Oplaadbare 1,5V Penlites

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik ben al aan het searchen geweest en kom wel een topic tegen over 1.5V oplaadbare batterijen, maar dat topic dwaalt nogal af.

Ik ben dus op zoek naar 1.5V oplaadbare penlites. Ik kan ze alleen nergens vinden :?

Ben de stad al door geweest, maar niemand die die dingen verkoopt, tevens bij conrad kan ik ze niet vinden. :(

Ik heb namelijk een Logitech Optical Desktop en die muis lust nogal batterijen(klein maandje), maar wat ik er van begrepen heb moeten het persee 1.5V batterijen zijn, en de normale oplaadbare zijn 1.2V.

Iemand een idee waar ik die kan krijgen, of misschien een idee om me muis wat minder batterijen te laten verslinden?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij bestaan die niet.

ik heb ook een optical desktop cordless van logitech en gebruik gewoon 1.2 1600mAh penlites en dat werkt goed.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Zulke batterijen bestaan niet, oplaadbare batterijen zijn altijd 1,2 V.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:23 schreef cosmoOo het volgende:
volens mij bestaan die niet.

ik heb ook een optical desktop cordless van logitech en gebruik gewoon 1.2 1600mAh penlites en dat werkt goed.
Ook in de muis?
En hoe lang doe jij met je muis batterijen met die oplaadbare dan?

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:24 schreef Japie_17 het volgende:
Zulke batterijen bestaan niet, oplaadbare batterijen zijn altijd 1,2 V.
Volgens mij bestaan ze wel, alleen zijn het dan van die speciale dingen die je ook emt een andere lader moet opladen. Zelfde techniek als in een wat betere mobiele telefoon, die LI ion ofzo :?

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja tot nu toe eigenlijk alleen in de muis. mijn keyboard werkt nog altijd met de bijgeleverde batterijen. (maandje of 4)

muis gaat zo'n maand mee met batterijen. en ik muis toch wel 8 uur per dag.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:27 schreef cosmoOo het volgende:
ja tot nu toe eigenlijk alleen in de muis. mijn keyboard werkt nog altijd met de bijgeleverde batterijen. (maandje of 4)

muis gaat zo'n maand mee met batterijen. en ik muis toch wel 8 uur per dag.
hmm, moet ik dat maar es proberen dan. Alleen ben ik bang dat ik er iets minder lang mee doe. De gewone beginnen nu al te zeuren dat het niveau laag is en ik heb dat ding pas 3 weken :{

• KillerB
verkeerde knopje |:(

Verwijderd

bestaat wel..... ze zitten ook in oude swings geloof ik ..... als je daar je battery pack uit haalt zitten er 3 in

maar die in je muis zijn volgens mij 1tje kleiner dan penlites

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:30 schreef kappiesjon het volgende:
bestaat wel..... ze zitten ook in oude swings geloof ik ..... als je daar je battery pack uit haalt zitten er 3 in

maar die in je muis zijn volgens mij 1tje kleiner dan penlites
Nee, zijn wel penlites AA
In me oude cordless(met balletje) zaten er AAA batterijen in.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 28 november 2001 14:26 schreef kennym het volgende:
Zelfde techniek als in een wat betere mobiele telefoon, die LI ion ofzo :?
Die zijn ook 1.2 volt. Net als de NiMh cellen en de NiCad.

Lood/zuur is 2 volt. Je kan de spanning niet vrij kiezen. Die is afhankelijk van de metalen die gebruikt worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

ok :) ik had die oude vroeger :) en weet hoe irri die batterijen zijn!!!!!!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik denk dat als je ze al kunt vinden het een prijzige zaak gaat worden.... kun je beter een knaagdier met touwtje nemen lijkt me

iRacing Profiel

Verwijderd

maakt toch niet uit als ze dan na 2 weken op zijn, laad je ze even 1 keer een nacht op en hij doet het weer! Ik snap het probleem er niet van! Je moet NiMh batterijen van GP kopen, bij de meeste zaken wel te koop, zijn redelijk duur maar wel de beste!

• lnx
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06-2025

lnx

...

Deze batterijen bestaan wel degelijk,
het zijn de Rechargeable Alkaline batterijen.
je hebt hier dus een speciale lader voor nodig.
de batterijen zijn van het merk RAYOVAC.

ze zijn te koop bij het alombekende bedrijf "CONRAD"
en dit zou een directe link moeten zijn hoop ik:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201062021006954574&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=159677&TK_PAR[MEDIUM]=

paar plaatjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/618/G1/618829G1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/618/GX/618853G2.JPG

ohja de penlites zijn 1900mAh!!! en das dus erg relaxed voor oplaadbare batterijen..
nadeeltje is dat je ze maar +/- 25 - 100 keer op kan laden..

neh mijn computers zijn niet goed genoeg om hier te noemen :)

Verwijderd

Dat is wel een erg groot nadeel als je de muis eens in de 2 weken moet opladen!

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:42 schreef lnx het volgende:
Deze batterijen bestaan wel degelijk,
het zijn de Rechargeable Alkaline batterijen.
je hebt hier dus een speciale lader voor nodig.
de batterijen zijn van het merk RAYOVAC.

ze zijn te koop bij het alombekende bedrijf "CONRAD"
en dit zou een directe link moeten zijn hoop ik:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201062021006954574&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=159677&TK_PAR[MEDIUM]=

paar plaatjes ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

ohja de penlites zijn 1900mAh!!! en das dus erg relaxed voor oplaadbare batterijen..
Thanx voor de info. Alleen ik hou het dan toch maar op die 1.2V als dat een beetje werkt. Ben ze nu ff aan het opladen ;)

Wordt wel erg duur zo als er ook nog es een speciale lader aan te pas komt.

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:42 schreef zorba het volgende:
maakt toch niet uit als ze dan na 2 weken op zijn, laad je ze even 1 keer een nacht op en hij doet het weer! Ik snap het probleem er niet van! Je moet NiMh batterijen van GP kopen, bij de meeste zaken wel te koop, zijn redelijk duur maar wel de beste!
Op woensdag 28 november 2001 14:46 schreef zorba het volgende:
Dat is wel een erg groot nadeel als je de muis eens in de 2 weken moet opladen!
:? :?

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Ik deet altijd gewone batterijen in m'n oplader...

Geen duracell, die knalden uitelkaar... of werden dikker...en heel warm :7

Maar ik had van die goedkope wittekat batterijen die kon je een keer of 10 opladen in m'n normale nicad lader!!!

Die hadden dan wel 1,5 volt >:)

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

ik bedoel dus van die batterijen die je maar 25 tot 100 keer kan opladen! dan is het een nadeel als je het zo vaak moet opladen, kan je ze snel weggooien!

• KillerB
Op woensdag 28 november 2001 14:48 schreef KNOETJE het volgende:
Ik deet altijd gewone batterijen in m'n oplader...

Geen duracell, die knalden uitelkaar... of werden dikker...en heel warm :7

Maar ik had van die goedkope wittekat batterijen die kon je een keer of 10 opladen in m'n normale nicad lader!!!

Die hadden dan wel 1,5 volt >:)
KLOPT! heb ik vroeger ook gedaan met witkat batterijen >:)
Op woensdag 28 november 2001 14:48 schreef zorba het volgende:
ik bedoel dus van die batterijen die je maar 25 tot 100 keer kan opladen! dan is het een nadeel als je het zo vaak moet opladen, kan je ze snel weggooien!
Op die fiets ;)
Misschien handiger als je "quote" gebruikt, deze dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Bij Conrad verkopen ze ook Accucel batterijen, hetzelfde principe, maar ik had gehoord dat deze 50-500(!) keer oplaadbaar zijn. Dat hangt namelijk af van hoe snel je bent met opladen. Als je hem altijd oplaadt voordat de spanning onder de 0,9 volt komt, gaat hij veel langer mee. Ook schijn je ze beter in de oplader te kunnen laten zitten als je ze niet gebruikt.

Oh ja nog een voordeel van die oplaadbare alkaline batterijen: ze zijn vol als je ze koopt en ze lopen bijna niet vanzelf leeg.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• KillerB
Ik heb dus van die oplaadbare 1.2V erin gedrukt. Ze waren helemaal opgeladen en het zijn 600maH dingen. ik heb er krap een week mee kunnen muizen :{

Die dingen met een hogere maH gaan langer mee neem ik aan?

Anders koop ik van die 1600maH penlites. Krap een week (6 dagen) vind ik toch wel erg weinig, blijf opladen zo.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Ja, ik heb een tijdje terug nieuwe verse 1600mAh NiMH batterijen gekocht, maar om een of andere reden gaan die minder lang mee dan mijn vier jaar oude 1100mAh NiMH batterijen.

Ik denk dat het wel zin heeft voor jou om betere batterijen te kopen. Het liefst natuurlijk 1.5V oplaadbaar.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• KillerB
Ik heb inmiddels 1600mAh NI-MH 1,2V AA batterijen gekocht, dat leek me wel genoeg capaciteit. :)

Alleen ik heb geen speciale ni-mh lader. Dus mijn vraag, kan ik die dingen ook opladen in een ni-cd lader? Op de lader die ik hier heb staat de volgende info:
prim 220VAC 50hz 5W - sec: 2,9V DC 100mA EN 9V DC 5-14mA

En ik heb ook nog een andere ni-cd lader en daar staat het volgende op: sec: 2x 3,2V - 55mA

Gaat dat goed, of kan ik maar beter een echte ni-mh lader kopen? En zoja waar kun je die dingen een beetje goedkoop kopen. Ik hoef er eigenlijk maar 2 op te laden.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 15:56 schreef kennym het volgende:
Ik heb inmiddels 1600mAh NI-MH 1,2V AA batterijen gekocht, dat leek me wel genoeg capaciteit. :)

Alleen ik heb geen speciale ni-mh lader. Dus mijn vraag, kan ik die dingen ook opladen in een ni-cd lader? Op de lader die ik hier heb staat de volgende info:
prim 220VAC 50hz 5W - sec: 2,9V DC 100mA EN 9V DC 5-14mA

En ik heb ook nog een andere ni-cd lader en daar staat het volgende op: sec: 2x 3,2V - 55mA

Gaat dat goed, of kan ik maar beter een echte ni-mh lader kopen? En zoja waar kun je die dingen een beetje goedkoop kopen. Ik hoef er eigenlijk maar 2 op te laden.
gaat meestal niet samen, ik heb sinds kort een lader die het allebei kan, maar dat is een kwestie van de handleiding lezen ;)

en sja...je kan ze vast halen bij de conrad ofzo :)

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 16:12 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

gaat meestal niet samen, ik heb sinds kort een lader die het allebei kan, maar dat is een kwestie van de handleiding lezen ;)

en sja...je kan ze vast halen bij de conrad ofzo :)
Ik heb een grote zoektocht op GoT gehouden en daar vind ik dat het wel kan, maar dat de levensduur wat korter wordt en dat je niet de volledige capaciteit benut. Dus ik probeer het 1 keer, als goed gaat dan ga ik niet zon lader kopen die toch al snel 3 tientjes kost (conrad).

Verder nog tips hoelang ik hem moet opladen in een 100mA ni-cd lader?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 16:32 schreef kennym het volgende:

[..]

Ik heb een grote zoektocht op GoT gehouden en daar vind ik dat het wel kan, maar dat de levensduur wat korter wordt en dat je niet de volledige capaciteit benut. Dus ik probeer het 1 keer, als goed gaat dan ga ik niet zon lader kopen die toch al snel 3 tientjes kost (conrad).

Verder nog tips hoelang ik hem moet opladen in een 100mA ni-cd lader?
handleiding even lezen, daar staat het precies in :)

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 16:36 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

handleiding even lezen, daar staat het precies in :)
niet als je een NI-CD lader gebruikt voor een NI-MH batterij. standaard batterij is iets van 5 uur ofzo. Maar dat zijn meestal de 600 of 700 mAh en niet 1600mAh

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 14:42 schreef lnx het volgende:
Zeg maar rustig een keertje of 10. Die oplaadbare alkaline batterijen waren meegeleverd met onze grafische rekenmachine op school. En we konden ze op school opladen in zo'n superdure speciale lader voor dat type batterijen. Die dingen gingen bij bosjes binnen een half jaartje kaputt terwijl je ze slechts 1x in de maand opnieuw op hoefde te laden met zo'n GR. Ze zijn dus hooguit een keertje of 10 opgeladen voordat ze kapot gingen.
Op woensdag 12 december 2001 16:38 schreef kennym het volgende:

[..]

niet als je een NI-CD lader gebruikt voor een NI-MH batterij. standaard batterij is iets van 5 uur ofzo. Maar dat zijn meestal de 600 of 700 mAh en niet 1600mAh
Kan je gebruiken, maar daar moet je wel mee oppassen... zo moet je ze der zelf op tijd uithalen (en NiMH batterijen kunnen zeer slecht tegen overladen) ookal heeft de lader automatische afslag. Die automatische afslag reageert namelijk op een piek in het voltage dat de batterij afgeeft als hij vol is en er nog meer stroom in gepompt word. Bij NiMH is die piek veel kleiner en vaak te zwak om opgemerkt te worden door Ni-Cd laders. Verder moet je ook geen snellader gebruiken om Ni-MH's op te laden als ze niet speciaal voor NiMH batterijen zijn gemaakt. Anders worden ze namelijk te warm waar ze ook al niet goed tegen kunnen (crystal vorming).

En tenslotte moet je ze niet laten vallen ofzo... ze zijn binnenin behoorlijk breekbaar :'( Die NiMH batterijen leveren lekker veel mAh, maar ze hebben ook een flink aantal nadelen (kunnen slecht tegen schokken, warmte/overladen en ontladen zichzelf behoorlijk snel).

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 16:45 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Zeg maar rustig een keertje of 10. Die oplaadbare alkaline batterijen waren meegeleverd met onze grafische rekenmachine op school. En we konden ze op school opladen in zo'n superdure speciale lader voor dat type batterijen. Die dingen gingen bij bosjes binnen een half jaartje kaputt terwijl je ze slechts 1x in de maand opnieuw op hoefde te laden met zo'n GR. Ze zijn dus hooguit een keertje of 10 opgeladen voordat ze kapot gingen.
[..]

Kan je gebruiken, maar daar moet je wel mee oppassen... zo moet je ze der zelf op tijd uithalen (en NiMH batterijen kunnen zeer slecht tegen overladen) ookal heeft de lader automatische afslag. Die automatische afslag reageert namelijk op een piek in het voltage dat de batterij afgeeft als hij vol is en er nog meer stroom in gepompt word. Bij NiMH is die piek veel kleiner en vaak te zwak om opgemerkt te worden door Ni-Cd laders. Verder moet je ook geen snellader gebruiken om Ni-MH's op te laden als ze niet speciaal voor NiMH batterijen zijn gemaakt. Anders worden ze namelijk te warm waar ze ook al niet goed tegen kunnen (crystal vorming).

En tenslotte moet je ze niet laten vallen ofzo... ze zijn binnenin behoorlijk breekbaar :'( Die NiMH batterijen leveren lekker veel mAh, maar ze hebben ook een flink aantal nadelen (kunnen slecht tegen schokken, warmte/overladen en ontladen zichzelf behoorlijk snel).
Hoe weet ik nou of die vol is :?

Verwijderd

Gewoon rekenen :)
Kijken wat je lader levert, hoeveel vermogen je batterijen zijn. Dat op elkaar delen en vervolgens nog een procent of 15 derbij vanwege de inefficienty (warmte ontwikkeling). De eerste keer moet je het ook gewoon een beetje met een stopwach in de gaten houden. Als ze opeens heel snel erg warm worden zijn ze vol, en dan weet je dus de preciese laadtijd.

Wat trouwes ook erg goed werkt is gewoon een supersimpel nachtladertje nemen wat zeer weinig ampere levert (hooguit een procent of 5 van het vermogen van je batterij). Dan kun je de batterijen er gewoon in laten zitten zonder dat ze kapot gaan van het overladen (zelfontlading heft het bijladen bijna al op) en zijn ze altijd vol zodra je ze deruit pak. Heb je dus ook geen last van zelf ontlading enzo. Ik gebruik deze methode nu al een half jaar met zeer goede resultaten.

• KillerB
ok.
100mA levert dat ding. cap van batterijen is 1600mAh (milliampère-uur?)

dus 1600/100=16uur
1,15x16=18,4 uur
Dus ongeveer 18 uur opladen dus. Dat is met een behoorlijk grote lader. Als ik zon simpel ding gebruik (heb ik nog liggen) kan hoef ik me niet druk te maken voor overladen. Dat ding is 55mA.

klopt dit zo?

Verwijderd

yep, klopt als een bus! Dat nachtladertje is trouwes ook heel erg geschikt.. ik heb er zelf 1tje van 80mA samen met penlites van ook 1600mAh. En zoals ik al zei gaat dat al prima (al werden ze afgelopen zomer wel vrij heet). Die van jou is echter helemaal geschikt.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00

WouterG

Dit is geen ondertitel

1,5V batterijtjes is onzin. In de handleiding van mijn hand-held GPS stond ook dat je geen 1.2v oplaadbare batterijen mocht gebruiken, maar hij doet het nu al twee jaar met die batterijen.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

De sterkste AA batterijen zijn 1800 Mah, AAA batterijen 700 Mah, beide van GP. Ik ben al tijden op zoek naar Li-ion penlites of AAA batterijen. Deze hebben de nadelen van NiMH niet :) , maar zijn alleen maar erg duur. Li-ion wordt toegepast in de betere mobiele telefoons.

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 17:48 schreef PsyFlux het volgende:
yep, klopt als een bus! Dat nachtladertje is trouwes ook heel erg geschikt.. ik heb er zelf 1tje van 80mA samen met penlites van ook 1600mAh. En zoals ik al zei gaat dat al prima (al werden ze afgelopen zomer wel vrij heet). Die van jou is echter helemaal geschikt.
Doe ik dat de volgende keer en spaar me een lader kopen uit :) thanx!
Op woensdag 12 december 2001 18:31 schreef TomcatX het volgende:
1,5V batterijtjes is onzin. In de handleiding van mijn hand-held GPS stond ook dat je geen 1.2v oplaadbare batterijen mocht gebruiken, maar hij doet het nu al twee jaar met die batterijen.
Daar ben ik dus ook achter nu ja :)
Op woensdag 12 december 2001 18:42 schreef IvoB het volgende:
De sterkste AA batterijen zijn 1800 Mah, AAA batterijen 700 Mah, beide van GP. Ik ben al tijden op zoek naar Li-ion penlites of AAA batterijen. Deze hebben de nadelen van NiMH niet :) , maar zijn alleen maar erg duur. Li-ion wordt toegepast in de betere mobiele telefoons.
Ik heb al van 2100mAh gezien hier ergens op GoT. Weet niet watvoor merk. En Li-ion heb ik in me mobieltje, veel beter dan die standaard dingen :)
Pagina: 1