pagina met 2 frames, frame1 moet frame2 uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35
Ik had hier laatst in een iets andere opzet min of meer met hetzelfde waarbij ik hier een vraag stelde, ben er toen niet uitgekomen. Ondertussen dus verder lopen zoeken en nu kom ik wat vervelende antwoorden tegen.

Wat is het probleem:
Ik heb een pagina bestaande uit 2 frames. frame 1 moet op een gegeven moment frame 2 uitlezen en deze verwerken (iets met dhtml). Maar nu lees ik ergens (als ik het goed lees) dat het een security issue zou zijn dat frame1 niet de inhoud van frame2 mag inzien????

Beide frames komen overigens wel van dezelfde server, misschien had die security issue te maken met een pagina van 2 frames die beiden van verschillende servers worden ingeladen.

Iemand die me kan vertellen hoe ik in frame 1 dus de inhoud zou kunnen inlezen van frame 2???

toevoeging: Het zal dus min of meer moeten gebeuren met innerHTML ofzo (is trouwens XML wat ik moet verwerken, gaat dat wel goed met innerHTML???). Lastig om een goed voorbeeld te vinden op i-net of goede uitleg. Af en toe zie je iemand met dezelfde vraag maar niet echt oplossing erbij. :'(

3kwp pvoutput

• morpheus
niemand suggesties???

ben zelf ondertussen natuurlijk nog verder aan het zoeken en vond createTextRange

hiermee zou ik met de volgende code bijvoorbeeld de html van een huidige pagina kunnen laten zien in een alert:
code:
1
2
var range = document.body.createTextRange();
alert(range.htmlText);

wellicht hoeft het maar iets anders opdat ik de html (eigenlijk XML nog steeds, weet nog steeds niet of dat problemen gaat opleveren) kan uitlezen van het andere frame.

ik ben geen javascript expert ;) dus be gentle :P

3kwp pvoutput

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, tis ook al laat, maar kan het niet gewoon via de parent?

Waarschijnlijk ben ik naief en denk ik te makkelijk...

• morpheus
helaas is javascript voor mij op dit moment redelijk onbekend nog.

wat je denk ik bedoelt is dat de parent die de 2 frames regelt, frame 2 uitleest en vervolgens een functie start in frame 1 met wellicht als argument enkele gegevens die je eruit haalt.

Nu nog uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg

3kwp pvoutput

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Volgens mij moet je ff verder experimenteren met de code die je hierboven gaf.

Dit zou volgens mij de code moeten geven van het tweede frame (aangeroepen vanuit het eerste frame):
code:
1
2
var range = parent.frame2.document.body.createTextRange();
alert(range.htmlText);

Voor frame2 moet je dan de naam van het tweede frame invullen.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• morpheus
Op donderdag 29 november 2001 09:50 schreef JoeKurr het volgende:
Volgens mij moet je ff verder experimenteren met de code die je hierboven gaf.

Dit zou volgens mij de code moeten geven van het tweede frame (aangeroepen vanuit het eerste frame):
code:
1
2
var range = parent.frame2.document.body.createTextRange();
alert(range.htmlText);

Voor frame2 moet je dan de naam van het tweede frame invullen.
met test html heb ik het nu inderdaad wel werkend. Echter..... moet het uiteindelijk een XML file zijn die die inleest :'( en dat gaat niet direct goed. Zijn er functies die de harde code kunnen pakken inplaats dat ze zelf eerst de pagina willen parsen ofzo??

3kwp pvoutput

• morpheus
niemand met een tip om XML uit te lezen uit ander frame??? html lijkt zo simpel.... is javascript nu niet iets uitgebreider???

3kwp pvoutput

Verwijderd

Kan beter met PHP volgens mij.

Als het je dan puur om de html code gaat.

• morpheus
Op donderdag 29 november 2001 15:38 schreef Tizzwat het volgende:
Kan beter met PHP volgens mij.

Als het je dan puur om de html code gaat.
het vervelende is dat het min of meer een toevoeging is aan een systeem. Deze werkt met servlets/jsp in de voorgrond, achterliggend met ejb's en dergelijke. Deze perst een XML naarbuiten. Uit deze XML kan informatie getrokken worden welke dan weer naar een andere server gestuurd moet worden.

Aangezien voorkeur gaat om beide server systemen niets met elkaar te maken te laten hebben moet die ene client het gaan doen. Dus moet ik op de een of andere manier uit de XML die ik terug krijg gegevens halen. Lijkt mij dus in eerste instantie het beste te doen met frames waarbij ene frame andere uitleest. Echter...... ik zou dus niet weten hoe :'(

3kwp pvoutput

Pagina: 1