Toon posts:

Het is zo langzamerhand niet leuk meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit:

mensen, bedankt voor jullie hulp, ik heb er veel aan gehad, als ik nog eens iets nergens kan vinden zal ik het zeker hier weer vragen.
Nogmaals bedankt, mijn complimenten, vooral ten aanzien van het beleid.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
sorry maar een copy van een ge copyrighted cd is warez
imho de juiste beslissing om dat topic dicht te gooien

sommige andere topics gaan idd soms iets te snel dicht

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

You have received a message!
KLOOTZAK
en dat was op icq wel een goed begin he :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 16:54 schreef DR het volgende:

[..]

en dat was op icq wel een goed begin he :?
Ja, omdat ik er zo langzamerhand scheitziek van wordt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 16:51 schreef Bamibal het volgende:
sorry maar een copy van een ge copyrighted cd is warez
imho de juiste beslissing om dat topic dicht te gooien

sommige andere topics gaan idd soms iets te snel dicht
Ik heb het over legale CD's, geen copy's, dat maak jij ervan of ben ik stom en heb ik het in het topic geplaatst dat k een kopie wil :?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 28 november 2001 16:56 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Ja, omdat ik er zo langzamerhand scheitziek van wordt
Dat is nog geen excuses om zo te reageren tegen DR.

39

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Uhm, je wilt gewoon een cd waar copyright op zit gratis hebben? Dat is toch gewoon illigaal? Dus warez, dus een slotje?

Verder is 'klootzak' tegen een mod (of user) absoluut geen goed begin. Hiermee krijg je alleen maar mensen die zoiets hebben van, tis toch een naar iemand, ik luister niet naar hem. Dus bereik je niet zo snel je doel, alleen maar minder snel je doel door deze actie.

• KaMiKaZe
Op woensdag 28 november 2001 16:58 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Ik heb het over legale CD's, geen copy's, dat maak jij ervan of ben ik stom en heb ik het in het topic geplaatst dat k een kopie wil :?
dan moet je je vraagstelling anders formuleren

"wil iemand mij de originele cd cadeau doen van de kpn telefoongids"

met die topic van jou lijk je toch aan te sturen op een copy

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 28 november 2001 16:59 schreef morgoth het volgende:
Uhm, je wilt gewoon een cd waar copyright op zit gratis hebben? Dat is toch gewoon illigaal? Dus warez, dus een slotje?

Verder is 'klootzak' tegen een mod (of user) absoluut geen goed begin. Hiermee krijg je alleen maar mensen die zoiets hebben van, tis toch een naar iemand, ik luister niet naar hem. Dus bereik je niet zo snel je doel, alleen maar minder snel je doel door deze actie.
Ik geloof dat hij hem wil kopen :{ (tenminste, een originele CD wil hebben)

Als je weet wat je zoekt is het toch niet zo moeilijk te vinden :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 16:59 schreef morgoth het volgende:

Dat maak jij ervan, waar staat dat in het topic, dat ik hem per se gratis wil hebben, ik kan het nergens vinden.

• DR
  • Niet online

DR

Op woensdag 28 november 2001 17:02 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, waar staat dat in het topic, dat ik hem per se gratis wil hebben, ik kan het nergens vinden.
daarom snap ik dus ook niet wrom je niet naar een bibliotheek gaat ofzo, daar liggen meestal genoeg informatieve cd roms dus ook die foongids. IMO kun je dan genoeg oefenen.

• Morgoth
Op woensdag 28 november 2001 17:02 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Hmmz, volgens mij is zolang je hem niet in de winkel koopt oid het gewoon illigaal.

• KaMiKaZe
Op woensdag 28 november 2001 17:04 schreef morgoth het volgende:

[..]

Hmmz, volgens mij is zolang je hem niet in de winkel koopt oid het gewoon illigaal.
je mag hem wel van iemand overkopen of krijgen als hij de cd gewoon gekocht heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef DR het volgende:

[..]

daarom snap ik dus ook niet wrom je niet naar een bibliotheek gaat ofzo, daar liggen meestal genoeg informatieve cd roms dus ook die foongids. IMO kun je dan genoeg oefenen.
Moet je wel lid zijn van de biep en om nou 30 piek te dokken voor een lidmaatschap, daar maak ik dan 1x gebruik van......nee voor het oefenen heb ik hooguit 15 piek nodig (verouderde cd-roms zijn tog weinig meer waard, zeker de foon-gids, want die verandert elke dag eigenlijk)

• Morgoth
Op woensdag 28 november 2001 17:04 schreef Bamibal het volgende:

[..]

je mag hem wel van iemand overkopen of krijgen als hij de cd gewoon gekocht heeft ;)
Misschien, maar op de manier zoals hij het bracht leek het wel heel erg op een warez request.

• KaMiKaZe
Op woensdag 28 november 2001 17:06 schreef morgoth het volgende:

[..]

Misschien, maar op de manier zoals hij het bracht leek het wel heel erg op een warez request.
het had idd veel weg van een warez request
ik zeg ook "let op het formuleren van je vragen"
anders wek je misschien de verkeerde indruk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:08 schreef Bamibal het volgende:

[..]

het had idd veel weg van een warez request
ik zeg ook "let op het formuleren van je vragen"
anders wek je misschien de verkeerde indruk ;)
OK, jullie hebben helemaal gelijk, het slotje is helemaal rechtvaardig en het beleid en de mensen die er komen zijn ook op en top. Ga zo door jongens, een goed begin is het halve werk voor je ondergang zeg ik altijd maar :).

• OProg

OProg

Molletje

Op woensdag 28 november 2001 17:10 schreef Neobazz het volgende:

[..]

OK, jullie hebben helemaal gelijk, het slotje is helemaal rechtvaardig en het beleid en de mensen die er komen zijn ook op en top. Ga zo door jongens, een goed begin is het halve werk voor je ondergang zeg ik altijd maar :).
Hiermee wil jij dus zeggen dat de ondergang van GOT eraan komt :?

Ik zie het huidige beleid meer als een manier waarop de ondergang voorkomen zal worden :{

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:11 schreef OProg het volgende:

[..]

Hiermee wil jij dus zeggen dat de ondergang van GOT eraan komt :?

Ik zie het huidige beleid meer als een manier waarop de ondergang voorkomen zal worden :{
O, ja, je hebt gelijk....sorry, zal wel een typfoutje van me zijn.

PS Ik wil nou niet zeggen dat het niveau nu hoger aan het worden is met het nieuwe beleid.....moderaten hebben ze geen kaas van gegeten. Ze laten het verschrikkelijk ver komen het niveau en dan gaan ze opeens als een gek moderaten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 17:13 schreef Neobazz het volgende:
PS Ik wil nou niet zeggen dat het niveau nu hoger aan het worden is met het nieuwe beleid.....moderaten hebben ze geen kaas van gegeten. Ze laten het verschrikkelijk ver komen het niveau en dan gaan ze opeens als een gek moderaten.
1. Wie liepen er een paar geleden maanden te piepen toen er een streng en consequent beleid was?
2. Wie zijn er toen weer een wat soepeler beleid gaan voeren om mensen tevreden te maken en voor een goeie sfeer te zorgen?
3. Wie hebben er toen langzamerhand weer een zooitje van lopen maken?
4. Wie lopen er nu steen en been te klagen omdat het niveau opgekrikt wordt?

De antwoorden invullen kun je hopelijk zelf wel.

Het is gewoon nooit goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:40 schreef Exirion het volgende:

[..]

1. Wie liepen er een paar geleden maanden te piepen toen er een streng en consequent beleid was?
2. Wie zijn er toen weer een wat soepeler beleid gaan voeren om mensen tevreden te maken en voor een goeie sfeer te zorgen?
3. Wie hebben er toen langzamerhand weer een zooitje van lopen maken?
4. Wie lopen er nu steen en been te klagen omdat het niveau opgekrikt wordt?

De antwoorden invullen kun je hopelijk zelf wel.

Het is gewoon nooit goed.
1. Was dat beleid er toen dan :?
2. Hebben diegene dan ooit een streng beleid gevoerd? Dan moet het voor februari 2001 zijn geweest.
3. Alle mensen met hun te informele taalgebruik. Dit wekt de indruk alsof alles kan.
4. Zie vraag drie.

• OProg

OProg

Molletje

3. Alle mensen met hun te informele taalgebruik. Dit wekt de indruk alsof alles kan.
4. Zie vraag drie.
Leg dit eens uit :? Volgens mij gaan de problemen wel verder...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 18:01 schreef Neobazz het volgende:
1. Was dat beleid er toen dan :?
Veel gehoorde kritiek was (vooral in de lente/zomer) dat de regels zo letterlijk nageleefd werden en dat GoT wel een politiestaat leek te worden, of een dictatuur.
2. Hebben diegene dan ooit een streng beleid gevoerd? Dan moet het voor februari 2001 zijn geweest.
Ik kan het zelf niet streng noemen, maar zoals ik net al zei waren er massa's mensen die daar anders over dachten. TE consequent vonden ze het. Mods moesten wat soepeler en menselijker met de regels omgaan.
Nee, dat is lang niet het grootste probleem. Het grootste probleem zijn is de toestroom van bijzonder gemakszuchtige mensen die er voor zorgen dat het klimaat op GoT langzaam verandert in een vraag-maar-raak helpdesk sfeer. We proberen de mentaliteit en het postgedrag te verbeteren.
4. Zie vraag drie.
Omdat is gebleken dat de soepele en losse manier niet werkt omdat het forum daarmee langzaam maar zeker naar een ellendig laag niveau afglijdt, proberen we nu het roer een beetje bij te stellen om het tij te keren.

Als iedereen beetje meewerkt dan zal dat een stuk makkelijker gaan, want gewoon op de oude manier stug doorposten levert inderdaad slotjes op. Als iedereen nou eens probeert in te zien dat dit niet voor ONS (de crew) plezier is, maar voor het belang van GoT, dan scheelt dat een hoop ergenis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arnout
  • Laatst online: 02-12 15:51
Je draait al wat langer mee, je had kunnen aanvoelen dat dit als warez request uitgelegd wordt...

tip: maak je posts wat duidelijker als deze twijfelachtig zijn (misschien voor jou niet, voor anderen kan hij wel als warez request worden gezien).

Doe er uw voordeel mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 18:10 schreef Exirion het volgende:
Op woensdag 28 november 2001 18:01 schreef Neobazz het volgende:
[..]

Nee, dat is lang niet het grootste probleem. Het grootste probleem zijn is de toestroom van bijzonder gemakszuchtige mensen die er voor zorgen dat het klimaat op GoT langzaam verandert in een vraag-maar-raak helpdesk sfeer. We proberen de mentaliteit en het postgedrag te verbeteren.
Het lost het inderdaad niet alles op, maar bij het brengen van de regels op een formele manier worden ze al een stuk serieuzer genomen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 18:18 schreef Neobazz het volgende:
Het lost het inderdaad niet alles op, maar bij het brengen van de regels op een formele manier worden ze al een stuk serieuzer genomen.
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik voor mezelf spreek: ik heb in PMG een FAQ gemaakt waarin duidelijk staat wat wel en niet mag, en dat staat er helder een duidelijk beschreven.

Maar je zult er versteld van staan hoe weinig mensen een FAQ daadwerkelijk gelezen hebben! De meeste mensen lezen helemaal NIKS omdat ze het stom vinden en er geen zin in hebben. Als wij ze dan op de vingers tikken omdat ze iets doen wat niet mag, dan zijn ze kwaad en dan zuigt de crew ineens. Terwijl ze zelf zo laks zijn om zich nergens wat van aan te trekken.

Snap je waar het fout gaat?

Het is een kwestie van mentaliteit, en ik vrees dat dat ook een beetje met de gemiddelde leeftijd op GoT te maken heeft :X

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 18:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Als ik voor mezelf spreek: ik heb in PMG een FAQ gemaakt waarin duidelijk staat wat wel en niet mag, en dat staat er helder een duidelijk beschreven.

Maar je zult er versteld van staan hoe weinig mensen een FAQ daadwerkelijk gelezen hebben! De meeste mensen lezen helemaal NIKS omdat ze het stom vinden en er geen zin in hebben. Als wij ze dan op de vingers tikken omdat ze iets doen wat niet mag, dan zijn ze kwaad en dan zuigt de crew ineens. Terwijl ze zelf zo laks zijn om zich nergens wat van aan te trekken.

Snap je waar het fout gaat?

Het is een kwestie van mentaliteit, en ik vrees dat dat ook een beetje veel met de gemmiddelde leeftijd op GoT te maken heeft :X
Het is niet alleen de FAQ en niet alleen jij die het doet. Neem nou als voorbeeld de index pagina van Gatheing of Tweakers, deze komt bij mij weinig professioneel over:
Voorbeelden.
-Het woord 'mobo' komt bij mij weinig professioneel over. Een reguliere systeembeheerder zal er geen zak van begrijpen.
-Het 'symbool' van Gathering of Tweakers straalt naar mijn mening niet de goede indruk uit.
-Zelfs dit zinnetje wekt informeliteit: Welk OS ook; you name it, we've GoT it.

Ik weet dat hetkleine dingen zijn, maar veel kleine verbeteringen maken een grote.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 18:29 schreef Neobazz het volgende:
Het is niet alleen de FAQ en niet alleen jij die het doet. Neem nou als voorbeeld de index pagina van Gatheing of Tweakers, deze komt bij mij weinig professioneel over:
Voorbeelden.
-Het woord 'mobo' komt bij mij weinig professioneel over. Een reguliere systeembeheerder zal er geen zak van begrijpen.
-Het 'symbool' van Gathering of Tweakers straalt naar mijn mening niet de goede indruk uit.

Ik weet dat hetkleine dingen zijn, maar veel kleine verbeteringen maken een grote.
Ik kan er kort over zijn: Opzich heb je helemaal gelijk :)

Maar... toch ook weer helemaal niet ;) Waarom?

Gathering of Tweakers is opgezet in de hobbysfeer, voor een Tweakers community. Tamelijk jonge freaks dus. Vanuit die optiek moet je GoT blijven beschouwen, want GoT pretendeert helemaal geen professioneel ICT forum te zijn.

Zoals het nu opgezet is zal het inderdaad relatief jonge mensen aanspreken. Hoewel er oudere mensen zijn, zijn de meesten zo tussen de 15 en de 30 jaar.

GoT zal dus ook een vrij 'jong' karakter houden, maar (ook al is het niveau de laatste tijd soms wat ver te zoeken) er is hier vreselijk veel knowhow en vaardigheid onder de users. Juist dat informele zorgt voor een community gevoel, maar het gevaar is ook dat het teveel een gezelligheidsclub wordt, en dat is niet te bedoeling.

Daarom moeten we soms weer harder (en formeler) gaan optreden om het leuk te houden. Maar GoT moet geen forum voor 60-plussers worden, en als het even kan moet het jonge karakter en de informele sfeer behouden blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 18:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik kan er kort over zijn: Opzich heb je helemaal gelijk :)

Maar... toch ook weer helemaal niet ;) Waarom?

Gathering of Tweakers is opgezet in de hobbysfeer, voor een Tweakers community. Tamelijk jonge freaks dus. Vanuit die optiek moet je GoT blijven beschouwen, want GoT pretendeert helemaal geen professioneel ICT forum te zijn.

Zoals het nu opgezet is zal het inderdaad relatief jonge mensen aanspreken. Hoewel er oudere mensen zijn, zijn de meesten zo tussen de 15 en de 30 jaar.

GoT zal dus ook een vrij 'jong' karakter houden, maar (ook al is het niveau de laatste tijd soms wat ver te zoeken) er is hier vreselijk veel knowhow en vaardigheid onder de users. Juist dat informele zorgt voor een community gevoel, maar het gevaar is ook dat het teveel een gezelligheidsclub wordt, en dat is niet te bedoeling.

Daarom moeten we soms weer harder (en formeler) gaan optreden om het leuk te houden. Maar GoT moet geen forum voor 60-plussers worden, en als het even kan moet het jonge karakter en de informele sfeer behouden blijven.
Hmmm, das een lastige opgave als je toch een jong publiek wilt trekken en het niveau hoog wilt houden. Jong publiek is namelijk veel eerder geneigd om onserieus te zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 19:07 schreef Neobazz het volgende:
Hmmm, das een lastige opgave als je toch een jong publiek wilt trekken en het niveau hoog wilt houden. Jong publiek is namelijk veel eerder geneigd om onserieus te zijn.
Ik denk dat dat ook de kern van het probleem op GoT is. Naar mijn mening trekken we soms een beetje het verkeerde publiek aan, maar daar is weinig aan te veranderen. We zullen het moeten doen met wat we hebben, en we pogen dat zo goed mogelijk in de juiste banen te leiden.

Als het niveau te hoog is dan hoor je de ene groep klagen, en als het niveau te laag is dan hoor je de andere groep klagen. Er bestaat niet echt een gulden middenweg omdat een forum (en ook het publiek) dynamisch is, dus je moet blijven sleutelen. Dat gaat gepaard met fluctuaties van het niveau, en ook hier en daar wat wrijving. En dat laatste is dan nog redelijk zwak uitgedrukt ;)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
'ondergang van GoT' ?

Doet me denken aan die sekte van laatst dat de wereld zou vergaan....

35.000 users die acuut weg gaan? /ot

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
veel daarvan zijn toch al weg?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 19:07 schreef Neobazz het volgende:
Onserieus is voor HK, waar je toegang tot krijgt na aan enkele voorwaarden te hebben voldaan.

Onserieus kan ook in combinatie met fatsoenlijk spellen (slecht kunnen spellen kan opgevat worden als het hebben van een lager IQ als gemiddeld - te lui/stom zijn om te leren fatsoenlijk te spellen),
en ook met de huisregels in te stemmen van het forum.

Om de vergelijking te trekken met het dagelijks leven:

Thuis ben je ook wel onserieus zonder gelijk het huis uitgeschopt te worden,

en op staat kun je ook onserieus zijn zonder dat je regels overtreedt en gelijk in de cel belandt!

Onserieus kan prima, maar heeft geen zak te maken met het overtreden van huisregels en laag niveau.

• JT
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Op woensdag 28 november 2001 18:29 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Voorbeelden.

Nou, ik heb liever een knusse gezellige informele sfeer dan een formele steriele kutsfeer van iedereen die even z'n beste abn laat zien...Gezelligheid is wat dit forum gedeeltelijk bij elkaar houd en als je het formeel wilt gaan maken, dan verlies je die gezelligheid.

Informeel en professioneel gaan heel goed samen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ach... het is hier eigenlijk nooit goed. Altijd is er gezeik dat er te streng gemod wordt en soms weer dat het niveau omlaag gaat. Ik vind het allemaal op zich wel vaag, want als ik naar andere forums (of is het nou fora?) kijk, dan heb je dat soort problemen helemaal niet. Hier zijn gewoon ontzettend veel slotjes en veel klachten. Ik denk dat het komt omdat het forum te groot is geworden. 'Al' die kleine forums zijn altijd reuze gezellig, maar toch erg serieus. En dan heb je nog Fok! wat ongeveer bijna zo groot is als GoT, maar toch sowieso al niet al te serieus is.

Naar mijn mening is GoT te streng, maar ik klaag hier niet over (:+). Want welke topics worden gesloten? Ok, wat logisch is zijn warez-requests en dergelijke, maar wat ik eigenlijk niet zo logisch vindt zijn de topics van vragen die 1000 keer worden gevraagd. Want zeg nou zelf: op welke forums kom je uitspraken als UTFS tegen? Nergens... dat is helemaal door GoT bedacht. En de reden waarom dat er is, omdat veel mensen te lui zijn om newbie's te helpen. Kan ik goed begrijpen, maar ga ze dan niet afkraken, lees over die topics heen! Er zijn naar mijn mening te veel regeltjes en dat komt gewoon omdat de users teveel zeiken over één of ander niveau dat GoT zou moeten hebben... Maar goed, zo denk ik erover, ik pas me wel aan :)

• JT

JT

VETAK y0

Als 50 % van de topics zo'n topic is dat 1000 x per dag voorbij komt, dan is het moeilijk te ontwijken he :z Mag je lekker gaan zitten uitzoeken welke topics nog wel leuk zijn :Z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:41 schreef JT het volgende:
Als 50 % van de topics zo'n topic is dat 1000 x per dag voorbij komt, dan is het moeilijk te ontwijken he :z Mag je lekker gaan zitten uitzoeken welke topics nog wel leuk zijn :Z
Die pik je er zo tussen uit, ik in ieder geval wel. Moet je voor de gein eens onderaan elk forum kijken hoeveel slotjes (HA!) er wel niet gezet worden. Allemaal gesloten wegens "verkeerde forum" of "UTFS!". Probleem van GoT lijkt me duidelijk...

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar je moet wel de topic titels lezen om te zien waar het over gaat, en als 50 % gezeik is, dan word ik daar niet vrolijk van :z Gewoon searchen. Heb ik als n00b ook gedaan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:45 schreef JT het volgende:
Ja, maar je moet wel de topic titels lezen om te zien waar het over gaat, en als 50 % gezeik is, dan word ik daar niet vrolijk van :z Gewoon searchen. Heb ik als n00b ook gedaan.
Ja, maar die lees je niet intensief... 40% wordt nu een slotje gezet, is toch niet normaal meer? Je kan niet eens meer fatsoenlijk een vraag stellen hier of je wordt afgekapt met UTFS! Het lijkt wel alsof het doel van GoT is om een database te maken met alle antwoorden op computervragen erin.

• JT

JT

VETAK y0

Wat mij ook opvalt in andere fora is dat er niet van die n00b vragen worden gesteld die elke dag 100000 x langs komen...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:56 schreef JT het volgende:
Wat mij ook opvalt in andere fora is dat er niet van die n00b vragen worden gesteld die elke dag 100000 x langs komen...
Moet je voor de gein eens bij Fok! kijken hoe vaak dezelfde threads daar voorkomen. Die worden NIET gesloten. Bij Fok! is er gewoon een hele andere mentaliteit dan op Tweakers. Daar zeurt men niet zo, het boeit hun gewoon niet of een topic al voor de 3000e keer voorbij komt. Eigenlijk zijn die Tweakers gewoon een stelletje eikels dat ze zoveel zeiken! :P Hehe, maar goed, ik weet ook eigenlijk nie zo goed wat je hiermee aanmoet. Dat je eerst een examen moet maken over de FAQ is misschien wel goed idee, krijg je veel mensen die al afhaken :P en als ze doorgaan, zijn het 'echte' die-hards, dus heb je ook geen zielige n00b-topics.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 november 2001 00:00 schreef 208 het volgende:
Moet je voor de gein eens bij Fok! kijken hoe vaak dezelfde threads daar voorkomen. Die worden NIET gesloten.
GoT met Fokforum vergelijken is echt zoiets als perzik met andijvie vergelijken :?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

GoT met Fokforum vergelijken is echt zoiets als perzik met andijvie vergelijken :?
Waarom? Omdat GoT serieus is en Fok! niet? Misschien is dat dan ook wel de reden waarom GoT zo 'streng' is?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 november 2001 12:18 schreef 208 het volgende:
Waarom? Omdat GoT serieus is en Fok! niet? Misschien is dat dan ook wel de reden waarom GoT zo 'streng' is?
Fokforum is een soort kletsforum voor de gezelligheid, en GoT is dat in de kern absoluut niet. GoT is een community van mensen met een gemeenschappelijke interesse, en daarbij willen we het kennis/discussie-niveau op een bepaalde hoogte houden.

GoT is absoluut niet te vergelijken met zoiets als Fok, en ik denk dat de mensen die dat wel doen, de essentie van GoT helemaal niet begrijpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 12:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Fokforum is een soort kletsforum voor de gezelligheid, en GoT is dat in de kern absoluut niet. GoT is een community van mensen met een gemeenschappelijke interesse, en daarbij willen we het kennis/discussie-niveau op een bepaalde hoogte houden.

GoT is absoluut niet te vergelijken met zoiets als Fok, en ik denk dat de mensen die dat wel doen, de essentie van GoT helemaal niet begrijpen.
Tussen GoT en Fok bestaat een inmens groot verband. GoT was het misschien van oorsprong niet, een onserieus forum, maar is het wel geworden.
Al dat mede-leven, al dat lief tegen mekaar doen :? IK KOM HIER VOOR MIJN HARDWARE-VRAGEN, de gezelligheid zoek ik wel in het sociale leven.

Maar het is mij sinds een tijdje onmogelijk gemaakt; de hardware-vragen, daarom zat ik hier oorspronkelijk op GoT, maar nu zit ik alleen maar nog een beetje te kutten in HK en SG. De tech-forums kun je niet normaal meer vragen stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger werd op GoT op dit soort topics: http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum21/HTML/003597.html gewoon geantwoord, nu wordt het steenvast beantwoord met gezeik/een slotje, dat is toch gewoon niet leuk meer.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 november 2001 13:02 schreef Neobazz het volgende:
Vroeger werd op GoT op dit soort topics: http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum21/HTML/003597.html gewoon geantwoord, nu wordt het steenvast beantwoord met gezeik/een slotje, dat is toch gewoon niet leuk meer.
Omdat GoT een prima Search functie heeft. En als iemand deze vraag nu nog moet stellen dan moet ie zich toch eens wat beter verdiepen in de geheugen materie. Want over DDR SDRAM en RDRAM zijn zoveel dingen www.tweakers.net en GoT langsgekomen dat IK het volkomen terecht vindt om zo'n topic op slot te gooien.

[search=ddr rdram]
[search=ddr rambus]
[search=ddr sdram rdram]

Een van de vele waardevolle topics over dit onderwerp:

[topic=232666/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 13:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Omdat GoT een prima Search functie heeft. En als iemand deze vraag nu nog moet stellen dan moet ie zich toch eens wat beter verdiepen in de geheugen materie. Want over DDR SDRAM en RDRAM zijn zoveel dingen www.tweakers.net en GoT langsgekomen dat IK het volkomen terecht vindt om zo'n topic op slot te gooien.

[search=ddr rdram]
[search=ddr rambus]
[search=ddr sdram rdram]

Een van de vele waardevolle topics over dit onderwerp:

[topic=232666/1/50]
Laat die mensen toch gewoon gaan, die dat soort vragen willen stellen. Als er nou mensen zijn die bereid zijn om NORMAL te reageren (en die zijn er echt wel hoor).

Nu we het er tog over hebben. Je houdt toch van slotjes: [topic=335306/1/25]

ga je gang jongen.

Verwijderd

Misschien een nieuw topic: Hoe kun je de tijd van de mods verspillen?

Let it be, let it be!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 november 2001 13:25 schreef Neobazz het volgende:
Nu we het er tog over hebben. Je houdt toch van slotjes
Ik dacht gisteren dat je eindelijk een beetje begreep hoe het nou zit, maar het blijkt wel weer dat dat absoluut niet zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 13:38 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik dacht gisteren dat je eindelijk een beetje begreep hoe het nou zit, maar het blijkt wel weer dat dat absoluut niet zo is.
Als jij zo graag een community wilt vormen, succes, maar in een community ben je tog vrij de vragen te stellen die je wilt?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Om normale reacties te krijgen is het toch ook verboden om UTFS en zo te gebruiken?
Ik draai hier nog niet zo lang mee hiero, maar dat lijkt me een heel goed beleid.
Veel mensen die hier komen hebben (begrijpelijkerwijs, ik ervaar het zelf soms ook) vaak iets van: "jeeses, wat een dombo", en reageren dan ook zo. Dat kan niet de bedoeling zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 november 2001 13:41 schreef Neobazz het volgende:
maar in een community ben je tog vrij de vragen te stellen die je wilt?
Dat hangt van de community af. Jouw kritiek was gisteren dat GoT niet echt serieus overkomt, en dat je meer professionaliteit wilt zien. Maar ondertussen wil jij wel overbodige topics op het niveau Computer Idee kunnen openen? :?

Wij willen een informele en gemoedelijke sfeer behouden, maar tegelijk een redelijk technisch kennis- en discussie-niveau handhaven (of beter gezegd: terug laten keren).

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neobazz, ik heb op het overdreven net opgestelde mailtje van je ook al gereageerd dat het formaat van het C!T forum en GoT niet te vergelijken zijn.

Mensen die vaak behulpzaam antwoorden zijn mensen die het forum vaak erg leuk vinden en er veel verstand van hebben. Echter, als zij die vraag al 10tallen keren beantwoord hebben, dan is voor hun de lol er ook vanaf.

Als we niet optreden tegen niet zoekers, staat het hele forum straks vol met vragen van het kaliber "kan PC100 en PC133 geheugen wel samenwerken op 100Mhz?", terwijl zoiets met een HELE simpele FAQ of Search actie is op te lossen.

Dat betekent niet dat alles maar met de search moet, maar hetgeen al 1000en keren beantwoord is wel. Sorry, maar een vergelijk met een forum dat 10x zo klein is (ofzo) gaat helaas niet op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1