AMD Athlon XP: Stil en goed koelen?

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, eens kijken of ik het begrepen heb. Ik wil mijn nieuwe systeempje wat stiller maken, en tevens wat beter gaan koelen. Ik heb een XP 1600+ met standaard no-name koeler.

Beetje rondgekeken op het forum en op verschillende webshops, en ik ben tot de volgende lijst (+ vragen) gekomen:

• Pabst fans (stilste versies) van 80*80 voor in de voeding, als casefan en een kleintje van 40*40 om dat bromdingetje op de chipset te vervangen.

• Een Zalman CNPS 3100+ voor op de CPU. Past zo'n ding eigenlijk wel altijd? Ik heb een A-Open HX08 met een Asus A7V266-E bordje en alle 3 mijn geheugenbanken zitten vol. Gaat dit ding wel passen? Op de foto's ziet -ie er f*kking huge uit!

• Een Silver Spacer. Is dat nodig? Nu zit het koelblok direct op de core, kan dat echt kwaad? En qua koeling?

• Arctic Silver II koelpasta. Smeer je dit nou alleen op de core, of ook op de spacer? En dan aan beide kanten? :? En zo dun mogelijk smeren, right?

Enniewee, sorry voor de vele vragen die misschien voor jullie erg logisch lijken, maar er is veel veranderd op koelgebied sinds ik op m'n BP6 bordje de condensatoren aan het verbuigen was om plaats te maken voor de Alpha koelblokken :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 28 november 2001 17:01 schreef Jarno het volgende:
Nou, eens kijken of ik het begrepen heb. Ik wil mijn nieuwe systeempje wat stiller maken, en tevens wat beter gaan koelen. Ik heb een XP 1600+ met standaard no-name koeler.

Beetje rondgekeken op het forum en op verschillende webshops, en ik ben tot de volgende lijst (+ vragen) gekomen:

• Pabst fans (stilste versies) van 80*80 voor in de voeding, als casefan en een kleintje van 40*40 om dat bromdingetje op de chipset te vervangen.
dat is goed begin :)

• Een Zalman CNPS 3100+ voor op de CPU. Past zo'n ding eigenlijk wel altijd? Ik heb een A-Open HX08 met een Asus A7V266-E bordje en alle 3 mijn geheugenbanken zitten vol. Gaat dit ding wel passen? Op de foto's ziet -ie er f*kking huge uit!
dat zou ik helaas niet weten..

• Een Silver Spacer. Is dat nodig? Nu zit het koelblok direct op de core, kan dat echt kwaad? En qua koeling?
Zo'n spacer is niet zo zeer om te koelen maar om te voorkomen dat je core niet kraakt (aka afbreekt), dus zo'n spacer is alleen maar goed :)

• Arctic Silver II koelpasta. Smeer je dit nou alleen op de core, of ook op de spacer? En dan aan beide kanten? :? En zo dun mogelijk smeren, right?
Dit smeer je alleen! op de core van je proc, en idd dun erop aanbrengen

Enniewee, sorry voor de vele vragen die misschien voor jullie erg logisch lijken, maar er is veel veranderd op koelgebied sinds ik op m'n BP6 bordje de condensatoren aan het verbuigen was om plaats te maken voor de Alpha koelblokken :)
Succes :)

39

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
waarom de 3100???? je kunt volgens mij beter de cnps5100cu van zalman nemen.

• Servor
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 17:05 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
waarom de 3100???? je kunt volgens mij beter de cnps5100cu van zalman nemen.
Ehm, dit model kwam ik tegen op een web-shop-site (scrabble!). Maar die 5100cu kan ik nergens vinden hoor, op de zalmantech site staat wel de 6000 cu. Scheelt dat koper nou echt zoveel? Echt hele wilde overklok plannen heb ik niet, dus misschien is de 3100 voldoende voor mij?

Waar kan ik die 5100 modellen in Nederland bestellen?

• Servor
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 17:05 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Succes :)
Thank you ferrie mutsj! :)