Toon posts:

ZALMAN COOLING

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Zalman CNPS3100 koeler te kopen. Nou ben ik benieuwd of er ook mensen zijn met deze koeling of een vergelijkbare koeling.

Ik zou graag wat meer willen weten over:
Geluid
Temperatuur
Moet er een gat in m'n kast?

Ik moet namelijk snel van m'n coolermaster koeling af. Deze maakt namelijk het lawaai van een boeing 747

:'( Albert :'(

Mijn systeem is:
AMD Thunderbird 1200, Aopen AK73mb, 512mb sdram, Asus V7700 Geforce 2 GTS met eigen cooler

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

temperatuur is natuurlijk afhankelijk van je proc en airflow en die ben je vergeten te melden ....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 11:13

chromeeh

the Gnome

Jup... En vergeet niet hoeveel warmte je systeem opwekt en hoe warm de omgeveing is :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Ik heb dus een zalman cooler CNPS5001.CU

Deze is heel goed 39Graden stressend AMD 1800+ (1,53Ghz @ 1,66Ghz )
Geluid is goed om aan tehoren.. en je krijgt van hun een soort stekkertje er bij om je fan op 5 en 7 volt te laten draaien..

Verder is het echt een puike Cooler :)

Verwijderd

Ik heb een Zalman CNPS3100G (de oudere versie van de CNPS3100+). Qua geluid is hij in de stilste stand echt niet te horen. Helaas is hij qua prestaties dan ook niet echt bijzonder: 53 idle, 62 stressed op een 1Ghz athlon @ 1.75volt in een Aopen HQ45 kast met slechte airflow. Maar in mijn geval hing de fan niet echt mooi boven de heatsink op m'n K7T Turbo en zoals al gezegd heb ik echt een slechte airflow in die kast. De CNPS3100+ heeft alweer een grotere fan die ook nog eens draaibaar aan de steunarm is dus die zal het ongetwijfeld beter doen.

Ik heb ook een Noisecontrol Silverado, en ik moet zeggen dat die het wel iets beter doet dan de Zalman. Aan de andere kant is de Silverado niet echt superstil terwijl de Zalman gewoon niet te horen is. Ook als je de Zalman op 12 volt zet is deze nog behoorlijk stil en dan koelt hij wel een stuk beter bij mij.

Verder hoef je geen gat in je kast te hebben. Maar het is wel de ultieme mod voor deze heatsink natuurlijk. Dan kan de fan rechtstreeks koude lucht van buiten je kast op de heatsink blazen.

En ik denk trouwes dat ik binnenkort wanneer ik m'n systeem overzet naar een nieuwe kast (chieftec DZ-01-BD) dat ik de Zalman weer een keer opnieuw ga proberen aangezien ik echt het idee heb dat hij zwaar gelimiteerd werd door die krappe miditower.

• chromeeh
  • Laatst online: 15-05 11:13

chromeeh

the Gnome

Ik vind een minitower zwaar k*t....
Heb er zelf ook een.... Denk dat ik binnenkort een andere ga halen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

[topic=322002/1]

Zie mijn topic over m'n zalman kit, zit ook zo'n cpu koeler in die jij bedoelt. Onderaan staan mijn resultaten.
Hij werkt bij mij in ieder geval beter dan bij de poster boven mij, stressed zonder casefans in silent mode (niet hoorbaar) 54 graden (met een koetje }:O)

Als ik alle casefans aangooi op 12 volt en de fan van zalman ook op 12 volt kom ik op een temperatuur van maximaal 44 graden

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat kost zoiets (jajaa, in pricewatch staat zoiets ook, maar ik zit nouw te gotten :7 ).

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 28 november 2001 16:11 schreef wwillem het volgende:
Wat kost zoiets (jajaa, in pricewatch staat zoiets ook, maar ik zit nouw te gotten :7 ).
Mijn kit was 325 piek (voeding en 3 heatsinks, cpu, vg aen chipset)
Beste 325 piek die ik ooit heb uit gegeven, wat een rust nu :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hej, geweldig :) Dit topic had ik nog niet gezien!

Aangezien ik ook zo'n Zalman wil gaan kopen: passen die dingen zomaar? Van wat ik op foto's kan zien, zijn ze echt f*kking groot, ik heb een A-Open HX-08 met een Asus A7V266-E mobo en mijn drie geheugenbanken zijn alledrie in gebruik... Past daar nog wel zo'n ding tussen?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 17:22 schreef Jarno het volgende:
Hej, geweldig :) Dit topic had ik nog niet gezien!

Aangezien ik ook zo'n Zalman wil gaan kopen: passen die dingen zomaar? Van wat ik op foto's kan zien, zijn ze echt f*kking groot, ik heb een A-Open HX-08 met een Asus A7V266-E mobo en mijn drie geheugenbanken zijn alledrie in gebruik... Past daar nog wel zo'n ding tussen?
Ze zijn helemaal niet zo groot. Toen ik 'm voor het eerst in m'n handen hield viel het me eigenlijk ook tegen. Al die foto's die je op internet ziet zijn dan ook allemaal close-ups waardoor je echt de indruk krijgt dattie huge is. Ik heb 'm ff voor je opgemeten: hij is 6cm hoog en 11cm op z'n breedst. Wat breder dan een standaard Spire gevalletje dus.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zie webicon ;)
Hij is inderdaad niet echt groot ofzo, valt reuze mee.
Je kan wel wat problemen krijgen als je geheugen erg dicht op je socket zit, er zit bij mij ongeveer 5 mm tussen bovenkant van het geheugen en m'n heatsink (moet wel melden dat mijn geheugen iets hoger is dan normaal, zijn 512 mb reepjes)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Op woensdag 28 november 2001 15:55 schreef crashoverride het volgende:
Ik vind een minitower zwaar k*t....
Heb er zelf ook een.... Denk dat ik binnenkort een andere ga halen :)
Treur maar niet, je bent niet de enige die met 2 cdroms, 2 hd's en 4 insteekkaarten zit te klooien in een minitower :)

Verwijderd

Ik heb die al wat oudere aliminium zalman koeler , heerlijke stilte das echt het beste punt , de prestaties kan ik niet vergelijken met andere koelers , hij houd mijn 1 ghz tb op rond de 40 graden.

Verwijderd

Ik heb een Zalman 3100CU op een Duron 900@1000 zitten, hij is echt superstil, (in combinatie met isolatie van je kast onhoorbaar). Mijn temps zijn Idle 32 graden en Full Load 40.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 14:25
Heb nu net een weekje een 5005 met 60mm<80mm fanduct en een standaard enermax 8mm cooler. Lekker stil is dat. Nu de rest nog :) (voeding HD cooler issolatie etc.)

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ooh Zalmann B-)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~melcherts/SilverSurferII/DSC00009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~melcherts/SilverSurferII/DSC00016.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~melcherts/SilverSurferII/DSC00012.JPG

En ehh fluisterstil *D

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef D-FENCE het volgende:
Ooh Zalmann B-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En ehh fluisterstil *D
die zalman wel, maar die slotcooler plus die kleine fans voorin verneuken dat weer lekker....

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook, Maar die beugel is toch echt een foute constructie!! serieus nou heb ik wel mijn Hq45 kast een beetje gemod zodat de beugel er nu helemaal niet meer in kan.. Heb ik de fan gewoon met 2 ti-raps vast gezet precies boven mijn zalman aan de voeding! werkt perfekt!

Verder een leuke koeler hij word bij mijn zonder extra fan's op een vcore van 1,65=> 42 graden idle en met fan's 36 graden!
Met fan's, stressed=> +/- 39 graden hangt veel van mijn kamer temp. af!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is ook de oude beugel |:(
Kan je fan maar op 1 plek, en dan nog maar een 80mm fan ook.
Ik heb die nieuwe beugel, kan je fan aan beide kanten vast maken en draaien zodat je hem precies kan richten. En dan wel een 92mm fan en geen 80mm *D

Verwijderd

92mm fan's Rrroelen!!!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Wil iemand 92 mm Fingerguards ruilen tegen andere ( 8 of 6 cm )?

• Wimo.
  • Laatst online: 00:34

Wimo.

Shake and Bake!

Aargh.. wat een keuzes.. ik wil ook een vrij stil systeem wat tegelijk redelijk koelt. Nou zit ik serieus te twijfelen tussen een Koolance waterkoeling kast of dit setje.. geld is geen probleem :P

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 14:13 schreef Wimo. het volgende:
Aargh.. wat een keuzes.. ik wil ook een vrij stil systeem wat tegelijk redelijk koelt. Nou zit ik serieus te twijfelen tussen een Koolance waterkoeling kast of dit setje.. geld is geen probleem :P
Neem in godsnaam watercooling :9~ weet je hoeveel vetter dat is!! en je kunt nog een beetje fatsoenlijk oc'en ook

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 22 januari 2002 14:17 schreef twakker het volgende:

[..]

Neem in godsnaam watercooling :9~ weet je hoeveel vetter dat is!! en je kunt nog een beetje fatsoenlijk oc'en ook
Ja ok, maar is het het extra geld wel waard.. zo fantastisch komt dat ding niet uit de testen :'(

En ik ben sowieso niet zo happig op water.. zeker niet zonder garantie :P

Ik heb hier een pc van 6000+ met 4 schijven en alles erop en eraan, als die zooi kapot gaat ben ik HEEL lang bezig om het terug te verdienen

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hmm, die koolance kast is dus niet echt stil hoor :D
Die fans aan de bovenkant maken flink wat lawaai, en als je ze zachter zet koelt het niet lekker meer.

Ik durf te wedden dat mijn pc absoluut stiller is dan die koolance kast met dezelfde hardware erin.

Ik hoor (zonder muziek aan) alleen maar m'n harde schijven.

Verwijderd

Ik ga vandaag effe een fotosessie op tweakers plaatsen.
1x enermax UC-8FAB
1x zalman cps3100
1x just link cooler bay

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 22 januari 2002 14:23 schreef Sick_Nick het volgende:
Hmm, die koolance kast is dus niet echt stil hoor :D
Die fans aan de bovenkant maken flink wat lawaai, en als je ze zachter zet koelt het niet lekker meer.

Ik durf te wedden dat mijn pc absoluut stiller is dan die koolance kast met dezelfde hardware erin.

Ik hoor (zonder muziek aan) alleen maar m'n harde schijven.
Denk dat ik dan ook voor de zalman ga :) Echt overklokken doe ik toch niet dus..

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 22 januari 2002 14:25 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Ik ga vandaag effe een fotosessie op tweakers plaatsen.
1x enermax UC-8FAB
1x zalman cps3100
1x just link cooler bay
Hmmmm, tis dat ik nu geen plaatjes kan schieten anders zou ik het volgende posten:

1x Chieftec Dragon DX-01-BD
4x enermax UC-8FAB
1x Zalman CNPS3100+
1x Zalman ZM17-CU
1x Zalman ZM-NB32
1x Zalman ST300BLP
1x Zalman FB123
1x Potmeter baybus homemade (4 potmeter voor Enermax fans, 2 switches, 1 voor Zalman 92mm fan en 1 voor Zalman 80mm fan in voeding)

*D

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef D-FENCE het volgende:
Ooh Zalmann B-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En ehh fluisterstil *D
nice :9
Op dinsdag 22 januari 2002 14:29 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Hmmmm, tis dat ik nu geen plaatjes kan schieten anders zou ik het volgende posten:

1x Chieftec Dragon DX-01-BD
4x enermax UC-8FAB
1x Zalman CNPS3100+
1x Zalman ZM17-CU
1x Zalman ZM-NB32
1x Zalman ST300BLP
1x Zalman FB123
1x Potmeter baybus homemade (4 potmeter voor Enermax fans, 2 switches, 1 voor Zalman 92mm fan en 1 voor Zalman 80mm fan in voeding)

*D
van een zalman fan gesproken :)
is je pc nu nog goed te overklokken? heb gehoord dat ze daarin slechter zijn...

Verwijderd

kijk maar in mijn sig ik heb m'n xp van 1.33Ghz naar 1.66Ghz gebracht met maar een paar graden verschil in stressed temperatuur :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:24 schreef joostkeijzer het volgende:
kijk maar in mijn sig ik heb m'n xp van 1.33Ghz naar 1.66Ghz gebracht met maar een paar graden verschil in stressed temperatuur :)
Ja maar jij hebt wel een cnps 5005 cu das toch wel ff een andere cooler!!!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 20:11
De Zalman CNPS 6000 is er ook al! Met verstelbare fan-arm en een regelaar voor de snelheid (potmeterje in een plastic behuizing..) Ownz echt wel!

- hardware always changes.. -

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Als je eigenlijk alleen maar op stille koeling uit bent is er een andere oplossing die vaak over het hoof wordt gezien: de ALPHA PAL8045T met Papst 8412NGL. Ik heb hem zelf nu ook draaien en ik hoor m'n HD er bovenuit qua geluid (zelfs het spinnen! -7200rpm Maxtor 40GB)

Als het dan nog niet stil genoeg is draai je de Papst op 7v.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1