Ok, ik ben dus bezig om ingevoerde gegevens op te slaan. Bij de foutmelding laat hij wel zien dat hij de waardes meeneemt en ook goed, maar om de één of andere reden krijg ik dus een MySQL error:
MySQL error: 1062 (Duplicate "0" for key 2)
Session halted.
Ik wil dat als iemand zich inschrijft die geen lidnummer heeft automatisch een opvolgend lidnummer krijgt toegewezen, hierbij hoort de volgende code:
Kan iemand mij vertellen wat die foutmelding precies inhoud, want daar snap ik de ballen van.....
MySQL error: 1062 (Duplicate "0" for key 2)
Session halted.
Ik wil dat als iemand zich inschrijft die geen lidnummer heeft automatisch een opvolgend lidnummer krijgt toegewezen, hierbij hoort de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <? /* Als zich geen errors voordoen, dan moeten de gegevens opgeslagen worden en moet de volgende pagina getoond worden op het schem */ If ($error != 1) { /* Hier worden de gegevens die de klant heeft ingevuld opgeslagen in de database */ $dbcon->query("INSERT INTO sn_Lid_1(CodeGeslacht, Roepnaam, Achternaam, Adres, Postcode, Woonplaats, CodeLand, GeboorteDatum, TelefoonThuis, TelefoonMobiel, EmailThuis, HomepageThuis) VALUES (\"$CodeGeslacht\", \"$Roepnaam\", \"$Achternaam\", \"$Adres\", \"$Postcode\", \"$Woonplaats\", \"$CodeLand\", \"$GeboorteDatum\", \"$TelefoonThuis\", \"$TelefoonMobiel\", \"$EmailThuis2\", \"$HomepageThuis\")"); header("Location: aanmelden_stap2.php"); } /* Hier wordt een uniek nummer gegenereerd voor niet-leden dmv van de functie "nextid" */ If ($CodeLid == FALSE) { $CodeLid = $dbcon->nextid("CodeLid"); $dbcon->query("INSERT INTO sn_Lid_1(CodeLid) VALUES ($CodeLid) WHERE Roepnaam=\"$Roepnaam\""); } ?> |
Kan iemand mij vertellen wat die foutmelding precies inhoud, want daar snap ik de ballen van.....