Toon posts:

[RAID] problemen bijOS instaleren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KA7 plankje met daarop een Promise Fasttrak100 TX2 RAID conrtoller. en aan de RAID controller hangen (in RAID 0):
- 40 Gb 7200rpm Maxtor udma100
- 40.9Gb 7200rpm Maxtor udma133

dat zou d8 ik zo moeten werken, en de array definen gaat ook prima..
maar als ik windows probeer te instaleren dan geeft ie problemen. bij win2k hangt ie op de meest rare plaatsen. :?(en ik zeg netjes waar ie de drivers voor de RAID controller kan vinden.. )
en bij win98 installatie gaf ie een vage foutmelding waarna die ook nix meer wou doen.

het lijkt erop dat het fout gaat zodra het systeem op de RAID schijven gaat schrijven. maar ik heb al wel de hele schijf kunnen formateren en partitioneren, en ook de win2k installatie files erop kunnen zetten.

iemand die mij uit de brand kan helpen ?

Verwijderd

Ik heb precies dit probleem...
Met de nieuwste drivers van de Fasttrak site kwam ik een stuk verder maar helaas....

Ik heb overigens een Asus A7V266E board....

mooi beroerd zo....

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 13:59

KISS

Keep It Simple St*pid

Misschien heb ik gisteren super geluk gehad.
Maar voor het eerst van m'n leven een RAID-0-systeem geïnstalleerd.
Asus A7V 133 + Promise 100 + 2x splinternieuwe, indentieke IBM 40GB schijven. Deze waren dus nog ongeformateerd.
De RAID zelf automatisch de zaakjes laten regelen.
Daarna ingedeeld (7 partities) en geformateerd met 'Diskmanager' van IBM (kun je downloaden van de IBM-site).
Misschien zit de truck :o hierin?
De zaak draait tot op heden super op Win98.

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

FasTrack ken ik niet zo goed, maar bij HighPoint is het zo dat de bios van de RaidController identiek moeten zijn aan de versienummer van je driver.

specs

Verwijderd

FasTrack ken ik niet zo goed, maar bij HighPoint is het zo dat de bios van de RaidController identiek moeten zijn aan de versienummer van je driver.
Bij Promise is dat ook zo en daarna zou het moeten werken.