Toon posts:

ASUS 8200 Deluxe Video- IN ???!!!! HOE ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bon dia,

De Asus8200 GF3 Deluxe heeft toffe video- IN & OUT mogelijkheden, althans dat doen de handleiding, meegeleverde software en aansluitingen vermoeden.

MAAR IS DIT IEMAND AL GELUKT??? het lukt me maar niet om het video- signaal van mijn goed- werkende videorecorder op mijn monitor te krijgen met de meegeleverde ASUS VCR of ASUS LIVE- software! ik heb volgens mij ECHT van alles geprobeerd om op deze manier TV te kunnen kijken en/of op te nemen. De software, op zich, ziet er goed uit, maar ik zie alleen maar continu een roze beeld. Volgens ASUS zelf verhelp je dit als je het systeem opnieuw opstart. Maar het is net of het juiste video signaal er niet goed doorheen komt. |:( kan IEMAND me vertellen hoe dit moet? is dit een driver probleem ofzo?

Verwijderd

je gebruikt wel verloopje stukje naar composiet die er bijgeleverd is ? dan zal het moeten werken... laat het even weten.

weet jij of er een hotkey bestaat om tussen pc monitor en SVHS out te schakelen ? want kan nu alleen maar via display properties.

Verwijderd

en je hebt wel de ASUS drivers geinstalleerd, en de WDM driver en GART driver? die heb je ook nodig, kan je installen via autorun op je cd.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Roze beeld? Probeer eens je beeldscherm-instellingen naar 16-Bit ipv 32-Bit te zetten....
correct me if im wrong

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, ben niet op de hoogte van zo'n hotkey.

mag ik weten wat je precies bedoelt met zo'n verloopstukje?

ik zit te denken aan de aankoop van zo'n scart- blokje( met een in/on- knop erop) die verder gaat naar 3 die tulip stekkers(rood/geel/wit). zou dat helpen, denk je?

Verwijderd

Topicstarter
vanavond zal ik het nog eens thuis proberen, met de origineel meegeleverde drivers & software op de asus- cd.

uiteraard moet ik van te voren de huidige drivers eraf halen, of niet?

Verwijderd

bij een ASUS V8200 DL word een zwart kabeltje meegeleverd met gele tulpstekkers daaraan (VHS kabeltje) , ook krijg je een verloopstukje, waaraan een gele tulpstekker zit , en aan de andere een 7pins stekkertje (lijkt op svhs stekkertje, is het NIET ) 7 pins stekkertje doe je in de tv in poort, tulp stekker verbinding loopt dan verder naar VCR

Verwijderd

Topicstarter
hebben jullie allemaal de asus 8200 gf3 deluxe, en zoja, is het jullie al gelukt om het video signaal te capture'ren naar een videobestand? dat wil ik er uiteindelijk mee doen.

Verwijderd

je moet zoiezo asus drivers + wdm driver + gart driver gebruiken wil je uberhaupt een kans willen krijgen om tv in te gebruiken.

ps : mijn tv out werkt iedergeval wel :) met originele drivers van Asus, ik had effe de nieuwste van Asus.com gehaald.

Verwijderd

tv in heb ik nog niet geprobeerd, maar wil een camcorder kopen, en dan filmpjes van vakantie ofzo naar een bestand halen (avi) en dan in divx coden :), en natuurlijk op cd fikken, maar heb het dus nog niet geprobeerd op dit moment.

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

KeesV

Zonder titel

Ik heb het een tijdje geleden gewoon gedaan met de standaard software die er bij zit. Ik heb ook een ASUS V8200 en nooit problemen mee gehad, behalve 1 keer de TV-OUT kapot...

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

Topicstarter
yep, gele verloopstekkertje van gele tulip naar, op SVHS sprekend lijkende, zwarte plug kreeg ik erbij. dat is ook tussen de PAL- VCR en de asus aangesloten, tevergeefs.

Verwijderd

maar loop die stappen even na dan:

ASUS originele drivers ( op cd )
GART driver ( op cd )
WDM driver ( op cd )
===     tulp-kabeltje         ___
Vcr <-----------------> <---O === kaart
===
[edit] mijn tekening werkt niet echt heeh :r

ps ok maar dat zal dan wel goed zitten

Verwijderd

Topicstarter
overigens, niet mijn hele desktop, maar alleen het capturescherm van asus live en asus dvcr vertonen dit pink panter scherm. maar mischien moet dit idd met de originele software....

Verwijderd

ja dat pink panther scherm krijg ik ook als ik er niks in heb zitten (tv out poort )

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:09 schreef Vlabakje90 het volgende:
Roze beeld? Probeer eens je beeldscherm-instellingen naar 16-Bit ipv 32-Bit te zetten....
correct me if im wrong
rose beeld ? dan heb je waarschijnlijk overlay problemen

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:16 schreef Sanders het volgende:
tv in heb ik nog niet geprobeerd, maar wil een camcorder kopen, en dan filmpjes van vakantie ofzo naar een bestand halen (avi) en dan in divx coden :), en natuurlijk op cd fikken, maar heb het dus nog niet geprobeerd op dit moment.
Dus jij wil video via je tv-in opslaan, dat gaat je fps kosten!!!, je kan beter een firewire kaartje kopen en het daarmee doen....

Verwijderd

Topicstarter
ok ik geloof je. weet je ook hoe je die overlay problemen oplost? wat ik wel heb gemerkt, is dat je tijdens het draaien van live of dvcr bij bepaalde overlay controls kunt van nVidia. normaal gesproken als je geen capture software aan hebt staan zijn deze opties grijs gelaten. maar wat je ermee kunt doen is voor mij net zo'n raadsel.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eugenekelly ik heb ook tv-in gedaan toen met me 8200 met special stekkertje dat je kan switchen.
Maar doe geen moeite het beeld is crap en klein en als je captured krijg je bestanden van meerdere gig's voor een paar minuten :)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:39 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Dus jij wil video via je tv-in opslaan, dat gaat je fps kosten!!!, je kan beter een firewire kaartje kopen en het daarmee doen....
die kaart heeft een dikke overkill, dan blijft tie echt wel boven de 25 FPS hoor. 1.4 Ghz? 512 MB PC133? moet wel lukken denk ik, hehe.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Op woensdag 28 november 2001 15:44 schreef Sanders het volgende:

[..]

die kaart heeft een dikke overkill, dan blijft tie echt wel boven de 25 FPS hoor. 1.4 Ghz? 512 MB PC133? moet wel lukken denk ik, hehe.
Hij heeft een Athlon XP 1600 256 MB 266mhz ;)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 15:43 schreef BigB het volgende:
eugenekelly ik heb ook tv-in gedaan toen met me 8200 met special stekkertje dat je kan switchen.
Maar doe geen moeite het beeld is crap en klein en als je captured krijg je bestanden van meerdere gig's voor een paar minuten :)
BigB, hoe heet dit 'switch'- stekkertje, en kan ik dat bij een audio/video zaak krijgen? misschien biedt dat wel uitkomst....

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval heb ik gister bij megapool zo'n scart switchbox gehaald. and guess what!! het werkt inderdaad , swah! hoef ik ook niet meer een losse TV- tuner aan te schaffen.

THX everybody!

Verwijderd

weet jij of er een hotkey bestaat om tussen pc monitor en SVHS out te schakelen ? want kan nu alleen maar via display properties.
CTRL + ALT + T

Of

CTRL + T

Dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
nee san, heaas dat weet ik niet. sinds heel kort hou ik me vooralsnog bezig met de Video- Ingang van de 8200 Deluxe. Werkt trouwens ook schitterend.

maar ik ben nog niet zo bekend met de Video- out ervan.
Pagina: 1