adsl modem onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 17:34
Ha mensen,

Ik heb net m 'n adsl pakket aangevraagd en in het bevestigings mailtje staat onderaan:

N.B. De praktijk heeft geleerd dat de besturingssytemen windows2000 en
windows-millenium veel fouten geven in combinatie met de adsl-modem.
Windows98 is een stuk stabieler in combinatie met de adsl-modem. Wij
adviseren dan ook zo veel mogelijk gebruik te maken van deze windows versie

Moet ik me nou zorgen gaan maken, want ik wil namelijk een machine met win2k server als router gaan gebruiken kan dat dan wel?

Ik heb nog nooit van het probleem gehoord, iemand anders misschien. :?

edit:
Ohja vergeten te vermelden ik heb de ethernet isdn modem besteld

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Ik heb de ethernetversie en geen problemen onder W2K ondervonden. Me geen ervaring mee.

BTW het modem is wel getweaked.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• cue
Op woensdag 28 november 2001 14:16 schreef jeroenblom het volgende:
Ik heb de ethernetversie en geen problemen onder W2K ondervonden. Me geen ervaring mee.

BTW het modem is wel getweaked.
Heb je je modem vanaf het begin al getweakt of heb je ook zonder de tweak onder win2k gedraait?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

nope, hier draai ik W2K op mijn server zonder problemen (router,ftp,enz). Mijn Clients (5stuks) zijn W2K en WinME.
Dus als ik jou was zou ik je geen zorgen maken.

• cue
Heeft iemand dan een idee waarom planet zoiets onder z' n aanmeldings mailtje zet?

• cue
niemand enig idee? ik vraag me zulk soort dingen gewoon af, waarom ze dat er nou onder gezet hebben? is eht om gezeur te voorkomen dat ze zeggen als je win2k hebt en er gaat iets mis van ja het ligt aan win2k? :?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 28 november 2001 16:55 schreef Cue het volgende:
niemand enig idee? ik vraag me zulk soort dingen gewoon af, waarom ze dat er nou onder gezet hebben? is eht om gezeur te voorkomen dat ze zeggen als je win2k hebt en er gaat iets mis van ja het ligt aan win2k? :?
Dat zal het wel zijn, maar als je 'm tweakt ben je op zeker van de problemen af.

Systeem

• cue
Op woensdag 28 november 2001 17:01 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn, maar als je 'm tweakt ben je op zeker van de problemen af.
Als je die modem getweakt hebt werkt hij dan alleen nog maar als router of kan ik 'm ook gewoon nog gewoon gebruiken, dat is dus m 'n pc als router/ftp etc gebruikt, en het liefst tweak ik de modem nie twant dan is de garantie er af. nou boeit me dit normaal niet zo. maar ik heb die tweak, niet echt nodig

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Als je de instellingen niet verandert, werkt hij ook nog op de normale manier. In jouw geval zou ik idd eerst even kijken of het zonder tweak goed werkt. Tweaken gaat meestal goed, maar waarom zou je onnodig risico nemen?

Systeem

Verwijderd

De reden dat Planet dit onderaan het mailtje zet is het feit dat het usb-modem (dus NIET het ethernet-modem) in eerste instantie veel problemen gaf onder ME en W2K omdat de drivers niet goed functioneerden. De drivers die inmiddels te downloaden zijn op de MxStream-site werken veel beter.

Verwijderd

Dit klopt. Nog ff ter bevestiging. Ik heb ook USB ADSL van planet laatst bij iemand installed. Zonder de nieuwe drivers werkt het niet goed. Dan je elke keer wanneer je connect de connectie helemaal opnieuw maken :? Echter download de drivers van de MXstream site en alles werkt prima onder Win2k! :)
Op woensdag 28 november 2001 17:19 schreef Sprits het volgende:
De reden dat Planet dit onderaan het mailtje zet is het feit dat het usb-modem (dus NIET het ethernet-modem) in eerste instantie veel problemen gaf onder ME en W2K omdat de drivers niet goed functioneerden. De drivers die inmiddels te downloaden zijn op de MxStream-site werken veel beter.

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op woensdag 28 november 2001 17:26 schreef raglam het volgende:
Dit klopt. Nog ff ter bevestiging. Ik heb ook USB ADSL van planet laatst bij iemand installed. Zonder de nieuwe drivers werkt het niet goed. Dan je elke keer wanneer je connect de connectie helemaal opnieuw maken :? Echter download de drivers van de MXstream site en alles werkt prima onder Win2k! :)
[..]
Maakt het ook uit welke provider je hebt. Planet, HCCnet, etc. Gebruiken die allemaal dezelfde modems soms?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Dat maakt niet uit zo ver ik weet.
Op woensdag 28 november 2001 22:02 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Maakt het ook uit welke provider je hebt. Planet, HCCnet, etc. Gebruiken die allemaal dezelfde modems soms?
Pagina: 1