interessante vraag :) laptop zonder CD en diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34796

Topicstarter
Hallo mede-tweakers!
Zoals vele van jullie ben ik afgelopen weekend ook naar de hccdagen in utrecht geweest. Daar heb ik het volgende op kunnen doen:

Ik heb een (oude) notebook van m'n vader's werk. Hier zit echter WinNT op met allemaal netwerk dingen ofzo wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. Ik wil nu de harddisk formatteren en er gewoon win98se op zetten. MAAR het o-zo-mooie-en-vooral-super-kleine-notebook heeb en geen floppydrive en geen cdrom-drive!! Nu kreeg ik bij de hcc-hulp de volgende oplossingen:

1. floppydrive en cdrom-drive kopen (1000,-)
2. floppydrive en seriele kabel kopen (300,-)
3. Harddisk overzetten naar grote laptop en daar formatteren en dan win98 cd erop zetten (0,-!)

Nu wil ik dus het liefst ff optie 3 proberen. Ik heb nu na veel moeite eindelijk de harddisk eruit gekregen. Het was alleen dan maar de vraag of het een standaard-hd is die ook zo in een andere laptop kan. Nu kan ik dit zelf niet zo snel zien, dus misschien dat jullie even willen helpen :) De notebook is een Fujitsu Lifebook b-142 en de schrijf die ik eruit heb gehaald is ook van Fujitsu Model MHF2043AT..

Is het volgens jullie nu mogelijk om deze hd in de laptop van een vriend te stoppen om dan eerst de hd te formatteren, dan de inhoud van de win98 cd op de schrijf te zetten om dan de installatie in m'n eigen notebook uit te kunnen voeren??

Echt alvast onwijs bedankt allemaal voor de moeite!!

[edit]
de afmeetingen zijn ongeveer 7x10 cm en voor meer info zie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Lifebook/BSeries/B142.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan een laptop HD ook in je Eigen systeem gooien middels een Verloopstukje...naar mijn zeggen zijn ze niet duur maar wel handig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja?? kan dat ook?? want ik hoorde daar dat die hd's niet IDE zijn ofzo?? maar daar is dus een verloopstukje voor?? dat zou ook wel best zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
wel ide (enigsinds aangepast)
en er zijn 2,5" --> 3,5" converters

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
dan hang je gewoon die harddisk van de laptop in een andere computer, formatteert hem, zet de win98 dir van cd over naar harddisk, maakt die harddisk bootable, en maak een autoexec.bat die wijst naar setup.exe ofzo, dan heb je geen cdspeler of floppydrive nodig lijkt me zo. En na de installatie boot je met F8, kiest voor msdos safe mode en edit ff autoexec.bat!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26442

wat is het voor een type? Ik heb voor compaq nog wel wat liggen.

Edit: sowwy, ik lees niet goed. |:( on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Lekker bijdehand ben je!
Welke e***l koopt er nou een notebook zonder floppy en CD-RO?
Wat moet je in g**snaam met die zooi!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Op woensdag 28 november 2001 15:24 schreef pinolief het volgende:
Lekker bijdehand ben je!
Welke e***l koopt er nou een notebook zonder floppy en CD-RO?
Wat moet je in g**snaam met die zooi!!!!
LEZEN. Waar staat dat die gekocht is??? Hij heeft hem gekregen van zijn vader's werk...

...

Manier van 0siris lijkt me de beste: winCD compleet op de HDD zetten via een ander computer en dan teruzetten en daarna installeren via dosmode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 09:19

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op woensdag 28 november 2001 15:24 schreef pinolief een verkapte flame
Pinolief: als je verder nix toe te voegen hebt, reply dan ajb niet. Hier heeft echt helemaal niemand iets aan.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Volgens mij is gewoon beste oplossing harddisk in eigen systeem hangen d.m.v. verloop stukje (15,-) formatteren (of beter emt fdisk ff partitie-tabel weggooien en ff nieuwe maken). op de harddisk directory's maken:

md windows
cd windows
md options
cd options
md cabs
cd cabs
copy (cd-rom)\win98

harddisk bootable maken in andere systeem hangen een de setup runnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36053

zijn al die harddisks t zelfde of zit daar weer verschil tuusen ik zoek namelijk ook nog zo'n verloopje omdat ik nergens drivers voor me externe cd-rom drive kan vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je kan ook een laplink-kabeltje gebruiken (=printerkabel maar dan met alle aders doorverbonden voor bidirectionele parallelle communicatie) en een image van een Windows-install met Ghost op die HDD zetten. Die is dan wel verziekt (die install) omdattie allerlei andere hardware vindt, maar dan ben je al een stuk verder.

Kabeltje kost FL 20,= bij Dixons.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ga maar ff kijken bij www.abgcomputers.nl

Zo'n converter kost 25 piek geloof ik. Heb er zelf laatst 4 stuks besteld en die hebben inmiddels hun nut al bewezen...

bijdeweg,

je zegt dat er allemaal netwerk dingen op staan. Dan zal er ook wel een NIC in/aa/bij zitten. Verbaast me dat dat op de HCC niet als mogelijke oplossing is gegeven....

overigens,

bij die abgcomputers, hebben ze ook een hoop 2e hands spul, zou best handig zijn om daar eens te kijken voor een cd/floppy... Lijkt mij namelijk tamelijk onhandig, een laptop zonder mogelijkheden van input.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23992

Op woensdag 28 november 2001 14:48 schreef WebMasterMike het volgende:
[...] Hier zit echter WinNT op met allemaal netwerk dingen ofzo [...]
Waarom pomp je de inhoud van de Win98SE CD niet via een netwerkje naar de HD. Gebruik/leen een netwerkkaartje (seriele kabel is wel erg langzaam, hoor). Daarna vanaf HD installeren. Anders is de HD overzetten inderdaad de beste en snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 13:28
Op woensdag 28 november 2001 15:38 schreef Cue het volgende:
Volgens mij is gewoon beste oplossing harddisk in eigen systeem hangen d.m.v. verloop stukje (15,-) formatteren (of beter emt fdisk ff partitie-tabel weggooien en ff nieuwe maken). op de harddisk directory's maken:

md windows
cd windows
md options
cd options
md cabs
cd cabs
copy (cd-rom)\win98

harddisk bootable maken in andere systeem hangen een de setup runnen. :9
waarom moeilijk doen?

md winsetup
cd winsetup
copy [cdrom]\win98

DUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08
Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

waarom moeilijk doen?

md winsetup
cd winsetup
copy [cdrom]\win98

DUH
omdat windows de files (als win is geinstaleerd) zoekt in de map c:\windows\cabs niet dat jou manier niet werkt ofzo maar die andere is toch iets meer hoe bill het heeft bedacht :)
En ik las iemand over een laplink kabel... Dat gebruik ik ook maar dan heb je wel een hd nodig die boot :) of een floppy drive om je opstart diskette in te proppen... ik denk dat je de setup wel op je laptop moet runnen maar dan moet je duz wel eerst dat verloopkabeltje hebben :S en waar je die van dan haalt :?

Topicstarter
Ok, onwijs bedankt allemaal!
Jullie zijn echt koel!! (8>

Maar ik ga dus in eerste instantie gewoon proberen deze hd in de laptop van een vriend te proppen. Als dat niet lukt zal ik eens voor zo'n convertertje kijken :)

Alleen nu wil ik nog wel een iets gedetaileerder (?) stappenplan als die van 0siris als het kan *D
Je moet weten dat ik hier eigenlijk geen ervaring mee heb en over het algemeen al geen onwijze hard-ware freak ben duzz :)

• Koelkasten
  • Laatst online: 22-05 21:17

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ben wel beetje laat maar al eens gedacht aan een ZIP drive op paralelle poort dat is 100 MB of 250 MB maar met die 100 MB kan precies die windows98 cab filles er op alsof het er voor gemaakt is ;)

slooooom maar werkt wel prima

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 28 november 2001 17:42 schreef MasterM het volgende:
omdat windows de files (als win is geinstaleerd) zoekt in de map c:\windows\cabs niet dat jou manier niet werkt ofzo maar die andere is toch iets meer hoe bill het heeft bedacht :)
Je kan ook met regedit de key aanpassen voor het InstallPath. Dan verwijs je 'm default naar \win98..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24609

Ik wil graag een optie 4 toevoegen:

PCMCIA netwerkkaartje, crosscable, msdos bootdisk met netwerk ondersteuning?

Dan kan je gewoon je hd formatteren, cdtje in je eigen systeem copyeren die hap, hd bootable maken, vanaf hd installeren....

Goed idee????

suc6

edit/
mike had even iets over het hoofd gezien: missende floppydrive.... eueueu dhcp server met network boot? maybe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op woensdag 28 november 2001 15:49 schreef Vilenin het volgende:
Je kan ook een laplink-kabeltje gebruiken (=printerkabel maar dan met alle aders doorverbonden voor bidirectionele parallelle communicatie) en een image van een Windows-install met Ghost op die HDD zetten. Die is dan wel verziekt (die install) omdattie allerlei andere hardware vindt, maar dan ben je al een stuk verder.

Kabeltje kost FL 20,= bij Dixons.

Succes!
Hoe laad jij die drivers zonder een cd-rom of floppy drive?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op vrijdag 30 november 2001 22:21 schreef mverbo het volgende:
Ik wil graag een optie 4 toevoegen:

PCMCIA netwerkkaartje, crosscable, msdos bootdisk met netwerk ondersteuning?

Dan kan je gewoon je hd formatteren, cdtje in je eigen systeem copyeren die hap, hd bootable maken, vanaf hd installeren....

Goed idee????

suc6

edit/
mike had even iets over het hoofd gezien: missende floppydrive.... eueueu dhcp server met network boot? maybe? :?
pcmcia met bootrom?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon hd's overhangen, meuk copy'en, hd terug plaatsen, installen. Klaar (na wat paar minuten :P )

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Precies, ik neem aan dat er nu NT op staat, en als dat NTFS of FAT16 is wil je toch FAT32 met win98SE gebruiken, niet?
Dan moet je 'm toch FDISK'en...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 02-06 23:19
Linux kun je keurig via ethernet installeren (8>

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25788

(Afdwalend maar goed bedoelend:) Volgens mij werkt het aanmaken van de dir c:\windows\options\cabs niet (zoals hierboven gemeld wordt. Twee dingen: 1. Windows kan zichzelf vanaf min of meer elke map op elke partitie van elke HDD installeren en zal naderhand in bijna alle gevallen naar die map blijven vragen. Standaard om options\cabs vragen is niet helemaal waar. Sommige updates en toevoegingen worden in die map geknikkerd inderdaad.
2. Van te voren de map C:\Windows\whateverbladiebla aanmaken is volgens mij niet handig, omdat de setup van windwos dan constateert aan het begin van de installatie dat de map Windows al bestaat, en zodoende niet gebruikt kan worden. Dan kom je op een zelfverzonnen map als win98 of windows2 (wat ook gewoon werkt, maar wat het hele handige voormaken van een cabsdirectory ontwricht omdat die dan weer niet in de feitelijk gebruikte windowsdirectory hangt). De door Windows gebruikte map daarvor zou dan weer C:\win98\options\cabs worden.

Ik maak altijd op een tweede partitie een map Windows (d:\Windows\Setup) aan. Die kan gewoon blijven bestaan en de gebruiker (ik doe dit dan voor anderen die van bepaalde mappen moeten afblijven) zal het mapje niet 'durven'aanraken omdat het Windows heet.

Maar goed, terug naar het eigenlijke verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 13:08
Op vrijdag 30 november 2001 23:06 schreef Anomie het volgende:
(Afdwalend maar goed bedoelend:) Volgens mij werkt het aanmaken van de dir c:\windows\options\cabs niet (zoals hierboven gemeld wordt. Twee dingen: 1. Windows kan zichzelf vanaf min of meer elke map op elke partitie van elke HDD installeren en zal naderhand in bijna alle gevallen naar die map blijven vragen. Standaard om options\cabs vragen is niet helemaal waar. Sommige updates en toevoegingen worden in die map geknikkerd inderdaad.
2. Van te voren de map C:\Windows\whateverbladiebla aanmaken is volgens mij niet handig, omdat de setup van windwos dan constateert aan het begin van de installatie dat de map Windows al bestaat, en zodoende niet gebruikt kan worden. Dan kom je op een zelfverzonnen map als win98 of windows2 (wat ook gewoon werkt, maar wat het hele handige voormaken van een cabsdirectory ontwricht omdat die dan weer niet in de feitelijk gebruikte windowsdirectory hangt). De door Windows gebruikte map daarvor zou dan weer C:\win98\options\cabs worden.

Ik maak altijd op een tweede partitie een map Windows (d:\Windows\Setup) aan. Die kan gewoon blijven bestaan en de gebruiker (ik doe dit dan voor anderen die van bepaalde mappen moeten afblijven) zal het mapje niet 'durven'aanraken omdat het Windows heet.

Maar goed, terug naar het eigenlijke verhaal...
ok als jij het wilt... kan het ook, nooit gezegt dat het niet kon ofzo maarja. Ik dacht ook dat het niet uitmaakte maar ik heb dat kopier normaal alles gewoon naar c:\winXX\ en daar staan dan mij cabs in en dan na een paar keer zoeken vraagt maakt ie van dat c:\windows\cabs\ en moet ik dus eerst de map aangeven (ow wat een werk >:) )
maar ik dacht ook altijd dat je pcmcia niet kon 'booten' vanuit dos??? of kan dat wel??? Zo ja: hoe!!! dat wil ik ook!!! lijkt me echt handig... niet meer met die verotte laplink kabel :r kutten ow wat een verlossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 30 november 2001 22:31 schreef RaZ het volgende:
Gewoon hd's overhangen, meuk copy'en, hd terug plaatsen, installen. Klaar (na wat paar minuten :P )
En daarop zei ik:
Precies, nu er NT op staat, en als dat NTFS of FAT16 is wil je toch FAT32 met win98SE gebruiken, niet?
Dan moet je 'm toch FDISK'en...
Ffies formatteren en sys c: doen, daarna win98 dir kopieren naar bijv. een D: part. en weer terug hangen en installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kostom :

HD in een andere systeem (andere notebook of met een converter in een normale pc)

fdisk draaien, de niet dos-partitie wegmikken, primairy dos partitie aanmaken, rebooten, formatten.
maak een install folder: bv: c:\win98se
copy alles van [cd-rom]:\win98 naar de nieuwe dir
hd sys'en: sys c:

hd in de notebook terug hangen.. booten
cd\win98se
setup

(Neem nu de tijd :P)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 01:56 schreef RaZ het volgende:
Kostom :

HD in een andere systeem (andere notebook of met een converter in een normale pc)

fdisk draaien, de niet dos-partitie wegmikken, primairy dos partitie aanmaken, rebooten, formatten.
maak een install folder: bv: c:\win98se
copy alles van [cd-rom]:\win98 naar de nieuwe dir
hd sys'en: sys c:

hd in de notebook terug hangen.. booten
cd\win98se
setup

(Neem nu de tijd :P)
TnX! Ik ga het nu zo stax proberen :) Hopen dat het lukt!!!
En anders horen jullie het wel weer ;)

Onwijs bedankt iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok vet, ik ben net bij de pcdiscount geweest en heb ff een kabeltje gekocht voor m'n laptop-hdd naar en normale ide aansluiting.
Waar ga ik die nu hangen?? Ik heb 2 ide aansluitingen met op de ene een cdrom en cdrw en op de andere een hdd.
Kan ik dan gewoon die hdd ipv de cd/cdrw drives hangen, of moet ik die ipv de eigenlijke hdd hangen.
Die kabel heeft niet zo'n tussenaansluiting, dus hij kan niet samen met een ander aangesloten worden..

Helpen jullie mij ff ;)

TnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ik heb nu op de primary master de eigenlijke hd, op de slave de cdromdrive en op de secundary master de laptop hd. En ja, het werkt!!

Dus nu:
Partitioneren (?)
Formatteren
Win cd kopieren
HD sys'en (?)
HD terug in laptop
Booten en installeren (?)

Je ziet dat ik nog wat vraagtekens heb :)
Ten eerste: partitioneren. Waarom? Welke indeling op een 6gb drive?
ten tweede: Hd sys'en. Wtf is dat?? wat kan ik daarmee, hoe werkt het en waar is het goed voor??
En ten slotte: Booten en installeren. Hoe kan ik de setup uit de gekopierde wincd-map starten??

Zou ik heel graag ff uitgelegd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11
Op maandag 03 december 2001 14:15 schreef WebMasterMike het volgende:
Dus nu:
Partitioneren (?)
Formatteren
Win cd kopieren
HD sys'en (?)
HD terug in laptop
Booten en installeren (?)
Partitioneren:
Winnt heeft als filesystem FAT16 of NTFS... Fat16 kan maar tot 2 GB per partitie en NTFS kan door win98 niet gebruikt worden.
Je moet dus met fdisk partitioneren. De indeling moet je zelf weten, 6 GB in 1 partitie is goed... Meerdere is beter, omdat je dan je data niet op C: hebt, en dus makkelijker windows opnieuw kunt installeren. Vergeet niet je C: actief te maken! (optie 2 in fdisk)

Formatteren:
Moet altijd na het partitioneren (okee okee, met FDISK dan..)

Win cd copieren:
Dit omdat je in je laptop geen cdrom hebt, en je dan ook niet steeds die cd nodig hebt...
Met een partitie kan het gewoon in c:\windows\cabs (tijdens de setup kun je gewoon aangeven in welke dir windows moet, en kun je de '.000' gewoon weghalen (zie je dan wel))

HD sys'en
Dit doe je met
code:
1
SYS C: [i]laptophd[/i]:

Hierdoor wordt je harde schijf bootable, wat wel makkelijk is >:) autoexec.bat ofzo hoeft niet, gewoon na het booten 'cd \windows\cabs' en dan 'setup'

HD terug
Drie maal raden *D

Installeren
De setup van windows draaien om deze te installeren. Kan niet mis zo'n beetje.. FF wat van de moeilijkere dingen: Ja, je wilt waarchijnlijk wel PCMCIA gebruiken, en NEE, je instalatiemedium is NIET via PCMCIA aangesloten... Klaar :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik zal ff vertellen wat er allemaal is gebeurd:

Ik had dus op de bears een 2.5" > 3.5" converter gekocht. Dus ik die schrijf aangesloten en ja dat werkte! Ik blij :) Dus toen ging ik met fdisk (wat ik nog nooit eerder had gedaan) die schrijf partitioneren en ja, ook dat lukte! Toen bijde patities geformatteerd, de wincd erop gezet en toen ff de C: sys-en. Gelukt allemaal.
Maar toen ik de schrijf in de laptop deed werd de 2e partitie niet herkand waar ik die cd op had gezet!
Dus toen de schrijf weer terug in m'n grote systeem en weer fdisken en formatteren ed. Maar toen zat ik dus perongeluk op de verkeerde schrijf te werken!! Dus toen was alles weg en heb ik nu alles weer opnieuw moeten installeren enzo en al m'n (belangrijke) bestandjes weg!!
Maargoed, nu heb ik het grootste deel weer aan de praat en ga ik strax nog maar weer ff voorzichtig proberen of ik die andere hd nog in orde kan krijgen om dan hopelijk uiteindelijk die notebook eens aan de praat te krijgen!!

Amen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
Op donderdag 29 november 2001 22:38 schreef Koelkasten het volgende:
ben wel beetje laat maar al eens gedacht aan een ZIP drive op paralelle poort dat is 100 MB of 250 MB maar met die 100 MB kan precies die windows98 cab filles er op alsof het er voor gemaakt is ;)

slooooom maar werkt wel prima
da's inderdaad 'n goede manier, zo heb ik het ook gedaan ooit 's. :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Optie 5: Een 0-modem kabel & laplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34031

Speciaal over IDE converters :)

[topic=340762/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey mensen, ik krijg nu op geen mogelijkheid die HD meer bootable!! de C: staat op active en ik heb sys C: gedaan, maar als ik vanaf die schijf boot doet ie nix!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

HIJ DOET 'T!!

Onwijs bedankt jullie allemaal!!
Pagina: 1