Toon posts:

Zalman koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Zalman CNPS3100 koeler te kopen. Nou ben ik benieuwd of er ook mensen zijn met deze koeling of een vergelijkbare koeling.
Ik zou graag wat meer willen weten over:
Geluid
Temperatuur
Moet er een gat in m'n kast?

Ik moet namelijk snel van m'n coolermaster koeling af. Deze maakt namelijk het lawaai van een boeing 747

:D Albert :D

Verwijderd

Ik heb de Zalman Koper dinges.. Ben er superblij mee..
Je hoort hem bijna niet, en in silent mode helemaal niet..

Hoe hij koelt weet ik niet.. Maar volgens mij issie koel-er dan mijn oude SuperOrb..

Ik vind het echt een top ding! Kopen! :9

Verwijderd

Topicstarter
Kun je het niet effe voor me in de bios checke?

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

ik heb een CNPS5001CU

top ding... ik hoor hem niet, maar dan ook echt niet .. .
koeling valt me een beetje tegen in silent mode, maar da's logisch op 2000 toeren ;)..

als je em normaal draait is ie lekker stil en hij houdt me AMD TB1300 mooi op 45 graden..

dus ...

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Heb een CNPS3100 en die is prima hoor.
Temp Athlon 1200\200 50 graden gestrest 56 graden, dit in de 2000 toeren mode, anders 5 graden lager.
Zorg wel dat je de nieuwe uitvoering krijgt, deze heeft een groter koeloppervlak, betere bevestiging en een regelbare weerstand.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:13 schreef alberth het volgende:
Ik ben van plan om een Zalman CNPS3100 koeler te kopen. Nou ben ik benieuwd of er ook mensen zijn met deze koeling of een vergelijkbare koeling.

Geluid
Stil, heb voor de zomervakantie mijn coolermastertje vervangen door dit ding. De eerste weken liep ik mij steeds af te vragen of mijn computer nog aan stond. :) (in combi met enermax voeding) Nu ben ik er weer aan gewent maar meer dan een zachte achtergrond ruis is het niet. (zeker niet in silent mode, dan hoor ik mijn voeding weer)
Temperatuur
Beter dan mijn oude coolermaster. Alleen op de warmste zomerdagen bleek de airflow in mijn kast (Aopen HQ08 oid) niet helemaal optimaal genoeg te zijn (geen extra gaatjes) door tijdelijk een extra coolertje voorin te raggen geen probleem meer. Mijn niet overgeklokde 800MHz Athlonnetje zit tijdens normaal werk ergens rond de 30-40 graden. 's Zomers kon dit richting 60 gaan :'( zonder de extra cooler.
Moet er een gat in m'n kast?
Hangt dus een beetje af van de airflow in je kast. Per default waarschijnlijk niet of je moet een belabberde kast hebben.
Ik moet namelijk snel van m'n coolermaster koeling af. Deze maakt namelijk het lawaai van een boeing 747
Ik weet hoe je je voelt ;)

Overall puik ding! *D

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat kost zoiets eigelijk (jaaja pricewatch staat ie ook, maar ik zit nouw te gotten ;) ).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

crosspost

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.