Wel gedeelt i-net, maar geen thuisnetwer :?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nu met 2 simpele 10Mb/s NIC-jes en een crosscable m'n (kabel)i-net PC en een andere PC met elkaar verbonden. Ff WinProxy op de server geïnstalleerd en i-net doet het op beide PC's prima. Maar ondertussen zien beide PC's elkaar in 'Mijn Netwerklocaties' elkaar niet :?
Ik draai op de server WinMe en op de andere Win 98 SE. Ligt het misschien daar aan?
Er is trouwens nog iets vaags aan de hand. Kijk maar es ff naar deze screenies:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.j.fleurke/lan/1.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.j.fleurke/lan/2.gif

Wel gek niet? In no. 1 staat TCP/IP wel verbonden met de Allied NIC, maar daar bij bindingen staat geen TCP/IP? :?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Installeer ff NetBeui. Dan werkt het denk ik wel. Over die 2de screenie kan ik weinig zeggen. Ik ken WinProxy niet.

• Osiris
  • Niet online
Tweede screenie zijn de eigenschappen van de 10Mb/s NIC in de server. Heeft niets met WinProxy te maken... (toch? :? )

Maar NetBui is een goed idee. Is dat nog een beetje snel dan? IPX/SPX is bijvoorbeeld zo langzaam als de tering...

• Osiris
  • Niet online
Éh, wacht es ff. Met Netbui doet internet het toch niet meer op de client? Of bedoel je én TCP/IP én Netbui?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 17:20 schreef Osiris_NL het volgende:
Éh, wacht es ff. Met Netbui doet internet het toch niet meer op de client? Of bedoel je én
TCP/IP én Netbui gebruiken dus

• Steven
Op woensdag 28 november 2001 17:11 schreef Osiris_NL het volgende:
Tweede screenie zijn de eigenschappen van de 10Mb/s NIC in de server. Heeft niets met WinProxy te maken... (toch? :? )

Maar NetBui is een goed idee. Is dat nog een beetje snel dan? IPX/SPX is bijvoorbeeld zo langzaam als de tering...
NetBeui is sneller dan TCP/ip (in theorie) omdat je minder overhead hebt.

* Steven is Novell 4.x fan du don't Fuck with IPX >:)

Verwijderd

Netbui?? lekkere oplossing.

je zal wel geen bestandsdeling aan hebben staan. (gevolg: computers hebben niks te delen en staan dus ook niet in de netwerkomgeving)

• Osiris
  • Niet online
'k Heb ff NetBeui geïnstalleerd en alles werrukt nu goed. En NetBeui is idd errug snel. Effe 'benchmarken': bestand van 1 Mb was op m'n 10Mb/s (1,25MB/s) netwerkje bijna direct binnen...

En ik had wél delen aanstaan en ik had óók schijven gedeeld...
/me ben geen idioot!

• Steven
Op woensdag 28 november 2001 20:18 schreef Osiris_NL het volgende:
'k Heb ff NetBeui geïnstalleerd en alles werrukt nu goed. En NetBeui is idd errug snel. Effe 'benchmarken': bestand van 1 Mb was op m'n 10Mb/s (1,25MB/s) netwerkje bijna direct binnen...
[..]
Betrouwbare benchmark, 1MB |:(
Pagina: 1