Doorgestoken videokaart bij ATI ??

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26
Onderstaand bericht kwam ik tegen op de website van Planet Internet.
Doorgestoken videokaart bij ATI

ATI, maker van 3D-videokaarten, misbruikt het feit dat bijna iedere recensent van zijn apparatuur gebruik maakt van Quake3 als testbank.

De softwaredrivers van de ATA Radeon 8500 kaart zijn zo aangepast dat ze Quake3 extra snel laten lopen door de grafische kwaliteit heimelijk te verminderen.
De website HardOCP kwam hier het eerste achter. Vandaag bericht ook Wired over de bevinding.

Bijna iedere hardwarerecencent gebruikt het populaire Quake3 Arena als ijkpunt om videokaarten te testen. Aan de hand van het spel worden grafieken gemaakt die de snelheid van verschillende videokaarten weergeven. Een aantal reviewers van spellensites en -tijdschriften is in de val getrapt. Zij melden dat de ATI kaart de beste koop is.
Wat moeten we hier van denken? :(

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In andere benchmarks blaast hij nog steeds de ti500 eruit...

edit: wel lekker voor Q3 fanaten :) Ik vind het juist een positief bericht. En niemand gaat een kaart beoordelen op 1 benchmark.

They made me do it.

Verwijderd

nou, met een 3dmark2001 score van 8134.... niet veel te klagen vind ik

En lekker goedkoop een LE kopen en flashen, werkt echt perfect; betere prestatie voor de helft van de prijs.

Wij zijn tweakers, dus dat is de gein ... >:)

Verwijderd

Heel mooi die benchmarks, maar hoeveel van jullie kopen zo'n kaart om er ook mee te gamen? Volgens mij heeft iedereen een zwaar overrated systeem alleen maar voor een benchmark getal. En dat dan vooral in de sig vermelden!!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jahoor, kijk daar heb je nog een koe die je uit de sloot kan vissen.

Die zooi is allang achterhaald en in de nieuwe drivers is het "verholpen" en de beeldwaliteit drastisch verbeter tegen nog net iets betere prestaties, tsja het was dus toch niet zo'n zware cheat als iedereen d8 :) In een interview schreef een ATi ventje het af op een probleem met de texture slider, maar of dat bewust of onbewust was verteld het verhaal niet. maar wat doet het er nog toe, het is nu allemaal weer okee en deze draad kan dus ook achter slot en grendel

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Hier is al aardig wat over te doen geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.