Mijn casefan maakt een pokkeherrie en nu wil ik graag een knopje op de voorkant van de kast maken waarmee ik hem uit kan zetten, maar hoe welk draadje moet ik nemen ? Ik heb een Coolermaster maar welk type enzo weet ik niet, ze hebben er bij Mycom maar wat ingepleurt ...
je hebt waarschijnlijk rood en zwart en geel...rood en zwart kon ik mijn herrineren is plus en min..je kan zelf kiezen welke je doorbreekt maar ik doe meestal de plus doorbreken...met een schakelaartje ertussen...
corigeer me maar als ik het fout heb...
corigeer me maar als ik het fout heb...
D'r stond hier laatst ook een topic over ofzo, alleen dan over uitzetten van ledjes. Toen zei ik moet je gewoon de min onderbreken, maar andere tweakers verbeterden dat, want het moet de plus zijn (ivm spanningen die anders op je kast konden komen of wat was het?). Dus rode (plus) draadje doorknippen en een schakelaartje ertussen.
Kun je hem trouwens niet beter op 7 volt modden? Ook stil, maar wel airflow.
Kun je hem trouwens niet beter op 7 volt modden? Ook stil, maar wel airflow.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Ik heb zelf 4 schakelaartjes met leds om me fans uit te zetten je hebt in ieder geval 3 meter rood draad en 3 meter zwart draad nodig en nog weerstandjes hoe het inelkaar zit weet ik niet precies een vriend van mij heeft de bedrading gedaan als ik meer weet post ik het wel
die jongen wil alleen een schakelaar, geen ledsOp woensdag 28 november 2001 16:36 schreef BlueSpirit_Megaladon het volgende:
Ik heb zelf 4 schakelaartjes met leds om me fans uit te zetten je hebt in ieder geval 3 meter rood draad en 3 meter zwart draad nodig en nog weerstandjes hoe het inelkaar zit weet ik niet precies een vriend van mij heeft de bedrading gedaan als ik meer weet post ik het wel
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Dat is waarOp woensdag 28 november 2001 16:54 schreef BlueSpirit_Megaladon het volgende:
Leds erbij maakt het mooier
drukknopje haleb ij de electroboer.
de gele en de zwarte er aan solderen en klaar.
de gele en de zwarte er aan solderen en klaar.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Of je maakt een combinatie van full -> 7V -> uit mbv.een meerstanden schakelaar. Gewoon de plusleiding (rode draad) onderbreken.
Wat nog mooier is, is het traploos regelbaar maken van de fanspeed. Zoiets moet je voor ongeveer een tientje in elkaar kunnen zetten (potmeter, een LM3xx (ben typenummer ff kwijt), paar extra componenten en wat soldeerervaring.
Schema's daarvoor zijn overal wel op internet te vinden.
Succes!
Wat nog mooier is, is het traploos regelbaar maken van de fanspeed. Zoiets moet je voor ongeveer een tientje in elkaar kunnen zetten (potmeter, een LM3xx (ben typenummer ff kwijt), paar extra componenten en wat soldeerervaring.
Schema's daarvoor zijn overal wel op internet te vinden.
Succes!
Dat is geen probleem, dat is een uitdaging TSJAKKA!!!!Op donderdag 29 november 2001 10:45 schreef -D-Jay- het volgende:
mijn soldeerervaring is NJENTO !
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Das echt geen probleem. Die paar draaitjes krijg je heus wel aan elkaar gesoldeert. Bovendien zie je er toch niks van (zit toch in je kast) dus het hoeft er ook niet mooi uit te zien.Op donderdag 29 november 2001 10:45 schreef -D-Jay- het volgende:
mijn soldeerervaring is NJENTO !
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Gewoon zo'n ding kopen bij de oc-shop met van die schakelaartjes om je fans aan en uit te zetten. Of zelf maken kan natuurlijk ook, moet je alleen effe kijken op fanbus.com
Mzzlz
Mzzlz
digidoc my ass, gewoon een simpele schakelaar in je baybus pleuren waarmee je de stroomkring naar de fan mee kan onderbreken
Zet er paralel een weerstandje met led tussen en je weet ook meteen of ie aan staat of niet
Zet er paralel een weerstandje met led tussen en je weet ook meteen of ie aan staat of niet
Pagina: 1