Toon posts:

bios opstart bij tusl2-c???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello PC luitjes
Ik heb op de HCC een mobo gekocht een tusl2-c met een celeron 1200 MHz 256 cache.
Hij werkt super alleen als ik mijn pc afsluit en ik start hem weer op gaat hij automatisch naar de bios en geeft hij aan dat de freqency van mijn bios niet goed is.
Heb het volgende geprobeerd:
freq op manual en toen alles op 100/100/33 gezet.
alles wat ik hoger zet geeft of een error of hij start windows niet meer op.

alle pci kaarten verwijderd maar heeft geen effect.
heb 2 geheugen modules die ook verwisseld en ook per 1 erin gedaan dan per 2 en ook van sloten verwisseld. (beide 128 MB 133)

heb een voodoo II en een viperkaart V5.50 maar na verwijdering geen effect.

please help

heb bios al geflashed ja is was al 1010 maar toch nog maar een keer gedaan. bedankt voor de tip

Verwijderd

hoi en welkom...
bios update geprobeert??? er waren nogal watproblemen met deze combo

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Al de nieuwste bios versie (1010) geflashed?

Verwijderd

Doet mijn CUSL2 ook al ik em uitzet tijdens de POST...

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 14:35 schreef darkmistress het volgende:
Hello PC luitjes
Ik heb op de HCC een mobo gekocht een tusl2-c met een celeron 1200 MHz 256 cache.
Hij werkt super alleen als ik mijn pc afsluit en ik start hem weer op gaat hij automatisch naar de bios en geeft hij aan dat de freqency van mijn bios niet goed is.
Heb het volgende geprobeerd:
freq op manual en toen alles op 100/100/33 gezet.
alles wat ik hoger zet geeft of een error of hij start windows niet meer op.

alle pci kaarten verwijderd maar heeft geen effect.
heb 2 geheugen modules die ook verwisseld en ook per 1 erin gedaan dan per 2 en ook van sloten verwisseld. (beide 128 MB 133)

heb een voodoo II en een viperkaart V5.50 maar na verwijdering geen effect.

please help

heb bios al geflashed ja is was al 1010 maar toch nog maar een keer gedaan. bedankt voor de tip
ff een ander vraagje kun jij het voltage wel instellen van dat mobo met bios versie 1010? en past het mobo dat ook toe? of blijft hij gewoon op 1,49 volt lopen?, dat probleemheb ik zelf met dat Asus Mobo
zie ook [topic=332001/1/25]

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Ik heb het nog even opgezocht, maar het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een brak moederbord. In deze thread op het Anandtech forum had iemand ook hetzelfde probleem als jou en heeft zijn moedrbord ingeruild voor een nieuwe:
...I periodically get the "During the last boot-up, your system hung for an improper CPU Internal frequency setting..." BIOS message at startup.

[..]

As far as the BIOS error when restarting is concerned, it was a motherboard problem, and the mobo was subsequently replaced by the vendor.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik had dat probleem met een CUSL2-C. Ik heb het bord toen omgeruild voor een nieuwe, en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.

Het probleem staat ook wel bekend als het 'cold boot problem', en het is onduidelijk wat nou precies de oorzaak is. Het komt bij lang niet iedereen voor.

Als ik jou was zou ik dus het bord omruilen voor een andere TUSL2-C. Afgezien van het probleem is het namelijk een prima plankje :)
Pagina: 1