[ASP] ADODB.Recordset error, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 17:28
error:
code:
1
2
3
4
5
ADODB.Recordset error '800a0bb9' 

Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another. 

/project/ebusiness/editdb.asp, line 7

code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<% 
set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection") 
conn.provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.open(server.mappath("../dbase/db_ebusiness.mdb"))
set rs = server.createobject ("ADODB.Recordset")

rs.Open TblTotaaloverzichtprojectsheets, conn, 1, 3, &H0002

de laatste regel sliktie dus niet.. enne, ik heb alles algeprobeerd met adovbs.inc, etc maar dat mocht niet baten. heb dus de constanten zelf ingevuld en zelfs dat lost het probleem niet op.. dit zijn bovendien de bovenste regels van de asp file, dus er staat ook geen rotzooi boven die problemen veroorzaakt. plz help! *wanhoop*

ps: die 1, 3, &H0002 == adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable

hetgeen ik probeer te doen staat hier beschreven:

[topic=126397/1]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Is TblTotaaloverzichtprojectsheets een variabele of heet die tabel echt zo? (in dat laatste geval zou ik nog maar eens gaan nadenken over wat je ook alweer met " en " kon doen ;))

Exact expert nodig?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Net ook al in andere topic gezegt, ga niet met open tables zitten werken, maakt het alleen maar ingewikkelt, traag en onoverzichtelijk, open gewoon recordset, wil je updaten doe dan update query.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef raptorix het volgende:
Net ook al in andere topic gezegt, ga niet met open tables zitten werken, maakt het alleen maar ingewikkelt, traag en onoverzichtelijk, open gewoon recordset, wil je updaten doe dan update query.
Daar heeft ie nou juist moeite mee :P
Maar ik ben het met je eens. Gewoon een tabel openen maakt het niet echt duidelijk, gebruik gewoon sql queries dat test trouwens ook een stuk makkelijker (aangezien je de query kan outputten en die in Access oid. ook meteen kan uitvoeren).

Exact expert nodig?