[ASP] access database veld op True zetten

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
dag ik heb dit maar het werkt nog niet :
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="../../Connections/panden.asp" -->
<%
Dim panden__MMColParam
if (Request.QueryString("pandnummer") <> "") then panden__MMColParam = Request.QueryString("pandnummer")
set panden = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
panden.ActiveConnection = MM_panden_STRING
panden.Source = "SELECT * FROM Panden WHERE Id = " + Replace(panden__MMColParam, "'", "''") + " ORDER BY Id ASC"
panden.CursorType = 0
panden.CursorLocation = 2
panden.LockType = 3
panden.Open()
panden_numRows = 0
panden.Fields.Item("verkocht").Value = True
%>

ik krijg geen error, ik roep het script aan met
[url="http://localhost/scripts/verkocht.asp?pandnummer=2"]http://localhost/scripts/verkocht.asp?pandnummer=2[/url]

het gaat me met name om deze regel :
panden.Fields.Item("verkocht").Value = True

mag dit zo ??

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

panden.Source = "SELECT * FROM Panden WHERE Id = " + Replace(panden__MMColParam, "'", "''") + " ORDER BY Id ASC"
Moet zijn:

panden.Source = "SELECT * FROM Panden WHERE Id = " & Replace(panden__MMColParam, "'", "''") & " ORDER BY Id ASC"

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dit is allemaal leuk en aardig met dat open table etc.

Echter stap hier van af, gebruik gewoon een update query werkt veel overzichtelijker en als je later wilt overstappen op bijvoorbeeld sqlserver scheelt het je een hoop werk.

Verwijderd

ik heb dit erin gezet :
panden.Source = "SELECT * FROM Panden WHERE Id = " & Replace(panden__MMColParam, "'", "''") & " ORDER BY Id ASC"

maar het werkt nog niet...
nog steeds geen error maar ook geen resultaat

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

+ mag ook om strings aan elkaar te plakken, hoewel de & een stuk netter is. En + kan misgaan met numerieke waardes in je string, dus & is sowieso veiliger.
Ik zal ook nog maar niks zeggen over validatie, dat de querystring ook echt numeriek is ;)

Normaal gesproken kun je een boolean veld (Access, of type "bit" in MSSQL) gewoon op True zetten via rs("veld") = True maar dan moet ie wel echt dat type zijn. Als het bv een integer is, wordt de waarde -1. Op zich ook true, want niet 0.
Alleen zul je nog wel een .Update moeten aanroepen van je recordsetje...

En ondertussen heeft raptorix al neergezet waar ik mee wou eindigen ;)

Exact expert nodig?

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Op woensdag 28 november 2001 17:04 schreef BOFH het volgende:
ik heb dit erin gezet :

maar het werkt nog niet...
nog steeds geen error maar ook geen resultaat
Resultaat zul je ook niet zien, want je zet het niet op het scherm. probeer met response.write de waardes op het scherm te zetten.. BV. panden.Source of de records die je terug krijgt van de database.. ;)

Verwijderd

jeah het werkt ! DANK U
Pagina: 1