Toon posts:

bestanden delen met freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enig zoeken op het forum vond ik nog geen andwoord op de volgende vraag:

Kan ik bestanden en printers delen als ik gebruik maak van een freesco router?
Er hangen oa 2 windows pc's aan deze router en hiertussen wil ik iig bestanden kunnen uitwisselen.
Kan ik dit ongestraft doen zonder dat men van buitenaf op mijn schijven kan kijken?
Moet ik hiervoor ook samba gebruiken?

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
VPN Verbinding mischien. Of web sharing (IIS5). Nog simpeler een ftp sitetje opzetten

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef spider het volgende:
Nog simpeler een ftp sitetje opzetten
Lijkt me niet de meest elegante oplossing.
Moet ik eerst vanachter de ene PC mijn vriendin wegslepen. Dan het bestand naar de ftp uploaden.(aannemende dat de ftp op de freesco draait). Dan kan ik weer achter mijn eigen PC het bestand downen en ondertussen aanhoren dat ik voor vriendin 1450 gulden heb verloren met haar spelletje lingo.

:? zou ze echt denken dat er eens geld uit de cdrom speler komt? :P

Het moet toch ook mogelijk zijn om met mijn PC rechtstreeks op de HDD van de andere te kijken of is dit iid niet veilig?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik begrijp je vraag niet helemaal: wil je Freesco nou als router of als bridge gaan gebruiken?
Als je bv Freesco als inet sharer wil gebruiken, en je stopt er in totaal maar 2 nics in(dus 1 voor inet en 1 voor eigen netwerk) dan kan je gewoon nog steeds bestanden en printers sharen op die pc's.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Idd.

Ik zat er met mijn gedachte even niet helemaaal bij denk ik. :Z
Ik maar denken dat ik voor het bereiken van de ene PC dit verkeer via de Freesco PC zou gaan maar dat is niet zo. |:(
Oke probleem opgelost en evengoed bedankt voor de hulp.