Toon posts:

grootste drive op adaptec 2400A? (pci raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de grootste drive die herkend wordt (of kan worden met rom update) door de adaptec 2400a controller? Ik vermoed dat ie alles tot 137GB per drive aankan, en dat de grootste drive in de handel dus een WD of MAxtor 120 gig is. Ik neem aan dat de nieuwe 160GB schijven er niet op kunnen, maar ik zou het graag van iemand horen die het WEET.

120GB is al niet slecht want dan kun je er dus een raid 5 array van 4x120=480GB minus parity ruimte op kwijt.

Heeft er dus iemand ervaring met deze controller en grote schijven van of 100 of 120GB?

Op de adaptec site en op nieuwsgroepen kan ik hier helaas niets over vinden :(

[/toevoegingsmode]
net gevonden dat een 100gb maxtor er inderdaad op kan, maar hoe zit het met de 120 en 160gb?????

Verwijderd

De schijf zal het altijd wel doen, alleen maar tot een bepaalde grootte en of snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Nou das mooi, maar tot welke maximale grootte dan dus???????????? Ik neem aan de 137GB barrier (of 136 weet niet meer), maar wie weet dit ZEKER?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Gezien de huidige ATA 100 interfaceŽs die maar tot 137 gb gaan verwacht ik dat dat bij die raid controller niet anders zal zijn.
Das een vrij simpele doch betrouwbaar onderbouwingkje, er is tevens ook geen enkele reden om aan te nemen dat als een 100Gb wel werkt, een 120Gb er niet werkt, bij de 160 zit je met de scheidingsgrens van die 137 Gb, dus die valt er helaas wel buiten.

Ik persoonlijk heb er het volste vertrouwen in dat ie die 120 Gb wel pakt, en dat moet denk ik ook wel toereikend zijn, 480 Gb+ 1 parity schijf. of heb je nog niet alle nieuwsgroepen geleeched >:)

Denk dat er weinig tweakers zijn die daadwerkelijke ervaring hebben met zulke grote schijven en dan juist op de adaptec 2400 controller, misschien kun je de nederlandse adaptec importeur eens bellen over dit onderwerp, die zou je in principe uit de brand moeten kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
He ouwe sundead! Draait je thunder nog altijd als een zonnetje? Ik ben geswitched naar de Tiger vanwege een scsi-raid kaart, had dus dan onboard gedoe niet meer nodig. Binnenkort ga ik voor de mpx jij ook?

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Gaat gewoon tot de 137Gb zoals elke andere ata100 interface.. Ik was er pas geleden ook nog naar op zoek, maar kan t linkje niet meer vinden :( Dus ik kan het je niet laten zien.. Maar het was wel op een forum, dus je weet nooit of het klopt dan natuurlijk.. Beste is gewoon adaptec zelf een mailtje te sturen..

Alex

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
[/offtopic]
Dag Alo...
Ja, draai nog altijd op de Thunder K7 en nog steeds geen klachten erover..
Die raid is idd iets om over te stappen op de mpx planken, maar ik vind de introductie en alle perikelen rond de mpx plank reden om nog wel even af te wachten hoe dat gaat lopen...
Dus in eerste instantie blijf ik bij mijn Thunder...

Heb in de tussentijd wel het een en ander er aan verbouwd, en heb ook nog een andere server erbij gekrege, misschien binnenkort nog een tweede, dus dan is mijn park wel weer gevuld voor eerst...
Dual PII 233 als gateway, en misschien binnekort nog een Dual PIII 500 Xeon (inclusief raid controller en hotswap enzo) maar das nog ff afwachten oftie idd vrijkomt bij mij op de zaak :)
Pagina: 1