Chello helpdesk en router

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Ik heb Chello en de laatste tijd een trage verbinding tijdens de drukkere uren. Nu heb ik zojuist de Chello helpdesk gebeld.
Die willen drie dagen lang een ping test met me uitvoeren. Alleen in m'n router, een Vigor 2200E, zit een firewall. Hierdoor krijgen ze aan de andere kant als ze mij pingen time outs. Dit komt door de firewall die hierin zit. Nu willen ze me kunnen pingen voor die test. Hoe kan ik het in de router zo regelen dat als ze me pingen ze geen time outs krijgen?

Die gast vroeg me zelfs of ik er een router tussen heb zitten. Ik heb er maar een verhaaltje omheen verzonnen waarom ik niet snel de firewall kon uitzetten. Beginnen ze te zeiken als je vertelt dat er een router tussen zit of beginnen ze dan gelijk te zeiken dat dat niet mag?

Verwijderd

Tja, als jij zo een belabberde verbinding hebt en je wil dat Chello er iets aan gaat doen, moet je je rauwtertje er ff afhalen. Chello was bedoeld voor 1 pjoeter en niet voor een netwerkje, mailserver, noem maar op.
Overigens zal al dat geping hoogstwaarschijnlijk niks opleveren. Maar ja niet geschoten............
Jammer dus ;)

Verwijderd

dan beginnen ze idd te zeiken, en ehh je zegt het zelf je kan toch gewoon die router zo configgen dat die firewall uit is of gewoon ping requests doorlaat ?

• mol99
Op woensdag 28 november 2001 16:12 schreef ronaldZ het volgende:
dan beginnen ze idd te zeiken, en ehh je zegt het zelf je kan toch gewoon die router zo configgen dat die firewall uit is of gewoon ping requests doorlaat ?
Dat is inderdaad mijn vraag, kan ik heb zo configureren dat hij die de pings doorlaat??? Iemand????

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 28 november 2001 16:01 schreef AteLLa het volgende:
Tja, als jij zo een belabberde verbinding hebt en je wil dat Chello er iets aan gaat doen, moet je je rauwtertje er ff afhalen. Chello was bedoeld voor 1 pjoeter en niet voor een netwerkje, mailserver, noem maar op.
:D je zou zo op de chello support kunnen werken :P Alsof het wat in snelheid uitmaakt omdat ik (in mijn geval dan) een server ertussen heb, zodat als ik thuiswerk m'n laptop in m'n netwerkje kan pluggen zodat ik dan op m'n eigen pc kan werken en niet op m'n laptop.... :P

Configgen dat ie reageert op pings is in principe niet zo moeilijk, alleen moet je wel weten hoe dat op die betreffende router moet, en helaas weet ik dat (ook) niet. Zit er geen webconfig dingetje bij, dat je via http://mijn_routers_ip dat ding kan configgen?

Exact expert nodig?

Verwijderd

In de search gekeken op Vigor veel hits, kijk es :)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 16:32 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

:D je zou zo op de chello support kunnen werken :P
Kijk naar mijn signature en topic :+
Never nooit, maar ik heb die b$^$%^### al te lang gehoord van de HD.

• mol99
Bedankt voor de vele reacties. Het is volgens mijn niet zo dat het traag worden iets met servers te maken heeft. Ten eerste draai ik niet zoveel server en maken hier heel weinig mensen gebruik van.
Ten tweede is m'n snelheid 's nachts en overdags goed. 's Middags vanaf ongeveer 15.00 wordt het traag en dit duurt tot 21.00 's avonds.

Reactie op CrazyD: Het is inderdaad zo dat als ik het IP adres van mijn router in de browser invul dat ik hem kan configgen. Ik heb hier al mee zitten spelen maar het heeft helaas niets opgeleverd.

Reactie op AteLLa: Ik heb de search al gebruikt daar staat inderdaad veel over de Vigor maar helaas niets over dit probleem.

Nog suggesties mensen?

• mol99
Ja die site heb ik al gezien. Ik kan alleen geen antwoord op mijn vraag vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 28 november 2001 16:44 schreef mol99 het volgende:
Reactie op CrazyD: Het is inderdaad zo dat als ik het IP adres van mijn router in de browser invul dat ik hem kan configgen. Ik heb hier al mee zitten spelen maar het heeft helaas niets opgeleverd.
IP Filter/Firewall Setup
Ik zou het toch in die richting zoeken. Ik kan me niet voorstellen dat dat ding standaart pings dropped, dus lijkt het me dat er toch ergens in dat kreng een filter (Winroute noemt het packet filter...) heeft staan.

Exact expert nodig?

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb in de Main Window van de Draytek 2200E configuratie een optie "Management Setup". Als je daarop drukt, zie je in een volgend window de optie "Disable PING from the Internet". Zorg dat daar geen vinkje staat.

• mol99
Dat werkt, mijn probleem is opgelost. Enorm bedankt Muyz en alle anderen die me hebben geantwoord!!
Pagina: 1