Toon posts:

Office instaleren via paralelle kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb oude dell laptop zonder pcmcia sloten en zonder USB. Ik wil hier office op hebben. Zou ik dat via de cd-rom speler van een andere pc kunnen installeren. De 2 pc`s zijn dan wel verbonden door een paralelle kabel, volgens mij de enige manier om een netwerkverbinding te maken. De vraag is lukt dit?Als je tips hebt zou ik die graag horen.

Alvast bedankt,

Joris

Verwijderd

Ja dat kan, maar volgens mij niet via een normale paralelle kabel. Maar via een zogenaamde 0-modem kabel (fl 9,-).

Sluit die aan op je Client en server. en start een eenvoudig dos programmatje (staat op win95 CD.) ben even de naam kwijt van dat programma maar ik dacht winsvr en winclient.

Deze programma's kun je het beste in de autoexec zetten en dan laten doorstarten. Als je dan in windows bent dan zie je direct de schijven van de andere pc's. En kan het feest beginnen.

Je moet wel een ZEE van tijd hebben, dit gaat echt traag. op diskette zetten envanuit daar installeren gaat bijna nog sneller.

Als ik de juiste naam heb van de programmatjes dan post ik het wel. Dit is een van de manieren er zjin er nog veel meer.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan dit inderdaad via een paralelle kabel doen, wel een interlinkkabel gebruiken. Daarna kun je met directe kabel verbinding of iets dergelijks de cd overpompen. Dit gaat dan sneller dan de cd sharen en dan installeren.

Verwijderd

ik heb zo'n kabel hier thuis
werkt prima hoor
maar ik gebruik hem niet meer, in de laptop zit nu een netwerkkaart

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan.
Op de pc met de cdromdrive fxsvr.exe draaien
en op de laptop in config.sys device=fxlink.exe
krijgt de laptop 3 extra drive letters erbij.
Naast A en C, nu ook D, E en F (zijn A,C en D van desktop).
Als je de software (fastlynx) wilt hebben hoor ik het wel.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB