PCMCIA probleem

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb een Toshiba satellite S1800-400 laptop met WinME, en een probleem met PCMCIA, zodra ik er een PCMCIA kaart insteek, geeft ie de volgende foutmelding.

[qoute]
Windows in not able to indentify or use the inserted PC Card device because there is no memory area available to communicate with the device. You must make a memory area available before this device can be used
[/qoute]

ik heb al verschillende kaarten geprobeerd, geen van alle werkt, terwijl die kaarten wel werken op een andere laptop (toshiba sattelite 2500CDT met Win98)

ik heb bij eigenschappen van PCMCIA de geheugon configuratie op automatisch staan, dus dat lijkt me goed...

wat er wel verschillend is tussen de laptops, dat er bij de Win98 laptop 3 PCMCIA drivers zijn geinstaleerd, (2 voor de poorten, en een controller), terwijl er op de WinME laptop alleen de 2 poorten zijn geinstaleerd...
maar als ik nieuwe hardware laat zoeken, vindt ie de controller niet. |:(

is er iemand die bekend is met dit probleem??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij zitten de drivers voor die PCMCIA socket idd iets anders (zelf notebook gehad met ME erop en er later 98Se opgezet).

Wat dacht je van een biosflash.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb je op de site van toshiba al eens gekeken, ik dacht dat er voor bepaalde toestellen speciale drivers beschikbaar waren ....

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...