PC Card vraagje

Pagina: 1
Acties:

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik heb op de HCC een Ethernet pc cardje gekocht maar ik zit met een groot probleempje. De kaart werkt perfect in mijn pa zijn laptop (fujitsu siemens 850 mhz) daar zit volgens de site een pcmcia bus I & II.
Mij laptop (compaq armada 150 Mhz) heb ik net opgehaald van microfix (reparatie) maar blijk dat ie daar niet in past deze heeft denk ik een pcmcia I slot. hierdoor gaat hij er niet in.
Dat hij er niet in past komt omdat de linker zijkant van de ethernet kaart ietjes dikker dan mijn modem die in bijde laptop past en werkt, is (als je het wilt zien maak ik wel een foto) deze kan ik ff wat tweaken met een vijl en een klein zaagje zodat ie er wel in past. Nu de vraag:

Als ik duz een pc card II in een I bus doe gaat ie dan kaduk?? want op mijn doos staat vet gedrukt: 3,3 volt en 32 Bits!!!

Kan iemand mij hier iets oververtellen??? Anders heb ik mijn kaartje voor jan noppes gekocht want me pa moet nix met een ethernet kaart en anders moet ik die shit weer terug sturen (in pricipe niet zo'n probleem maar dan moet ik wel weer een goeie zoeken!!!)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn 16 3n 32 bits sloten. Ik durf te weden dat jou (oudere) laptop 16 bits is. Zitten er op het kaartje koperkleurige "pinnetjes" aan de bovenkant? Dan is het een 32 bit kaartje, deze zijn aan de linkerkant inderdaad ook iets dikker. Gaat helaas nooit werken bij jou dan.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
ja er zitten idd koperen bobbeltjes op (bij deze een hele koperen reep met bobeltjes).
Maar het gaat dus niet werken :( , nah wordt zoeken naar een 2e handsje... :( . thx