Toon posts:

UDMA van Brander.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:?
Ik heb thuis een brander van plextor (12*10*32 IDE). Zover ik weet is deze UDMA33. In mijn bios wordt deze als PIO 4 gedetecteerd. Ik had ergens een gerucht gehoord dat je dan iets achterop je brander moest omzetten en word de brander als UDMA33 gezet. Klopt dit gerucht en zo ja hoe moet dat dan.
:?
AMD TB 1.2 op een A7V133a mobo
384 Mb intern
40 gig + 20 gig HDD's
52x CDrom (wel op UDMA33 2 herkend)
Brander (PIO 4) moet naar UDMA33 toe.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah ik vind dit ook van die vage gevallen ..

iIk heb een Acer10x8x32x en die werd ook als PIO4 in de bios gedetecteerd en ingesteld .. nix geen UDMA!! :(

Bij mij werkte het volgende onder Win2k:

In de bios
SECONDARY IDE master: none
SECONDARY IDE slave: none

In Win2k detecteert ie'm nu zelf en zet 'm daar op DMA-modus, maar dat is al stukken beter dan kale PIO4 .. 100% cpu-usage!! :(

Nu 5% :9~

Onder Win98 werkt dit geintje bij mij niet, maar ik fik toch onder Win2k .. maar iedere PC is weer anders, dus probeer maar's wat!

Suc6!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52
Achterop de brander vind je waarschijnlijk 2 jumpers: een voor de brander als master cq. slave in te stellen, de ander om UDMA33 aan cq. uit te schakelen. Bij mijn AOpen CRW1232PRO brander was het zo dat ik deze jumper moest verwijderen om UDMA33 in te schakelen, ik weet echter niet hoe dit bij de andere branders is.