinig tedoen, daar hebben veel comps last van.
ik dacht juist dat het vaak een voedingsprobleem was :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Nou, een nieuwe voeding zit er al in...(300W Aopen) dus daar zou het niet aan moeten liggen...

Permanent wintericon!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soort vaag probleem met mijn athlon gehad en ik heb nu weer een ander vaag probleem.
eerst wou ie helemaal niet meer opstarten. Toen bios geflash en toen kreeg ik BIOS ROM CHEKCSUM ERROR
dus ik naar de fabrikant lees winkel. Nieuwe PROC niewe MOBO
nu blijft tie soms hangen maar als ik dan de stroom reset doet ie het wel gewoon. Alleen zit ik nu met een schommelende VCORE. Dat sucks. Moraal van dit verhaal:
Athlon: niet aankomen als ie werkt en verder hopen dat ie het blijft doen. Dat die ik nu alweer 2 maanden en het gaat prima, maar ik denk dat jou probleem of aan de PROC of aan de voeding ligt. In elk geval niet aan de MOBO of de ram denk ik. Zo was het bij mij tenminste
Pagina: 1